روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد - شماره 3920

دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي

مصوبه فروش 60درصد ظرفيت پروازها لغو مي شود؟

 دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي گفت: از آن منظر که فروش فقط 60 درصد ظرفيت پرواز با هدف مبارزه با کرونا در سفر هوايي فقط در ايران اجرا مي‌شود و موجب زيان شرکت‌ها است، از وزراي راه و بهداشت خواسته‌ايم با حذف اين مصوبه موافقت کنند.
مقصود اسعدي ساماني، با اشاره به موضوع رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي در پروازها و فروش 60 درصد ظرفيت هواپيماها، اظهار داشت: مصوبه فروش فقط 60 درصد ظرفيت پروازها به دليل کرونا، موضوعي است که بدون هيچ محاسبات علمي تعيين و لازم‌الاجرا شده است و اين موضوع فقط ضرر و زيان شرکت‌هاي هواپيمايي را بيشتر مي‌کند.
دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي با بيان اينکه فروش فقط 60 درصد ظرفيت يک پرواز با هدف مبارزه با کرونا در سفر هوايي فقط در کشور ما اجرا مي‌شود، ادامه داد: در هيچ جاي دنيا اين موضوع اجرا نشده است، يک شرکت هواپيمايي وقتي که 40 درصد صندلي‌هاي خود را براي پرواز دراختيار ندارد، زيان عمده‌اي مي‌بيند.  وي افزود: البته اين مصوبه فقط در پروازهاي داخلي اجرا مي‌شود و شامل پروازهاي خارجي شرکت‌هاي هواپيمايي داخلي نيست.
دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي اضافه کرد: باز‌نگري در مصوبه فروش حداکثر 60 درصد ظرفيت پروازها را به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، وزير راه و شهرسازي و سازمان هواپيمايي کشوري پيشنهاد داده‌ايم، اما معتقد هستند، کماکان اين فاصله‌گذاري اجتماعي بايد در پروازها رعايت شود و ما هنوز به نتيجه نرسيده‌ايم. اسعدي ساماني اظهار کرد: حتي موعد مقرري هم براي پايان اين موضوع به ما اعلام نشده است و ضرورت دارد، در اين حوز‌ه بازنگري شود.
با شيوع کرونا در ايران، سال گذشته بود که به پيشنهاد ستاد ملي مقابله با کرونا، مصوب شد فقط در پروازهاي داخلي 60 درصد ظرفيت هواپيما در راستاي رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي فروخته شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه