روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۷ بهمن - شماره 4307

کمبود نیرو و عدم تقاضای کار در شهرستان ورامین

 بت شکن _رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ورامین گفت: ظرفیت‌های خوبی جهت ایجاد اشتغال و جذب نیرو هست اما با این حال، کمبود نیروی کار در سطح شهرستان وجود دارد.
 در روز سوم از سلسله نشست‌های «شورای اطلاع‌رسانی و نهضت جهاد تبیین شهرستان ورامین»، به همت روابط‌عمومی فرمانداری ویژه این شهرستان، با ارائه گزارش عملکرد اداراه  کار  که عصر پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: در سال جاری ۳۹۰۰ شغل برای شهرستان ورامین تعریف شد که ۳۶۳۲ مورد از این شغل‌ها در سطح شهرستان محقق و اجرا شده‌است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورامین افزود: ۱۶۳ متقاضی وام تسهیلات مشاغل خانگی به اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان توسط دبیرخانه کارگروه اشتغال شهرستان، جهت دریافت وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
وی با اشاره به این‎که در حوزه روابط کار و دعاوی بین کارگر و کارفرما، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های دادخواست، ۱۵ تا ۲۰ روز است، بیان داشت: این بازه زمانی با توجه به مراحل ثبت و رسیدگی، استاندارد است و طی ۱۰ ماه گذشته در این حوزه ۷۷۷ دادخواست ثبت شده‌ که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته و ۳۴۴ پرونده به سازش و توافق رسیده‌ است. آباد ادامه داد: از دادخواست‌های بررسی شده، ۴۹ رأی مورد اعتراض یکی از طرفین قرار گرفته و به دیوان عدالت اداری ارجاع داده شده‌ است که در ۴۱ مورد از این پرونده‌ها، آرای شورای روابط کار ورامین توسط دیوان عدالت اداری کشور تأیید شده‌ است. وی گفت: طی ابلاغیه جدید در حوزه اشتغال، سهمیه شهرستان ورامین ۱۷۷۸ میلیارد ریال در نظر گرفته شد و رقم سهمیه جهاد کشاورزی، امور عشایر و امور زنان و خانواده ورامین نیز مشخص شده است؛ همچنین در اولین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان، سهمیه بقیه دستگاه‌ها نیز مشخص خواهد شد.
 آباد اشاره کرد: مجموعه جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و همچنین اداره میراث فرهنگی بیشترین تعامل و‌همکاری را با اداره کار دارند و متقاضیان بیشتری از این حوزه‌ها در زمینه اشتغال به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراجعه می‌کنند. رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورامین با بیان اینکه این شهرستان، قطب دامپروری و کشاورزی استان تهران است، افزود: تعداد ۹۶ تعاونی فعال در ورامین داریم که بیشتر در زمینه کشاورزی و دامپروری با گرایش تولیدی فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: تعاونی‎هایی از ورامین، با تولید پسته، پرورش ماهی، پرورش شترمرغ و تولید ذغال در سطح کشوری فعالیت دارند و بعضاً صادرات محصول به چند کشور خارجی نیز دارند. این مسئول، پرتقاضاترین مشاغل در شهرستان را نگهبانی، خدمات و رانندگی دانست و گفت: ورامین ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال و جذب نیرو دارد اما با این حال، کمبود نیروی کار در سطح شهرستان وجود دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه