روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۳ اسفند - شماره 4565
تیتر خبرها

وزیر ارتباطات خبر داد

ارائه ۴ هزار خدمت از طریق پنجره ملی دولت هوشمند پوشش فیبرنوری ۲ برابر می‌شود


  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه بیش از ۴ هزار خدمت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و استفاده ۴۰ میلیون نفر از آن خبر داد و گفت: میزان پوشش فیبرنوری امسال با افزایش سه برابری نسبت به سال گذشته به ۷ میلیون خانوار رسید و در تلاشیم سال آینده میزان پوشش را به حداقل دو برابر برسانیم.
عیسی زارع‌پور در پیامی  به مناسبت سالروز تاسیس این وزارتخانه نوشت:
با فرارسیدن بیست و یکم اسفندماه سال ۱۴۰۲، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صد و چهل و هفتمین سالروز تاسیس خود را که امسال مقارن با حلول ماه پربرکت رمضان شده است، گرامی می‌دارد.
وزارتخانه‌ای که در سال ۱۲۵۵ هجری شمسی با ارائه خدمت تلگراف آغاز به‌کار کرد و در سال‌های بعد پست و تلفن نیز به خدمات آن اضافه شد و سال‌ها نام آن «وزارت پست، تگراف و تلفن» بود تا امروز که گستره خدمات آن از عمق اقیانوس‌ها (فیبرهای دریایی) تا اوج آسمان‌ها (صنعت فضایی) گسترده شد و اکنون این وزارتخانه تبدیل به نهادی استراتژیک، پیشران و بسترساز در جهت توسعه صنایع، خدمات، کسب‌وکارها، کاربری‌ها و مشاغل شده است.
تا کنون بیش از ۹۸درصد دستگاه‌های دولتی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند و بیش از ۴ هزار خدمت از طریق این سامانه ارائه می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه