روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر - شماره 3761

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر خبر داد:

طرح هادی در 95 درصد روستاهای استان بوشهر اجرا شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: هم اکنون طرح هادی روستایی با هدف توسعه و عمران مناطق روستایی در ۹۵ درصد از روستاهای این استان به اجرا درآمده‌است.
به گزارش کائنات، حمید حیدری بریدی بیان کرد: استان بوشهر با بیش از ۲۳هزار کیلومتر مربع مساحت دارای ۴۰ شهر، ۷۰۰ روستا و آبادی است که از این تعداد ۴۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت مشمول اجرای طرح‌ هادی هستند و تاکنون یکهزار و ۷۹۲ طرح هادی در آنها اجرا شده‌است.
وی ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، پرداخت تسهیلات لازم به منظور بهبود مسکن روستائیان و خدمات بهزیستی و عمومی، ایجاد شبکه ارتباطی منظم، ساماندهی منطقی نظام توزیع خدمات در روستاها و فراهم کردن زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاها از طریق تسهیلات تولیدی، اشتغال و ارتقای درآمد روستاییان را از جمله هدف‌های اجرای طرح هادی عنوان کرد.
حیدری بریدی اضافه کرد: اگر چه جمعیت روستاهای استان بوشهر در سال‌های اخیر کاهش یافته اما نقش آنها در عرصه‌های مختلف از جمله تولید محصولات کشاورزی و دامی نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم داشته‌است. وی ادامه داد: همین امر باعث شده عمران روستاها با هدف افزایش عملکرد کار روستائیان، بهبود معیشت و رفاه زندگی در روستاها، جلب سرمایه‌گذاری در روستاها، تکمیل و اصلاح چرخه تولید و مصرف روستایی و پیشگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها در دستور کار مسئولان قرار گیرد. حیدری بریدی گفت: هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند. وی اضافه کرد: ساخت ۲۶۵ بوستان به وسعت ۵۷۰ هزار مترمربع، ۱۵۰ زمین چمن مصنوعی به مساحت ۱۹۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع، بهسازی معابر به طول ۵۶۱ کیلومتر و پیاده‌روسازی به مساحت یک میلیون و ۵۹ هزار مترمربع از دیگر طرح‌هایی به شمار می‌رود که به منظور عمران روستاهای این استان اجرا شده‌است.
حیدری بریدی اظهار داشت: طرح هادی چشمانداز ۱۰ ساله توسعه روستا را مشخص می‌کند و هدف آن تنها عمران یا رشد زیر ساخت‌های فیزیکی و کالبدی روستا نیست بلکه توسعه روستا به عنوان فرایندی جامع و چند بعدی از اساسی ترین اهداف مورد نظر این طرح به شمار می‌رود. وی یادآور شد: بر اساس آخرین آمارها ۷۱.۵ درصد جمعیت این استان در شهرها و ۲۸.۵ درصد در روستاها زندگی ‌می‌کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه