روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ دي - شماره 4062

مدیر کل اوقاف استان قم:

سازمان اوقاف همواره حامی و پشتیبان حوزه علمیه است

 علما در موارد مختلف نظری، عملی و تبیین فقهی در مسئله وقف پیشتاز بودند. خود بانی وقف بودند و مردم را هم تشویق می‌کردند و اگر امروز هم بخواهد وقف دنبال شود باید از طریق علما دنبال شود.
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در حاشیه برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد، به نقش علما در فرهنگ سازی و ترویج آن در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز شاهد برگزاری دوازدهمین اجلاسیه با علمای بلاد هستیم. این اجلاسیه از دوره‌های گذشته مرحوم آیت الله مشکینی مرسوم بوده و ایشان می‌خواستند علما دور هم جمع شوند در مورد مشکلات جامعه هم‌فکری کنند و راهکار ارائه دهند. مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: روحانیت از ابتدای انقلاب همواره در همه صحنه‌ها حضور داشته و نقش آفرین بودند و مردم هم تاکنون این گونه رفتار کردند. این نقش آفرینی باید به صورت مختلف از جمله اجلاسیه بلاد تداوم پیدا کند.
وی بیان داشت: اگر سابقه موقوفات را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که علما در موارد مختلف نظری، عملی و تبیین فقهی در مسئله وقف پیشتاز بودند. خودشان بانی وقف بودند و مردم را هم تشویق می‌کردند و اگر امروز هم بخواهد، وقف دنبال شود باید از طریق علما دنبال شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه