روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ يکشنبه ۳ مرداد - شماره 3945

در نشست ستاد فرماندهي پيک بار 1400 تاکيد شد:

استفاده از تمام ظرفيت‌هاي مديريت مصرف برق در هفته گرم پيش‌رو

 در نشست فوق‌العاده ستاد فرماندهي پيک بار 1400، با توجه به افزايش و پايداري دما در اکثر نقاط کشور، بر شرايط ويژه اين هفته و استفاده از ظرفيت همه برنامه‌هاي مديريت بار و مولدهاي اضطراري ادارات تاکيد شد.
به گزارش پايگاه خبري توانير، در اين نشست که در مرکز پايش صنعت برق برگزار شد، «همايون حايري» معاون برق و انرژي وزارت نيرو بر استفاده از تمام ظرفيت هاي مديريت بار تاکيد کرد و گفت: خوشبختانه هماهنگي خوبي ميان دستگاه ها و نهادها در اين زمينه وجود دارد. براساس مصوبه هاي صادر شده، همه صنايع، شهرک‌هاي صنعتي موظف به همکاري با برق هستند.
همچنين «محمدحسن متولي زاده» مديرعامل شرکت توانير نيز در اين نشست خاطرنشان کرد: برنامه هاي ارايه شده بايد با دقت اجرا شود. وي درعين حال با اشاره به انتصاب دکتر داود فرخزاد به سمت معاون انتقال و تجارت خارجي توانير و دکتر مصطفي رجبي مشهدي به سمت مديرعامل شرکت مديريت شبکه برق ايران اظهار اميدواري کرد: با توجه به اهميت حوزه انتقال و تبادلات برون مرزي برق، اين بخش بايد به صورت ويژه و با دقت پيگيري شود.
در اين نشست «غلامعلي رخشاني‌مهر» معاون هماهنگي توزيع توانير نيز با اشاره افزايش دماي هوا در هفته جاري در اکثر شهرها خاطرنشان کرد: هفته نادري را پيش رو داريم و با توجه به اين شرايط نيازمند استفاده بيشتر از ظرفيت هاي همکاري بخش کشاورزي و ساير پتانسيل هاي مديريت بار هستيم. تا حد امکان بايد از اعمال خاموشي بخش خانگي بپرهيزيم. مصطفي رجبي مشهدي نيز در اين جلسه خواستار توجه شرکت‌هاي برق منطقه اي و توزيع به دستورات ديسپاچينگ ملي شد و افزود: اين هفته ناترازي توليد و مصرف برق به اوج و نياز مصرف به بيش از 65 هزار مگاوات مي‌رسد.
رجبي مشهدي همچنين بر استفاده بيشتر از ظرفيت مولدهاي اضطراري ادارات و ساير دستگاه ها تاکيد کرد و گفت: در اين خصوص با توجه به تفاهم نامه امضا شده با بسيج، مي‌توانيم از پتانسيل اين نهاد نيز استفاده کنيم.
وي در عين حال با بيان اين که نبايد خاموشي به بخش خانگي تحميل شود، يادآور شد: با اين حال قرار گرفتن جداول خاموشي‌هاي احتمالي در سايت‌هاي شرکت‌هاي توزيع نيروي برق و اطلاع رساني آن ضروري است چرا که هموطنان بايد بتوانند برنامه‌هاي خود را براساس اين جداول احتمالي، تنظيم کنند.
 همچنين «داوود فرخزاد» معاون انتقال و تجارت خارجي توانير نيز با اظهار اميدواري مبني بر اينکه بخش انتقال کشور بتواند به هماهنگي فني کامل برسد گفت: بايد تلاش کنيم دستاورد صنعت برق در رسيدن به موفقيت 18 سال بدون خاموشي سراسري را حفظ کنيم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه