روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۷ بهمن - شماره 4307

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان:

افتتاح و کلنگ زنی 152 پروژه برق‌رسانی در ایام دهه فجر در استان همدان

  همدان- مجید ملکیان: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در آستانه فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱5۲ پروژه برق‌رسانی در استان کلنگ‌زنی و بهره‌بردای می‌شود.
علی سهرابی‌بیدار در جمع خبرنگاران افزود: در ایام‌الله دهه فجر ۱۳۲ پروژه برق‌رسانی با اعتبار ۱۵۵ میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان در سراسر استان بهره‌برداری می‌شود.
وی اظهار داشت: این تعداد پروژه از هفته دولت تا کنون آماده بهره‌برداری شده که از این تعداد ۲۳ پروژه با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان متعلق به شهرستان همدان است.
سهرابی‌بیدار تصریح کرد: همچنین همزمان با این دهه، ۲۰ پروژه برق‌رسانی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.
وی تاکید کرد: پروژه‌های دیگری نیز در دست اجراست که تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
سهرابی‌بیدار تاکید کرد: برنامه‌ها و اهداف شرکت توزیع نیروی برق استان در سه محور اولویت بندی شده است که شامل هوشمندسازی، افزایش بهره‌وری و ارتباط دوسویه با مشترکان می‌شود.
وی بیان کرد: استان همدان بیش از ۸۰۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۰ درصد آن معادل ۶۴۴ هزار مشترک با تعرفه خانگی هستند و ۳۰ درصد برق استان در این بخش مصرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گفت: چهار درصد مشترکان برق استان معادل ۳۲ هزار مشترک، تعرفه عمومی دارند و ۶.۳ درصد انرژی برق توزیع شده را مصرف می‌کنند.
وی ادامه داد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ مشترک کشاورزی داریم که ۱.۷ درصد مشترکان هستند و ۴۳ درصد انرژی در این بخش مصرف می‌شود.
سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه سه هزار و ۶۰۰ مشترک برق صنعتی استان نیز حدود ۱۲ درصد انرژی را مصرف می‌کنند، افزود: در بخش سایر مصارف(تجاری) نیز ۱۰۴ هزار مشترک داریم که معادل ۱۳ درصد مشترکان هستند و هفت درصد مصرف برق در این بخش است.
وی ادامه داد: حدود سه هزار و ۶۵۰ مشترک کنتور برای روشنایی شهری و روستایی نصب شده است که ۱.۷ برق توزیعی استان در این مصرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه ۱۵ هزار انشعاب جدید در سال جاری اضافه شده است، گفت: تعرفه صنعتی با رشد ۴.۱ درصدی، در طول یک سال گذشته، بیشترین رشد را در بخش تعرفه های این شرکت داشته است.
وی با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۶۶۳ کیلومتر طول شبکه برق استان همدان است، اظهار داشت: تعداد پست‌های توزیع برق استان ۱۸ هزار و ۳۱۵ دستگاه است که ۲ هزار و ۴۲۷ مگا ولت آمپر برق مشترکان را تامین می‌کند.
سهرابی‌بیدار تصریح کرد: تلفات انرژی برق در استان، از ۹.۵ درصد به ۹.۲۳ درصد کاهش یافته است که هرچقدر تلفات کمتر باشد مدیریت صحیح را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: در اجرای برنامه اصلاحات شبکه، در ۲۱۷ روستا جابجایی پایه و اصلاح شبکه صورت گرفته است و از نظر عملیاتی ۱۰۰ درصد برنامه‌ها اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه تا کنون ۱۶۴ کیلومتر از شبکه برق روستایی استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است، بیان کرد: امسال یک هزار و ۵۰۰ دستگاه چراع روشنایی معابر در روستاها نصب شده است.
وی ادامه داد: نرخ انرژی توزیع نشده یا همان خاموشی‌های با برنامه و بی برنامه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته است.
سهرابی‌بیدار تاکید کرد: اپلیکیشن برق من پل ارتباطی دوسویه شرکت برق با مشترکان است و خدمات بسیار خوبی در این برنامه ارائه و درخواست‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.
وی افزود: ۸۵ کلید قطع و وصل هوشمند برروی شبکه برق‌رسانی استان نصب شده است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال این تعداد به ۳۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده موارد مشکوک به آسیب رسانی به شبکه برق‌رسانی و یا سرقت، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ و یا ۱۲۱ گزارش دهند.
وی تصریح کرد: مانده مطالبات از مشترکان ۱۱۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با پرداخت به موقع آن، زمبنه‌های توسعه تجهیزات زیرساخت های برق رسانی فراهم شود.
سهرابی‌بیدار گفت: امسال تندیس و جایزه چهارمین همایش ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در بخش توزیع به شرکت توزیع نیروی برق استان‌های همدان رسید.
وی با اشاره به اینکه سهم نیروگاه‌های خورشید استان همدان در کشور ۱۱.۷ درصد است، اظهار داشت: تابستان گذشته اقدامات شایسته‌ای در بحران آب انجام شد و برق مورد نیاز پ ۳۳ حلقه چاه کشاورزی برای انتقال به شبکه آبرسانی همدتن به موقع تامین شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: تابستان امسال با وجود نگرانی هایی در رابطه با خاموشی‌ها هیچگونه مشکلی در این حوزه به وجود نیامد و با همراهی مشترکان در سطح استان خاموشی نداشتیم.
وی افزود: ۵۸۵ هزار مشترک خانگی استان معادل ۹۱ درصد، کمتر از الگوی مصرف برق مصرف کردند و از این تعداد ۳۳۷ هزار مشترک خانگی معادل ۵۲ درصد شامل پاداش صرفه جویی شدند.
سهرابی‌بیدار عنوان کرد: در بخش خانگی نزدیک به ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پاداش در قبض مشترکان لحاظ شده است.
وی بیان کرد: شرکت توزیع برق استان امسال در حوزه شاخص‌های عمومی رتبه برتر جشنواره شهید رجایی را به دست آورده است.
وی با بیان اینکه در تابستان گذشته ۳۳ حلقه چاه در کوتاه ترین زمان برق‌دار شده است تا آب مورد نیاز شهر همدان تأمین شود، تصریح کرد: سه ایستگاه پمپاژ آب توسط شرکت توزیع برق در راستای آبرسانی به همدان برق‌دار شدند.
سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه ۶۶۰۰ مشترک بخش صنعتی استان همدان نیز ۱۲ درصد از برق استان را مصرف می‌کنند، یادآور شد: ۳۶۵۰ مشترک برق مربوط به معابر است که ۱.۷ درصد از مصرف برق استان را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از واگذاری ۱۵ هزار انشعاب برق جدید در سال جاری خبر داد و یادآور شد: بیشترین رشد مصرف برق در تعرفه صنعتی با ۴.۱ درصد رشد بوده است.
وی با بیان اینکه شبکه برق روستایی نسبت به سال گذشته ۱۱۵ درصد رشد دارد، اظهار کرد: ۲۰ کیلومتر شبکه روستایی در برنامه داریم ضمن اینکه امسال ۱۵۰۰ دستگاه چراغ در روستاها نصب کرده‌ایم.
سهرابی‌بیدار با تأکید بر اینکه اعتبارات تعمیر خطوط گرم افزایش سه برابری دارد، تصریح کرد: اعتبارات تعمیر خطوط گرم بدون اعمال خاموشی سه میلیارد تومان بوده که امسال به ۹ میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان ادامه داد: آخرین شاخص ولتاژ استاندارد ۹۹ درصد بوده یعنی چیزی به عنوان برق ضعیف در شبکه نباید داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نرخ انرژی توزیع نشده برق در همدان ۲۶ درصد است که نسبت به سال گذشته کاهش دارد، گفت: در راستای تأمین خدمات در محل و نزدیک شدن خدمات رسانی ۱۵ اکیپ محور روستایی و چهار دفتر خدمات روستایی به نقاطی که از مراکز شهرستان ها و بخش ها دور هستند، خدمت رسانی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در راستای مدیریت هوشمند نیز ۸۵ دستگاه کلید قطع و وصل به صورت هوشمند روی شبکه نصب شده است، افزود: برنامه داریم تا پایان سال به بیش از ۳۰۰ دستگاه برسد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه