روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ دوشنبه ۴ مرداد - شماره 3946

با حضور معاون وزير صمت برگزار شد؛

بهره برداري از اولين خط توليد پنل (نمايشگر) تلويزيون در ايران

 آئين بهره‌برداري از خطوط توليد و طرح‌هاي جديد بزرگ ترين مجتمع توليدکننده لوازم خانگي ايران با حضور معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت و مديرکل صنايع برق، فلزي و لوازم خانگي اين وزارتخانه برگزار شد.
بر اساس اين گزارش اولين خط توليد پنل (نمايشگر) تلويزيون با سرمايه‌گذاري بيش از دو ميليون يورو و اشتغالزايي مستقيم براي بيش از 200 نفر از سوي گروه توسعه سرمايه‌گذاري انتخاب به بهره‌برداري رسيد و استفاده از ظرفيت توليد بي‌نظير اين خط تکنولوژيک در جريان ساخت و توليد تلويزيون‌هاي ايراني، عمق ساخت داخل را به بيش از 48 درصد مي‌رساند.
ظرفيت توليد پنل به صورت سالانه در اين خط که تنها مجموعه توليد پنل (نمايشگر) در ايران است، بيش از 800 هزار قطعه پيش‌بيني شده و تکنولوژي راه‌اندازي تجهيزات مکانيکي و الکتريکي خط توليد پنل با هدف بومي‌سازي و ايجاد دانش فني در راه‌اندازي سنسورها، موتورها، ايرجت‌ها، و ... و انجام اتوماسيون کامل توليد پنل در اين خط مهم به‌کارگيري شده است. گام مهم بزرگ‌ترين توليدکننده لوازم خانگي ايران در حذف وابستگي به برندهاي خارجي
مهدي صادقي نيارکي، معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشيه اين مراسم، اظهار کرد: پروژه نهضت ساخت داخل از سال 97 در وزارت صمت آغاز و در نيمه دوم سال 98 نيز بحث خوداتکايي در توليدات صنعتي به عنوان دستور کار اين وزارتخانه تعريف شد که در آن مقطع همرساني بين نيازمندي ها و توانمندي‌ها بود.
 وي افزود: براساس برنامه ريزي و هدف‌گذاري وزارت صمت، مقرر شد تا ظرف 3 سال 10 ميليارد دلار از واردات به ساخت داخل تبديل شود.
معاون وزير صنعت تصريح کرد: پروژه ديگري که در اين بخش به آن پرداخته شد، بحث بومي سازي قطعات، تجهيزات و ملزوماتي بود که ظرفيت توليد آن وجود نداشت که همانطور که امروز شاهد بوديم، داخلي سازي توليد پنل هاي تلويزيون در اين مجموعه آغاز شد و به نظر من مهم‌ترين اتفاق در اين خصوص، حذف وابستگي به برندهاي خارجي است.
صادقي نيارکي اضافه کرد: شرکت هاي داخلي مي توانند با تکيه بر توان داخل و طراحي پلتفرم بومي همگام با تکنولوژي روز دنيا، اتفاقات مبارکي را رقم بزنند. همانطور که امروز شاهد بوديم، پلتفرم هاي بومي براساس ذائقه و سليقه مشتريان امکان طراحي و مهندسي را دارند که اين روند اقدامي ارزشمند و پيشبرنده در زمينه لجستيک‌، کاهش ارزبري و عدم وابستگي است.
وي در پايان درباره اينکه تا چه ميزان هدف گذاري اين وزارتخانه در زمينه تبديل واردات به توليد داخل محقق شد، توضيح داد: در سال 98 بيش از يک ميليارد و 200 ميليون دلار در قالب تفاهمنامه هاي ساخت داخل و در سال 99 نيز بيش از 2 ميليون و 500 ميليون يورو محقق شد و با تکيه بر توان داخل گامي در جهت تقويت توليدات داخلي و کاهش وابستگي به خارج برداشته شد. قابل ذکر است در اين مراسم و طي بازديد يک روزه معاون امور صنايع وزارت صمت از خطوط توليد لوازم خانگي بزرگ‌ترين مجتمع توليدکننده اين محصولات در ايران از خط توليد محصولات کولر گازي که با سرمايه‌گذاري بيش از چهار ميليون دلاري گروه توسعه سرمايه‌گذاري انتخاب و اشتغالزايي مستقيم براي بيش از 300 نفر راه‌اندازي شده بود، رونمايي شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه