روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ يکشنبه ۳ مرداد - شماره 3945

قيمت نفت خام برنت به 74 دلار بازگشت

 قيمت نفت خام در پايان معاملات ديشب (بامداد شنبه به وقت تهران) توانست سقوط سنگين روز دوشنبه گذشته را جبران کرده و اين هفته خود را در محدوده مثبت به پايان برساند.
به گزارش سي‌ان‌بي‌سي، قيمت نفت خام در پايان معاملات ديشب (بامداد شنبه به وقت تهران) توانست سقوط سنگين روز دوشنبه گذشته را جبران کرده و اين هفته خود را در محدوده مثبت به پايان برساند.
روز دوشنبه افزايش نگراني‌ها از گسترش کروناي دلتا در مصرف‌کنندگان بزرگ نفت جهان مانند آمريکا، انگليس و ژاپن باعث شده بود نگراني‌هايي در مورد آينده تقاضاي سوخت به وجود بيايد. از سوي ديگر توافق اوپک پلاس براي افزايش 400 هزار بشکه‌اي توليد روزانه خود در هر ماه از ماه‌هاي پيش‌رو، فشار مضاعفي بر قيمت‌ها وارد کرده بود.
اما با کاهش نگراني‌ها در مورد موج جديد کرونا و نظرات کارشناسان در مورد اينکه افزايش توليد اوپک پلاس نمي‌تواند براي جبران افزايش تقاضاي جهاني کافي باشد، قيمت‌ها دوباره رشد کردند. قيمت پيش‌خريد هر بشکه نفت خام برنت که روز پنج‌شنبه با جهش 2.2 درصدي همراه شده بود، در معاملات ديشب 31 سنت يا 0.4 درصد رشد کرد و به 74.10 دلار رسيد. قيمت پيش‌خريد هر بشکه نفت خام آمريکا هم 16 سنت يا 0.2 درصد رشد کرد و به 72.07 دلار رسيد. اين شاخص هم در معاملات پنج‌شنبه 2.3 درصد جهش کرده بود. شاخص‌هاي نفت خام پس از ثبت 2 هفته افت متوالي اين هفته توانستند 0.4 درصد رشد کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه