روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۷ بهمن - شماره 4307

پذیرایی گرم اهالی خوی از رئیس‌جمهور در سرمای زیر صفر درجه

رئیسی : باید به سمت اسکان دائم زلزله زدگان حرکت کنیم

  دیروز، رئیس‌جمهور بدون اطلاع قبلی و بدون تیم رسانه‌ای از پاستور عازم خوی شد تا شخصا پیگیر نحوه رسیدگی به مشکلات مردم این شهرستان باشد که بلافاصله در بدو ورود مستقیم به اردوگاه اسکان اضطراری ولیعصر این شهر رفت و از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی قرار گرفت و مشکلات مردم را شنید.
رئیس‌جمهور در این بازدید گفت با وجود گزارش‌های مستمر در خصوص وضعیت زلزله‌زدگان از سوی معاون‌اول‌ رییس‌جمهور، وزرای حاضر در منطقه و مسوولان استانی اما احساسم این بود که خودم بیایم و از نزدیک وضعیت و شرایط را ببینم.
رئیسی این را هم گفت که آنچه که از من بر می‌آید، پیگیری است. البته مردم منطقه هم با صبوری شایعات را پشت سر بگذارند و به این شایعات که می‌خواهد دل مردم را خالی کند، توجه نکنند.
رئیس جمهور همچنین در جمع مردم روستای زلزله زده توابع شهر خوی تاکید کرد: دولت همه تلاش خود را بکار می گیرد تا در اسرع وقت و پس از مرحله آواربرداری شرایط مطلوب برای بازسازی اماکن زلزله زده آغاز شود.
رئیس جمهور بازدید میدانی خود را به مناطق صعب العبور و روستاهای اطراف نیز تسری داد، وی در جمع اهالی یکی از روستاهای شهرستان خوی که مناطق کوهپایه ای قرار داشت، گفت: گزارش های امدادرسانی به صورت ساعتی به دفترم می رسید اما فکر کردم تا خودم نیایم و در جمع مردم حضور نیابم و مشکلات را از نزدیک نبینم، آرام نمی گیرم.
وی با قدردانی از دستگاههای امدادرسان برای رسیدگی به امور زلزله زدگان، از مردم اهالی خوی نیز بخاطر همراهی و همدلی با مسئولان تشکر کرد و بر این نکته تاکید کرد که بحران ها پیش می آید، آنچه قیمت دارد، همدلی، اسنجام و یکپارچگی است؛ مردم بدانند دولت در کنار آنهاست تا مشکلات و آلام آنها را کم کند و به همین خاطر ظرف مدت کوتاهی شاهد بازسازی مناطق زلزله زده خواهیم بود.
رئیسی همچنین در جمع خبرنگاران در خوی با اشاره به اینکه باید به سمت اسکان دائم زلزله زدگان حرکت کنیم، گفت: دولت اعتبارات بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی را تامین می‌کند.
وی افزود: بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از زلزله در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با تامین اعتبار، مردم با همکاری دستگاه‌های اجرایی، به سرعت بازسازی را دنبال کنند؛ جمعیت هلال احمر، سپاه، بسیج، نیروهای مسلح و دیگر نهادهای فعال در منطقه بسیار خوب کار کرده‌اند و تلاش های بسیاری صورت گرفته است.
رئیس جمهور در جلسه مدیریت بحران آذربایجان‌غربی با محوریت زلزله خوی گفت: در اولین جلسه هیات دولت، اعتبارات، تسهیلات و امکانات برای بازسازی مناطق زلزله زده در اختیار شهرستان خوی قرار خواهد گرفت.
رئیسی اظهار کرد: دولت در کنار مردم مناطق زلزله قرار گرفته و تمام تلاش خود را برای بازسازی این مناطق در اسرع وقت بکار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه