روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر - شماره 3761

با حضور دکتر سید عباس موسوی ، علی رجبی وندچالی و حجت الاسلام عالیشاه

برگزاری نشست طرح "هر کارمند، یک حامی معنوی"

  دکتر سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست طرح "هر کارمند، یک حامی معنوی” که با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران و مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان مازندران در سالن قلم دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با بیان اینکه کارکنان و کادر بهداشتی و درمانی در حوزه کمک به محرومین همیشه پیش قدم هستند، گفت: خیرین سلامت یکی از سازمان های مردم نهاد است که به خانواده های بی بضاعت که برای پرداخت هزینه های درمانی با مشکل مواجه هستند خدمات ارائه می دهد.
به گزارش کائنات، وی افزود: بسیاری از کارکنان دانشگاه و کادر بهداشتی و درمانی سطح استان نیز تعهد کردند که مقداری از ردیف حقوقی خود را به افراد بی بضاعت بدهند.
دکتر موسوی با بیان اینکه طرح های تفکیکی رغبت بیشتری در افراد برای کمک ایجاد می کند، افزود: اگر کمک های کادر بهداشت و درمان به درمان بیماران بی بضاعت و کمک های حوزه آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت دانش آموزان اختصاص پیدا کند به دلیل توجه و شناخت کارکنان به حوزه خود، سبب افزایش مشارکت می شود.
علی رجبی وندچالی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در این نشست ضمن تقدیر از کارکنان حوزه سلامت ، گفت: مجموعه مدیریت و کادر بهداشت و درمان در مقابله با بیماری کرونا خوب عمل کرده اند و دستگاه های مختلف نیز باید پشتیبان این تلاش گران حوزه سلامت جامعه باشند.
وی به اجرای طرح "هر کارمند، یک حامی معنوی" اشاره کرد و افزود: در دین مبین اسلام بارها بر کمک به ایتام تاکید شده است که با توجه در پیش بودن ایام معنوی پیش رو افراد به نیت اموات، شهدا و سرداران در این طرح خداپسندانه شرکت کنند تا نیازمندان از برکات این طرح بهره مند شودند.
رجبی با بیان اینکه با این گرانی ها خانواده های تحت پوشش نمی توانند نیازهای خود را برطرف کنند، گفت: در استان مازندران ۹۴ هزار کارمند در ادارات مختلف استان فعالیت می کنند که با پرداخت ده هزار تومانی هر کارمند، ۹۴۰ میلیون تومان جمع آوری می شود که  سرانه این افراد افزایش پیدا می کند.
حجت الاسلام عالیشاه، مدیرکل کمیته امداد استان مازندران با بیان اینکه در قرآن بر خدمت به یتیم و فقیر تاکید شده است، گفت:  دو هزار و ۸۰۰ یتیم  در استان مازندران وجود دارند که در حال حاضر ۳۲ هزار نفر حامی این افراد را برعهده دارند.
وی به طرح اکرام ایتام و محسنین اشاره کرد و افزود: خانواده هایی که از بیماری لاعلاج رنج می برند و یا به دلیل داشتن دانش آموز و دانشجوی زیاد علاوه بر خدماتی که کمیته امداد می دهد هزینه مضاعفی دارند از برکات طرح اکرام ایتام و محسنین بهره مند می شوند. مدیر کل کمیته امداد استان مازندران با بیان اینکه از ۳۲ هزار حامی ، ۱۶ هزار نفر کارمندان دولت هستند، ادامه داد: سرانه طرح محسنین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان و سرانه کمک به ایتام ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان که باتوجه به گرانی و مشکلات خانواده ها این مبالغ جوابگوی هزینه های خوانوار نیست.
حجت الاسلام عالیشاه به اجرای طرح "هر کارمند، یک حامی معنوی" اشاره و بیان کرد: برای افزایش سرانه ایتام و محسنین آقای بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طی نامه ای به ریاست جمهوری خواستار اجرای این طرح شدند که رئیس جمهور با این طرح موافقت کردند و در جلسه ویدیو کنفرانسی به سراسر کشور ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: دراستانداری مازندران جلسه برگزار و مقرر شد که کارمندانی که تمایل به مشارکت در این اقدام خداپسندانه دارند با پر کردن فرمی و با حداقل پرداخت ۱۰ هزار تومان حامی ایتام باشند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران با بیان اینکه با اجرای این طرح یک میلیارد تومان جمع آوری می شود، افزود: اعتبار دولتی کمیته امداد ۲۹ درصد است که شاید ۱۵ درصد آن محقق شود و مابقی کمک های مردمی است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه