روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر - شماره 3761

۵۷ میلیارد تومان کمک مردم به کمیته امداد قم در نیمه نخست امسال

در نیمه نخست امسال، مشارکت و کمک های مردمی به کمیته امداد استان قم با ۸۹ درصد رشد به ۵۷ میلیارد تومان رسید.
به گزارش کائنات، سید محمد رضا میره ای، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قم، ضمن قدردانی از مردم نیکوکار و خیران اظهار کرد: مجموع کمک‌های مردمی درسال گذشته مبلغ ۵۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۷ به میزان ۸۵ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار خانوار شامل ۴۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد قم هستند گفت: کمک های مردمی به نیازمندان در اسرع وقت به دست نیازمندان خواهد رسید.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان قم همچنین از رشد ۸۹ درصدی کمک های حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد و گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۷,۱ میلیارد تومان هم صدقات مردم بوده است که ۱۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
میره ای مشارکت مردم را در چنین شرایط اقتصادی قابل تحسین عنوان و اظهار کرد: علاوه بر پرداخت ۴,۵ میلیارد تومانی مؤدیان زکات و کفارات که ۳۳ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است گفت: بعضی از کمک ها هم با توجه به نیاز ضروری مددجویان بوده است که این کمک ها نیز با ۱۲۹ درصد رشد ۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.
وی با بیان اینکه ۴۸ درصد از کل کمک های مردمی به صورت نقدی و ۵۲ درصد از این کمک ها به صورت کالا بوده است، با اعلام شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۱۲۵ بانک ملی تصریح کرد: دفاتر پنجگانه این نهاد در استان قم نیز آمادگی دریافت کمک های مردمی را دارند.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان قم در پایان با بیان اینکه به دلیل تعدد مؤسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد دارای مجوز یا بدون مجوز، امکان نظارت و بررسی دقیق از جمع آوری و نحوه هزینه کرد کمک های مردمی وجود ندارد، گفت: کمیته امداد امام(ره) به عنوان بزرگترین نهاد خدمت رسان به نیازمندان در سطح کشور، دارای شبکه منسجمی از بانک اطلاعاتی خانوارهای نیازمند و همچنین نیروهای متخصص و مجرب در زمینه امدادرسانی است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه