روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ دي - شماره 4062

مدیرعامل برق غرب و رئیس کارگروه انرژی استان کرمانشاه:

رعایت الزامات پدافند غیرعامل یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب و رئیس کارگروه انرژی استان کرمانشاه بر لزوم رعایت الزامات پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق استان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای غرب، جلسه کارگروه انرژی پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان کرمانشاه با حضور مهندس زارعی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه، مدیران عامل و مدیران پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان در محل سالن کنفرانس تالار برق غرب برگزار شد.
مهندس «علی اسدی» مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب و رئیس کارگروه انرژی استان کرمانشاه به تشریح اقدامات این کارگروه در حوزه‌های تأمین سوخت نیروگاه‌ها، تداوم فعالیت‌ها، پایداری شبکه انتقال و فوق‌توزیع برق، حفظ یکپارچگی شبکه انتقال و توزیع آب و همچنین رعایت اصول پدافند غیرعامل در حوزه سایبری و مخابرات پرداخت و افزود: رعایت الزامات پدافند غیرعامل یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید با نگاه کارشناسی و دقیق مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان واقعیت ضرورت برنامه‌ریزی در مقابله با جنگ سایبری ابراز داشت: همه طرح‌ها و اقدامات صنعت آب و برق در کنار ملاحظات فنی می‌بایست پیوست پدافندی نیز داشته باشند.
مهندس اسدی با اشاره به تشکیل شورای منطقه‌ای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق غرب در استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام و خوزستان خاطرنشان کرد: این شورا در راستای اجرای قانون مدیریت بحران و به‌منظور ارتقای توانمندی جامعه در امور پیش‌بینی و پیشگیری، کاهش خطر و آسیب‌پذیری، پاسخ مؤثر در برابر مخاطرات طبیعی، حوادث و بحران‌ها، تأمین ایمنی، تقویت تاب‌آوری با ایجاد مدیریت یکپارچه در امر سیاست‌گذاری، ایجاد هماهنگی و انسجام در زمینه‌های اجرایی و پژوهشی، اطلاع‌رسانی متمرکز، ساماندهی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده و نظارت دقیق بر فعالیت دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه حوادث و سوانح و کمک به توسعه پایدار برای مدیریت بحران تشکیل شده است.
رئیس کارگروه انرژی استان کرمانشاه در پایان گفت: هزینه‌های اولیه در حوزه زیرساخت‌های پدافند غیرعامل، مسلماً نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.
در ادامه، مهندس زارعی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه با ابراز رضایت از عملکرد کارگروه انرژی بیان داشت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان عضو کارگروه در امر خدمات‌رسانی مطمئن و پایدار به مردم بسیار رضایت‌بخش است و نقش آب و برق در برقراری آرامش و سلامت جامعه بسیار مهم است. وی افزود: باتوجه به شرایط حساس و ویژه بیماری کرونا، عملکرد و جایگاه همه دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه انرژی برای استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که این کارگروه به ریاست مهندس اسدی توانسته است عنوان کارگروه برتر را در بین کلیه کارگروه‌های استان کسب کند و همچنین شرکت برق منطقه‌ای غرب نیز برای چهارمین سال پیاپی حائز رتبه برتر در بین دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه شود.
زارعی اقدامات پدافندی کارگروه انرژی را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: اقدامات پدافندی بسیار خوبی در این کارگروه برای تأمین امنیت و پایداری شبکه آب و برق صورت گرفته است و مدیران عامل شرکت‌های عضو کارگروه و مجموعه کارشناسان مربوطه در روزهایی که شبکه برق با محدودیت تولید برق و همچنین بار مصرفی بالا مواجه شده بود، تمام سعی خود را جهت کاهش میزان خاموشی‌های منازل و صنایع استان به‌عمل آوردند که جا دارد در همین جا از عملکرد خوب این کارگروه قدردانی نمایم.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه در پایان گفت: تأمین برق و پایداری آن برای مردم بسیار مهم است و وظیفه همه ما این است که بتوانیم آسایش مردم را فراهم کنیم و از توان فنی و مدیریتی مهندس اسدی مدیرعامل برق غرب و رئیس کارگروه انرژی استان و مجموعه همکاران این کارگروه برای تأمین آب و برق پایدار همچون گذشته بهره خواهیم برد و آمادگی هرگونه مساعدت آتی را در راستای کمک به این کارگروه داریم.
شایان ذکر است در این جلسه همچنین اصول اساسی در پدافند غیرعامل صنعت آب و برق و نیز راه‌های مقابله با بحران‌های احتمالی بررسی و در جهت شناخت تهدیدها و پیش‌بینی و پیشگیری از آسیب‌ها در این حوزه تحلیل، بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه