روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۸ تير - شماره 3942

آغاز روند افزايشي مصرف برق با بيش از 61 هزار مگاوات

 گرچه پيش‌بيني شده بود مصرف برق از روز دوشنبه (فردا) روند افزايشي خود را آغاز کند اما گزارش‌ها بيانگر آن است که اين روند از روز گذشته با مصرف بيش از 61 هزارمگاوات شروع شده و احتمال دارد در روزهاي پيش رو بيشتر هم شود.
روند مصرف برق آن‌طور که «رضا اردکانيان» وزير نيرو و «مصطفي رجبي مشهدي» سخنگوي صنعت برق اعلام کرده بودند از روز دوشنبه به دليل افزايش دماي هوا به سمت بيشتر شدن خواهد رفت. سخنگوي صنعت برق پيش‌بيني کرده بود مصرف برق تا سه‌هزار مگاوات افزايش يابد.
اين پيش‌بيني درحالي انجام شد که تازه‌ترين گزارش شرکت مديريت شبکه برق ايران نشان از رشد بيش از 6 هزار مگاواتي مصرف برق در روز گذشته دارد. براساس اين گزارش، ديروز در ساعت 12 و 44 دقيقه مصرف برق به 61 هزار و 173 مگاوات رسيد که نسبت به روز جمعه که ميزان مصرف 54 هزار و 179 مگاوات بود، رشد بيش از 6 هزارمگاواتي داشت. مصرف برق روز گذشته در مقايسه با زمان مشابه پارسال که 55 هزار و 437 مگاوات مصرف شده بود نيز نشان از رشد بيش از پنج هزار مگاواتي دارد. روز گذشته سخنگوي صنعت برق گفت: طبق پيش‌بيني سازمان هواشناسي از اين هفته و روز دوشنبه دماي هوا افزايش خواهد يافت که اين امر به بالا رفتن مصرف برق خواهد انجاميد. رجبي‌مشهدي افزود: بنابراين نياز به همکاري بيشتر مشترکان بزرگ، صنايع، بخش کشاورزي و به‌ويژه مردم است تا بتوان برق پايدار براي همه مشترکان فراهم کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه