روزنامه کائنات
3

اقتصاد

1404 يکشنبه 23 شهريور - شماره 4909

عضو هیات مدیره بانک مسکن اعلام کرد؛

برنامه‌های توسعه فناوری دیجیتال بانک مسکن

 عضو هیئت مدیره بانک مسکن از اجرای برنامه‌های گسترده در ارتقای زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و توسعه دیجیتال در مسیر افزایش کیفیت و پایداری خدمات بانکی خبر داد.
به گزارش کائنات، بیدی با اشاره به تلاش‌های همکاران حوزه فناوری در بهبود سطح خدمات الکترونیک برای مشتریان گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری می‌توان به توسعه سامانه پرداخت با کارت به منظور افزایش ظرفیت و تاب‌آوری این سامانه اشاره کرد.
وی با بیان اینکه با توسعه خدمات همراه بانک مسکن، نزدیک به ۲۰۰ هزار مشتری جدید در سال جاری به جمع مشتریان بانک اضافه شده است؛ ادامه داد: در مدت اخیر، زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارائه تسهیلات به صورت غیرحضوری نیز در بانک مسکن پیاده‌سازی شد.
عضو هیئت مدیره بانک مسکن گفت: حوزه فناوری با درک جایگاه و اهمیت جذب و حفظ مشتریان، تمامی توان خود را در جهت ارائه خدمات مطلوب و مناسب، تقویت گستره خدمات، همراه با حفظ و ارتقای سطح کیفی آن به کار بسته است.
وی افزود: در سال جاری شاهد انجام اقدامات موثری در این زمینه بوده‌ایم؛ به نحوی که گزارش‌های آماری مراجع بالادستی از جمله بانک مرکزی در خصوص نحوه ارائه خدمات بانک مسکن در میان بانک‌های کشور، گویای این موضوع است.
بیدی با اشاره به اقدامات در بخش دستگاه‌های کیوسک و پایانه‌های شعب گفت: نرم‌افزار یکپارچه دستگاه‌های کیوسک آماده شده و نصب و ارتقای نرم‌افزارهای کیوسک در حال انجام است. همچنین طرح تخصیص دستگاه‌های پایانه شعب جدید مدل Lynx با تکنولوژی روزآمد در دستور کار بوده و در برخی استان‌ها به صورت پایلوت اجرایی شده است.
وی با تاکید بر اثرگذاری بانکداری الکترونیک در جذب منابع بانک گفت: علاوه بر جذب میزان خوبی از منابع از طریق افتتاح حساب‌های غیرحضوری در بانک مسکن، با تلاش و خدمت‌رسانی همکاران و حفظ پایداری درگاه‌های مختلف، رقم قابل توجهی در بخش جذب و وصول نقدی به دست آمد.
عضو هیئت مدیره بانک مسکن در پایان سخنان خود، از فراهم‌سازی بستر ارائه تسهیلات غیرحضوری به مشتریان و ایجاد زیرساخت چک دیجیتال با هدف پوشش مشتریان در تمامی مناطق کشور خبر داد.

توسط بانک کشاورزی صورت گرفت؛
پرداخت 26 هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری  
 بانک کشاورزی در پنج ماهه ابتدای سال جاری قریب به 26 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرده است.
به گزارش کائنات، در راستای تسهیل شرایط ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت، شعب این بانک در سراسر کشور از ابتدای سال 1404 تا پایان مردادماه در مجموع  25 هزار و 585 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری به 12660 نفر از متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده اند. بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی در مقطع پنج ماهه نخست سال جاری 5515 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ 18528 میلیارد ریال و 7145 فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به مبلغ 7057 میلیارد ریال به هموطنان پرداخت کرده است.

اپلیکیشن «بله»؛ همراه شهروندان در طرح کالابرگ
 اپلیکیشن «بله» بانک ملی ایران با اطلاع‌رسانی گسترده به بیش از ۵ میلیون نفر و ارائه خدماتی مانند استعلام موجودی برای دیگران و پشتیبانی روزانه، فرآیند استفاده از طرح کالابرگ را برای اقشار مختلف جامعه آسان‌تر کرده است.
به گزارش کائنات، اپلیکیشن بله در جریان واریزهای اخیر طرح کالابرگ نقش مهمی در اطلاع‌رسانی به شهروندان ایفا کرده است. بر اساس آمار، در دوره‌های گذشته بیش از ۵ میلیون نفر از طریق «بله» از زمان واریز و موجودی طرح کالابرگ خود مطلع شده‌اند. این اپلیکیشن با ارائه بازوی اختصاصی کالابرگ به آدرس ble.ir/6369 امکانات ویژه‌ای برای کاربران فراهم کرده است.
یکی از این امکانات، قابلیت استعلام موجودی کالابرگ برای افراد کم‌توان، سالمندان و کسانی است که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند. کاربران می‌توانند تنها با وارد کردن شماره تلفن و کد ملی و احراز هویت از طریق پیامک، موجودی کالابرگ عزیزان خود را مشاهده کنند. همچنین، سامانه پشتیبانی کالابرگ در «بله» به‌طور میانگین روزانه به بیش از ۱۰ هزار پیام پاسخ می‌دهد و به شهروندان کمک می‌کند تا پرسش‌های خود درباره نحوه استفاده از کالابرگ را به‌صورت مستقیم مطرح کنند. اپلیکیشن «بله» با این خدمات تلاش کرده است تا فرآیند استفاده از کالابرگ برای اقشار مختلف جامعه آسان‌تر، سریع‌تر و راحت‌تر شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه