روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۸ تير - شماره 3942

ايران در افغانستان نيروگاه خورشيدي مي‌سازد

  مديرعامل مپنا گفت: به دنبال ايجاد ايستگاه‌هاي شارژ خودرو در مناطق مختلف کشور هستيم تا مردم به اين اطمينان برسند که اگر خودروي برقي مي‌خرند به دليل کمبود منبع تغذيه کننده در راه نمي‌مانند.
عباس علي آبادي در نشست مطبوعاتي رونمايي از اولين ايستگاه شارژ خورشيدي خودروي برقي در گروه مپنا در استان البرز، اظهار کرد: خودروهاي برقي در مقايسه با خودروهايي که با سوخت فسيلي کار مي‌کنند مزيت‌هاي زيادي دارند که از ميان آنها مي‌توان به تنوع انرژي‌هايي نام برد که مي‌توان براي به حرکت درآوردن اين خودروها استفاده کرد.
وي ادامه داد: خودروهاي برق سيستم‌هايي مربوط به آينده است که نقش به سزايي در کاهش آسيب به محيط زيست، کاهش آلودگي‌ها و کاهش استفاده از سوخت‌هاي فسيلي دارند.
وي توضيح داد: مپنا در حال انجام کار بزرگي است که آن ايجاد سامانه عظيم توليد خودروهاي الکتريکي و سيستم شارژ خودرو است.
اين مسئول با اشاره به اينکه کشور در حال حاضر با چالش جدي خاموشي مواجه است، توضيح داد: مصرف نامتوازن برق در کشور باعث شده در برخي ساعات با کمبود برق مواجه باشيم و کار به جايي رسيده که کارخانه‌ها را خاموش کرده‌ايم تا کولرها روشن بمانند.
علي آبادي با تاکيد بر اينکه اگر بخواهيم هم کار کنيم و هم زندگي بايد روند مصرف را مديريت کنيم، افزود: راه حل اين مشکل ايجاد منبع ذخيره برق در هر خانه است که منجر به اصلاح شيوه مصرف و مديريت درست هم مي‌شود.
وي ابراز کرد: ايجاد منابع ذخيره انرژي در کارخانه‌ها با ظرفيت مگاوات باعث مي‌شود چرخ واحدهاي توليدي در ساعات اوج مصرف برق از حرکت نايستد.
علي آبادي اضافه کرد: اين ذخيره کننده‌هاي انرژي در کلاس جهاني و با بهترين کيفيت توسط متخصصان ايراني ساخته مي‌شود.
وي ابراز کرد: با اين سيستم امکان ذخيره برق در ساعت کم باري شبکه و استفاده از آن در ساعات پيک مصرف وجود دارد.
مديرعامل مپنا توضيح داد: کشور در شرايط حساسي قرار دارد و همه ما وظيفه داريم به هر شيوه که مي‌توانيم براي افزايش اميد و همدلي بين مردم تلاش کنيم.
اين مسئول تاکيد کرد: خوردوهاي که مپنا عرضه کرده واقعا در کلاس جهاني است و از لحاظ فناوري فاصله چنداني با استانداردهاي جهاني ندارد.
اين مسئول اضافه کرد: ما اتوبوس برقي را صنعتي کرديم که اين اتوبوس با طراحي ايراني و توليدات ايراني ساخته شده است و به زودي با کرمان موتور محصول مشترکي خواهيم داشت.
مديرعامل مپنا گفت: ايجاد سامانه حرکتي اين خودرو با مپنا و توليد اتاقک و بخش سخت افزاري آن را شرکت خودرو ساز به عهده دارد.  علي آبادي ابراز کرد: به دنبال به روز کردن باتري‌هاي خودروهاي برقي هستيم تا بتوانيم با حجم بيشتر و وزرن کمتر اين باتري‌ها را توليد کنيم.
وي ادامه داد: ماشين درست کردن کار سختي نيست و قسمت مهم ماجرا ان است که بتوانيم اين خودرو را در قالب صنعتي، با حجم انبوه و استانداردهاي مشخص شده به بازار عرضه کنيم. اين مسئول با اشاره به اينکه ما به دنبال توليد محصولات با کيفيت و در خور شان مردم هستيم، افزود: مپنا و وزارت ارتباط تنگاتنگي دارند بسياري از توليدات آن در سازه‌هاي وزارت نيرو استفاده مي شود. وي گفت: در حال حاضر مشغول ساخت نيروگاه خورشيدي در افغانستان هستيم و پنل‌هاي خورشيدي آن در بسياري از مناطق کشور مورد استفاده قرار مي‌گيرد. وي ابراز کرد: به دنبال ايجاد ايستگاه‌هاي شارژ خودرو در مناطق مختلف کشور هستيم تا مردم به اين اطمينان برسند که اگر خودروي برقي مي‌خرند به دليل کمبود منبع تغذيه کننده در راه نمي‌مانند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه