روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ دي - شماره 4062

4 ميليارد تومان لوازم خانگي قاچاق در امين حضور کشف شد

تشديد طرح برخورد با کالاهاي قاچاق

  سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طرح تشديد مبارزه با کالاهاي قاچاق در سطح عرضه در دستور کار قرار دارد و براين اساس مبارزه با عرضه قاچاق کالاهايي مانند لوازم خانگي، دخانيات و پوشاک آغاز شده است.
حميدرضا دهقاني نيا در يک برنامه خبري در رابطه با اجراي طرح برخورد با عرضه کالاي قاچاق در سراسر کشور گفت: در حال حاضر شاهد تشديد طرح برخورد با عرضه کالاهاي قاچاق در سطح عرضه هستيم و در اين سبد مبارزه با کالاهاي قاچاق از جمله لوازم خانگي، پوشاک، دخانيات، تلفن همراه قرار دارد.
وي افزود: با توجه به اقداماتي که در حوزه سامانه هاي مبارزه با قاچاق و سامانه هاي شفاف ساز حوزه تجارت صورت گرفته در حال حاضر زير ساخت مبارزه با قاچاق وجود دارد.
سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: يک زماني در سطح عرضه امکان تشخيص کالاهاي قاچاق از غير قاچاق وجود نداشت اما در حال حاضر با توجه به زيرساخت هاي الکترونيکي و هوشمند، اين امکان براي گشت ها و بازرسين وجود دارد که در سطح عرضه با استعلام کدها، کالاي قاچاق از غيرقاچاق را تشخيص دهند.
دهقاني نيا در مورد تاثير تکميل سامانه ها در مبارزه با قاچاق و پيشگيري از آن گفت: در گذشته وقتي گشتي وارد محل تجميع کالاها يا همان انبار مي شد امکان تشخيص اينکه کالاهاي موجود در اين انبار بصورت رسمي يا غير رسمي وارد کشور شده را نداشت اما اکنون با توجه به راه اندازي سامانه جامع انبارها، هر فردي دارنده اين کالاها بايد کالاهاي موجود در انبار خود را در سامانه ثبت کند، بنابراين در صورت سرکشي گشت ها از انبارها در صورتي که کالاهاي موجود در انبار در سامانه انبارها ثبت شده باشد با استعلام شناسه،  مشکلي وجود ندارد اما در صورت عدم ثبت آن کالاها در سامانه انبارها، کالاهاي موجود ظن به قاچاق مي  شود و بايد اقدامات قانوني در مورد آنها انجام شود.
سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بيان داشت: در گذشته زيرساخت و ابزار تشخيص وجود نداشت اما در حال حاضر اين زير ساخت و ابزار تشخيص وجود دارد و با توجه به اين زيرساخت ها، مبارزه با کالاي قاچاق در تمامي گلوگاه ها از جمله حمل، عرضه، توزيع و فروش تشديد خواهد شد و اين تشديد هم بصورت مستمر خواهد بود.
دهقاني نيا افزود: درباره تلفن همراه با توجه به اجرايي شدن طرح رجيستري نيازي به تشديد مبارزه با قاچاق در سطح عرضه نيست و بحث ما در اين خصوص تشديد و واکاوي داده ها در سامانه هاي مرتبط با رجيستري است.
وي بيان داشت: در طرح تشديد مبارزه با کالاهاي قاچاق در سطح عرضه کالاهايي از جمله لوازم خانگي که در سال 98 حدود 200 درصد افزايش توليد داشته يا دخانيات که بيش از 99 درصد آن توليد داخل مي شود و کالاهايي مانند پوشاک که ظرفيت شغلي بسيار بالايي در کشور را دارد مورد توجه قرار گرفته است.
سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بيان داشت: در کمتر از 10 روز گذشته کالاهاي قاچاق لوازم خانگي در امين حضور تهران مورد ضربه شديد واقع شد و بيش از 4 ميليارد تومان کالاي قاچاق در اين حوزه کشف و ضبط و براي آن پرونده تشکيل شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه