روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر - شماره 3761

225 هزار اصله انواع گل، درخت و درختچه در ۶ ماهه اول امسال کاشته شد

اجرای ۶ پروژه اصلاح و بهسازی شبكه آبرسانی فضای سبز شهر قدس

قادر شریفی در تشریح این اقدامات گفت: اهمیت فضاهای سبز  شهری تا بدان حد است که امروزه وجود این کاربری به عنوان یکی از شاخص های توسعه جوامع به حساب می آید. مهمترین اثرات فضای سبز در محیط زیست شهرها کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی، لطافت هوا و جذب گرد و غبار است و لازمه دستیابی به هوای پاک و سالم وجود و گسترش فضای سبز است.
به گزارش کائنات، شریفی افزود: رویکرد مجموعه مديريت شهری در دوره پنجم به این امر بسیار مطلوب بوده است، به گونه ای که شاهد رشد ۴۰ درصدی سرانه فضای سبز شهرقدس در ۳ سال اخیر هستیم و همچنان پروژه های دیگری نیز در دست احداث است که بهره برداری از آنها در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد.
رئيس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قدس در تشریح عملکرد این سازمان در ۶ ماه نخست امسال به مواردی از قبيل اجرای فضای سبز و باغ گیاهان دارویی بوستان آب شن، اجرای فرش گل با کاشت ۵۲ هزار اصله انواع گل، اجرای فضای سبز بوستان گل ها، آبنما، برکه و فضای سبز بوستان خانواده، احداث ۱۱۰ سکوی نشیمن در پارک جنگلی زیتون، اجرای سیستم آبیاری قطره ای در بلوار شهید کلهر به طول ۲هزار متر، کاشت حدود ۱۷۳ هزار انواع گل های فصلی، درخت و درختچه‌ و تخریب و بازسازی کلی فضای سبز بوستان ایثار اشاره کرد.
وی ادامه داد: اجرای فضای سبز بوستان زیتون با کاشت گل و درختان گوناگون، اجرای کفپوش و نوسازی محل ساختمان بانک شهر، اجرای فضای سبز حد فاصل بوستان بانوان و باغ گل ها، ، جمع‌آوری حدود ۳۰۰ عدد فونداسیون های قدیمی موجود در بلوار شهید کلهر و انقلاب و نخاله برداری، خاکریزی و کاشت درخت در محل سابق دپوی ضایعات جنب پلیس راهور از دیگر اقدامات انجام شده در مدت یادشده بوده است.
اصلاح و بهسازی سیستم آبیاری فضای سبز سطح شهر دیگر موضوعی بود که شریفی مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا اقداماتی همچون لوله گذاری مسیر بوستان ترنج و حنانه به منظور انتقال آب چاه فدک به طول ۴ هزار متر، خرید و نصب تانکر فلزی ۸۰ هزار لیتری در بوستان حافظ به منظور تامین فشار آب بلوار ۴۵ متری، تجهیز و راه اندازی چاه آب واقع در بوستان حافظ، تجهیز و راه اندازی چاه آب واقع در بوستان باغ ملی اجرایی گردیده است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قدس در خاتمه عنوان کرد: اجرا و احداث فضای سبز به منظور داشتن هوای سالم، ارتقاي جلوه بصری شهر و بهره مندی شهروندان‌ از این فضا و امکانات است، لذا از شهروندان خواهشمندیم در حفظ و حراست از این فضاها کوشا باشند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه