روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر - شماره 3761

توزیع نفت سفید و گاز مایع در گلستان الکترونیکی شد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گلستان از آغاز توزیع الکترونیکی، نفت سفید، نفت گاز و گاز مایع خانگی در استان خبر داد.عیسی افتخاری در نشست خبری اظهارداشت: طرح توزیع الکترونیکی نفت سفید، نفت گاز ( گازوئیل) و گاز مایع در استان گلستان آغاز شده است.
به گزارش کائنات، وی هدف از اجرای این طرح را تحقق دولت الکترونیک، توزیع عادلانه و نظام‌مند کردن فرآیند عرضه سوخت به مصرف کنندگان واقعی عنوان کرد.افتخاری رسالت شرکت ملی پخش در زنجیره تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی را شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی فاقد گاز شهری و شفاف‌سازی در تحویل سوخت جایگزین برشمرد و گفت: ارائه نفت گاز از شهریورماه امسال کارتی شد و کشاورزان می‌توانند با استفاده از تلفن همراه و کارت بانکی خود و ثبت نام در سایت، سوخت دریافت کنند.وی افزود: مصرف‌کنندگان نفت سفید و گاز مایع نیز می‌توانند پس از ثبت نام و احراز هویت در سامانه NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر و کارت بانکی ثبت شده در این سامانه با مراجعه به عاملان فروش فرآورده‌های نفتی، سهمیه خود را دریافت کنند.مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان درباره تأمین سوخت در مناطق کوهستانی نیز افزود: مشکلی در تامین سوخت نفت سفید، گاز مایع، گازوئیل و نظایر آن وجود ندارد اما طبق دستورالعمل وزارت نفت، تامین سوخت مناطق کوهستانی این استان که قبلا بر عهده منطقه نفتی شاهرود بود مجددا به گرگان واگذار شد که همین موضوع مشکلاتی را پدید آورد.

مهندس فریبرز کرمی:
کمبود اعتبار مانع پیشرفت پروژه های راهداری در کرمانشاه
 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: کمبود اعتبارات یکی از مهمترین موانع پیشرفت در پروژه ها است و بر اساس آیتم های موجود اعتبارات در نظر گرفته شده نسبت به نیازمندی های جاده ها در حداقل است.
به گزارش کائنات، مهندس فریبرز کرمی اظهار داشت: قطعا با توجه به مشکلات موجود ما به اولویت بندی اعتبارات می پردازیم و طبق نیازمندی ها اعتبارات را به آن سمت سوق می دهیم، به همین دلیل هم اکنون ۱۵۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم حتی با وجود این هم به کار ادامه دادیم و میتوان گفت علیرغم موانع موجود، راههای استان نسبت به کل کشور از وضعیت بهتری برخوردار است. وی افزود: پروژه های زیادی در زمینه های مختلف انجام شده که می توان به خط کشی در سطح استان، لکه گیری و روکش راه های اصلی و فرعی، علائم و تجهیزات برای ایمنی کار و تعمیر پل ها اشاره کرد، همچنین در خصوص پل ها،پل علی آباد گروس و تعمیر کمربندی شاهو نیز از اقدامات قابل ذکر می باشد. کرمی در پایان به عملکرد درست و به موقع کارکنان این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: پس از اتفاقاتی مانند سیل و زلزله اخیر سعی کردیم با مرتفع کردن موانع بعد از ۲۴ ساعت راه های مسدود را باز کنیم و موجب تسهیل در روند یاری رسانی به هموطنان باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:
همراهی و حمایت از برنامه ها و طرح های ملی و استانی
 مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه شورای معاونین که با حضور استاندار برگزار شد ضمن تشریح اقدامات و فعالیت های اداره کل گفت: همراهی با برنامه ها و سیاست های کلان ملی و استانی از جمله مهمترین دستور کارهای راه و شهرسازی است.
 به گزارش کائنات، جلسه شورای معاونین اداره کل راه و شهرسازی با حضور جمالی پور استاندار قزوین، فرخزاد معاون عمرانی استاندار، پیرمرادی مدیر کل دفتر فنی استاندار، ابراهیم مبارک قدم مدیر کل راه و شهرسازی و معاونین و روسای ادارات راه و شهرسازی در سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد.
در این جلسه ابراهیم مبارک قدم با ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل و معاونت های این مجموعه گفت: در حوزه معاونت مهندسی و ساخت در زمینه ساخت تاسیسات عمومی و دولتی؛ تامین زمین و تامین منابع مالی پنج مدرسه در مهرگان، ساخت کلانتری، مجتمع تجاری و رسیدگی به صورت وضعیت ها از جمله اقدامات این اداره کل برای اهالی مهرگان بوده و اداره کل راه و شهرسازی به طور جد در حال پیگیری و انجام امور می باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی بیان داشت: در حوزه بازآفرینی شهری و مسکن که دارای چندین اداره در زیر مجموعه خود می باشد از جمله مسکن که اجرای سیاست های مسکن شامل مساکن استیجاری، مسکن مهر، اقدام ملی مسکن و همچنین آماده سازی اراضی که بتوان مورد بهره برداری در زمینه کاربری مسکونی قرار بگیرد در حال اجراست.
وی افزود: یکی دیگر از ادارات این مجموعه مربوط به حوزه بازآفرینی شهری است که در رابطه با بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده می باشد که بالغ بر هزار هکتار بافت ناکارآمد در سطح استان داریم و همچنین ساماندهی و توانمند سازی سکونت گاه های غیر رسمی مربوط به این حوزه است.
این مقام مسئول اظهار کرد: به لحاظ بودجه سالانه ۳۰ الی ۴۰ میلیارد تومان گردش مالی داریم که از این مبلغ حدود ۶۰ میلیارد تومان به صورت درآمد هزینه در حوز سازمان ملی زمین و مسکن انجام می گیرد و نزدیک ۲۰ میلیارد تومان در حوزه شرکت بازآفرینی اقدام می شود.
مبارک قدم ادامه داد: علاوه بر این حدود صد میلیارد تومان نیز سهم آورده مردمی را داریم برای اجرای پروژه های مسکن و همچنین تسهیلات بانکی که نهایتا با تخصیص، واگذاری‌و راهبری، اداره کل راه و شهرسازی این تسهیلات و آورده مردم را در حوزه اجرای پروژه های مسکن هزینه می کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه