روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد - شماره 3920

در سومين روز سفر وزير راه و شهرسازي به سوريه انجام شد؛

رايزني براي ايفاي نقش شرکت هاي ايراني در بازسازي سوريه

وزير راه و شهرسازي در سفر به سوريه با نخست وزير، وزير مسکن و وزير اقتصاد اين کشور ديدار و رايزني کرد.
 به گزارش وزارت راه و شهرسازي، هيأت ارشد اقتصادي کشورمان به رياست وزير راه و شهرسازي در سومين روز از سفر خود به سوريه، با وزيران مسکن، اقتصاد و همچنين نخست وزير سوريه ديدار و درباره سازوکارهاي عملي براي ارتقاي همکاري‌هاي اقتصادي و تجاري به رايزني نشست.
محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي کشورمان که رياست کميسيون مشترک اقتصادي دو کشور را برعهده دارد، گفت: آنچه را که در گذشته تفاهم کرديم، مرور مي‌کنيم و تصميماتي را که لازم هست را مي‌گيريم.
وي ادامه داد: در خصوص پيشبرد طرح‌هايي که در ارتباط با برنامه بازسازي است، با مقامات سوري به گفت و گو نشستيم. همچنين طرح‌هايي که در دست اجرا داريم، مورد ارزيابي قرار گرفت و براي ما مسئله حائز اهميت اين است که سازوکارهايي را فراهم کنيم که در قالب آن‌ها؛ شرکت‌هاي ايراني اعم از مشاور، توليد کننده مصالح و لوازم و پيمانکار در سوريه بتوانند نقش ايفا کنند. حسين عرنوس، نخست وزير سوريه در ديدار با هيأت اقتصادي کشورمان، از حمايت‌هاي همه جانبه جمهوري اسلامي ايران از کشورش در زمان جنگ قدرداني و بر ضرورت ادامه هم پيماني دو کشور در برنامه سازندگي سوريه تاکيد کرد. سهيل عبداللطيف سوري، وزير مسکن سوريه نيز تصريح کرد: گسترش همکاري‌ها در زمينه‌هاي مختلف و مشارکت جمهوري اسلامي ايران در برنامه سازندگي مرحله پسا بحران در سوريه مورد تاکيد دو طرف بود. سامر الخليل، وزير اقتصاد سوريه نيز درباره چشم‌انداز روابط دو کشور در مرحله پسا بحران گفت، توافقنامه همکاري اقتصادي راهبردي دراز مدتي را در سال 2019 امضا کرده‌ايم و امروز درصدديم تا گامي جدي در مسير اجراي مفاد اين توافقنامه برداريم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه