روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۰ بهمن - شماره 4303

بزرگترین مجموعه پرورش ماهی در قفس درشهرستان دیر استان بوشهر افتتاح می شود

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت :با  توجه به اینکه شهرستان دیر بزرگترین بندر صیادی کشور است مجموعه پرورش ماهی در قفس در این شهرستان استارت خورده و انشالله در سفر ریاست محترم جمهور افتتاح خواهد شد.
عبدالمجید دراهکی  در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر افزود: مساحت این زمین یک هکتار و مرکز اداری ١۵٠٠متر مربع  که فاز اول احداث شده و مرکز سنجش و مرکز آزمون ۱۵۰۰متر که در فاز دوم خواهد بود اعتبار تعیین شده که ۱۳ میلیارد تومان بوده است که ۱۰ میلیارد آن هزینه و ۳ میلیارد تا پایان سال تامین خواهد شد که بخشی از طریق شورای راهبردی پتروشیمی ها بوده است.
دراهکی  گفت: در پورتال فنی حرفه ای تاکنون ۶۰ حرفه در حوزه شیلات صنایع دریایی آبزیان تدوین شده است.
 وی افزود :استارت اولین مرکز تخصصی صنایع کشاورزی و نخیلات در دشتستان  زده شده که ساختمان آن ازقبل و ایجاد سوله و گلخانه های از سال گذشته بوده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای آموزش توانمند سازی کارگران در حوزه نخیلات در استان در اتاق بازرگانی و صندوق بیمه عشایر برای اولین بار با انجمن ملی خرما تدوین شده است افزود :مقرر شده تمام کارگران در حوزه کاشت و برداشت و و فرآوری نخیلات فعال  و دریافت گواهینامه از مجموعه فنی حرفه ای بگیرند و تحت پوشش بیمه  صندوق بیمه عشایر قرار گرفته که بر اساس دستورالعمل ۸۰ درصد پول بیمه را دولت پرداخت میکند
. دراهکی  با بیان اینکه در راستای فرمایشات  مقام رهبری در حوزه دانش بنیان اولین مرکزآموزشی نواوری که وابسته به پارک علم و فناوری است و استقرار  کارآموزان فنی حرفه ای به عنوان شرکت های دانش بنیان در گناوه در حال احداث  است افزود :که در طرح توجیهی آن شورای گسترش فنی حرفه ای کشور برای مجوز مقدمات صورت گرفته شده است و در حال راه اندازی است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه