روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ دي - شماره 4062

معاون وزير راه و شهرسازي؛

برگه ماليات خانه هاي خالي اول بهمن صادر مي شود

 معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه 28 دي ماه مرحله اول آمار خانه‌هاي خالي در تهران را به سازمان امور مالياتي تحويل مي‌دهيم، گفت: اولين برگه مالياتي براي مالکان خانه خالي در تهران هفنه اول بهمن ماه صادر مي‌شود.
محمود محمودزاده از صدور اولين ماليات بر خانه‌هاي خالي در هفته اول بهمن ماه خبر داد.
 وي با بيان اينکه يکي از راه‌هاي کنترل بازار اجاره اخذ ماليات بر خانه‌هاي خالي است گفت: افزايش اجاره بها در بازار مسکن تهران يک واقعيت است که اميدواريم شروع عمليات اخذ ماليات بر خانه‌هاي خالي در سامان بخشي بازار اجاره تهران اثرگذار باشد. معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه با اجراي ماليات بر خانه‌هاي خالي عرضه واحدهاي مسکوني در بازار اجاره افزايش پيدا مي‌کند، افزود: اين يک راهکار ميان مدت و کوتاه مدت براي سامان بخشي به بازار اجاره کلان شهر تهران است. محمودزاده با اشاره به آخرين اقدامات براي اجراي طرح اجاره داري حرفه‌اي ادامه داد: همچنين يکي ديگر از راهکارهاي کنترل بازار اجاره در تهران اجراي طرح اجاره داري حرفه‌اي است. که همچنان اين طرح را دنبال مي‌کنيم و پيگير مصوبات مرتبط با طرح اجاره‌داري حرفه‌اي هستيم و معتقديم که اين طرح مي‌تواند در بلند مدت و ميان مدت به بازار اجاره شهر تهران کمک کند.
معاون وزير راه و شهرسازي درباره زمان اجراي ماليات بر خانه‌هاي خالي اظهار داشت: در چند روز آينده اولين برگه ماليات بر خانه‌هاي خالي در تهران صادر مي‌شود و طبق جمع‌بندي‌هايي که با سازمان امور مالياتي داشته‌ايم، اواخر دي ماه يا اوايل بهمن ماه اولين برگه مالياتي براي مالکان خانه‌هاي خالي در تهران صادر خواهد شد.
محمودزاده با بيان اينکه اين تصور اشتباهي است که اغلب خانه‌هاي خالي در تهران در منطقه يک تمرکز پيدا کرده‌اند گفت: اغلب خانه‌هاي خالي در تهران در مناطق مرکزي شهر واقع شده‌اند و افزايش عرضه واحد مسکوني در اين مناطق به مستاجران دهک‌هاي متوسط کمک خواهد کرد. اغلب اين واحدها به دليل فرسودگي و عدم تعميرات  و بازسازي خالي مانده‌اند که به زودي با وضع ماليات بر خانه‌هاي خالي اين واحدهاي مسکوني وارد بازار اجاره مي‌شوند.
معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با بيان اينکه به زودي با خروجي‌ها و داده‌هاي سامانه املاک و اسکان اعلام مي‌کنيم که در کدام مناطق چه تعداد واحد خالي وجود دارد، افزود: آخرين پيامک‌هاي انبوه به مالکان واحدهاي مسکوني که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام و خوداظهاري نکرده‌اند ارسال شده است و بر اساس آخرين خروجي‌هاي اين سامانه تعداد واحد‌هاي خالي در تهران به دست مي‌آيد.
محمودزاده تاکيد کرد: در يک هفته گذشته با سازمان امور مالياتي جلسات متعددي داشتيم و درباره اخذ ماليات بر خانه‌هاي خالي به ادبيات مشترک رسيده‌ايم و بيست و هشتم دي ماه مرحله اول آمار خانه‌هاي خالي در تهران را به سازمان امور مالياتي تحويل خواهيم داد و شناسايي خانه‌هاي خالي با اخرين داده هاي سامانه مربوطه ادامه خواهد داشت و اطلاعات به روز خواهد شد.  

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه