روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ دي - شماره 4062

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد:

تمام شهرک های بالای ۲۰۰ واحد مسکونی مکلف به احداث مدرسه هستند

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر اجرای ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش گفت: تمامی شهرک‌های مسکونی بالای ۲۰۰ واحد، مکلف به احداث مدرسه هستند.
«علیرضا سعدی پور» در جلسه شورای آموزش و پرورش استانی که برای اولین بار در سطح کشور به صورت ویدیو کنفرانس با حضور اعضای شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان برگزار شد، ضمن تاکید بر قوانین تشکیل شورای آموزش و پرورش گفت: در ماده ۱۸ قانون شورای آموزش و پرورش تاکید شده است که تمام شهرک های مسکونی بالای ۲۰۰ خانوار مکلف به احداث مدرسه در آن شهرک هستند.
وی افزود: ۹۲ شهرک ساحلی و گردشگری در استان مازندران واقع است که اکثرا آنها مدرسه ندارند. در همین راستا باید مفاد قانونی شورای آموزش و پرورش مورد بازبینی و واکاوی قرار گیرد تا به نتایج بهتری برسیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با توجه به در پیش رو بودن هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: برنامه های متعددی را برای این هفته در نظر گرفتیم که از آن جمله مقرر است تا خدمات خیرین مدرسه ساز به صورت ویژه مورد تجلیل قرار گیرد.
سعدی پور در ادامه از مشارکت ۴۶ هزار و ۹۸۰ بستانی در طرح ایران سرسبز خبر داد و گفت: در جهت فرهنگ سازی محیط زیستی متروی فرهنگ درختکاری امسال این کار را با مشارکت نوآموزان پیش دبستانی انجام خواهیم داد تا از کودکی این فرهنگ نهادینه شود.
این مقام مسئول از اجرای طرح لاله های روشن در کلیه مدارس کشور خبر داد و تصریح کرد: استان مازندران مبتکر این کار بزرگ بود و به همین جهت دبیرخانه کشوری یادواره لاله های روشن در استان مازندران واقع شده است.
وی اضافه کرد پس از اجرای مرحله آموزشگاهی شاهد سیل آثار ارسالی به دبیرخانه بودیم. یادواره استانی این طرح نیز در تمام استان‌های کشور در اسفندماه برگزار خواهد شد که معجون و چکیده ای از یادواره‌های آموزشگاهی و شهرستانی است. در همین راستا برنامه کشوری و اختتامیه اینتر با معرفی ۳۰۰ مدرسه برتر در طرح لاله های روشن در مراسم هفته معلم برگزار می شود.
علیرضا سعدی پور بیان کرد: برای اولین بار یادواره شهدای تربیت بدنی را در استان مازندران برگزار کردیم. چهار شهید بزرگوار از شهرستانهای تنکابن رامسر بهشهر و نوشهر شهدای تربیت بدنی بودند که نخستین یادواره این شهدای بزرگوار در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله با حضور مدیران ارشد استانی برگزار شد. تعداد شهدای تربیت بدنی درصد کشور نیز ۷۳ شهید است.
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان وی با بیان اینکه اطلاعات ۱۱ هزار و ۹۷۳ بی سواد در سامانه جامع سواد آموزی استان بارگذاری شده و در حال پایش می باشد، یادآور شد: هر ۶ ماه یکبار شورای پشتیبانی سواد آموزی در شهرستانها و مناطق استان برگزار و گزارش آن به معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان ارسال می شود.
سعدی پور از بررسی نظام مسائل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: در احصای این مسائل از ظرفیت فرهنگیان جوان و اندیشمندان استفاده کرده‌ایم.
وی اضافه کرد سند تحولی المپیادهای علمی دانش‌آموزی آماده شده و بسته تحولی نظام مسائل آموزش و پرورش استان به صورت یکجا تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ به استاندار محترم ارائه خواهد شد.
جریان فکری آموزش و پرورش در اختیار توسعه استان  قرار گیرد
استاندار مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: جریان فکری آموزش و پرورش در اختیار توسعه استان قرار گیرد.
«سید محمود حسینی پور» نیز در این جلسه ضمن تاکید بر ایجاد تحولات عمیق در آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از جاهایی که می‌تواند با تصویب برنامه، به ایجاد تحولات در آموزش و پرورش کمک کند شورای آموزش و پرورش است.
وی افزود: برای تدوین نظام مسائل آموزش و پرورش استان و برنامه کوتاه مدت میان مدت و دراز مدت نیاز داریم و باید در جلسه شورای آموزش و پرورش به تصویب برسد. استاندار مازندران و رئیس شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد: تنها تدوین نظام مسائل استان کافی نیست بلکه باید سیاست های اجرایی در ادامه کار تدوین شود و این گام مهم‌تری است.
حسینی پور تصریح کرد باید رویکردها را در آموزش و پرورش تغییر دهیم و هدف گذاری های آموزش و پرورش باید به سمت تربیت نیروهای ماهر در بخش کشاورزی گردشگری و صنعت برود. چراکه مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری باید صنعت را نیز در کنار خود داشته باشد.
وی در همین رابطه اضافه کرد: گرایش مدارس روستایی باید به سمت هنرستان‌ها و تربیت نیروی کار پیش برود تا این نیروهای کار بتوانند در توسعه اساسی که قرار است در استان انجام شود اقتصاد روستاها را فعال کنند.
سید محمود حسینی پور در ادامه سخنان خود بر استفاده بهینه از فضای مجازی صدا و سیما و رسانه برای نشر و تبلیغ اقدامات مفید سازمانها به ویژه آموزش و پرورش تاکید کرده و پاستور تربیت و تشکیل گروه های قوی دانش آموزی در فضای مجازی برای تبلیغ کارهای خوب دانش آموزان شد.
استاندار مازندران ادامه داد: با تبلیغ اقدامات مفید و موثر د را در فضای آموزش و پرورش و دانش‌آموزان تزریق می‌کنیم که این امید موجب فعال کردن خانواده ها و ایجاد حرکت در آنها خواهد شد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش و پرورش عالی ترین دستگاه در بحث فرهنگ سازی است تاکید کرد: باید تلاش و همت کنیم تا جریان فکری آموزش و پرورش در اختیار توسعه استان قرار گیرد و بتوانیم شاهد تحولات بزرگ در سطح استان باشیم.
استاندار مازندران خواستار ایجاد یک مرکز دائمی نمایشگاهی در سطح استان برای ارائه تولیدات هنرجویان هنرستان های استان شد و گفت: نمایشگاه دستاوردهای هنرستان ها در تمام شهرستان ها در ایام دهه فجر برگزار شود.
وی با اشاره به جنبی همایش تبلیغاتی جهانی المپیاد های دانش آموزی تاکید کرد: مازندران باید به قطر المپیاد کشور تبدیل شود و این توقع ما برای ۴ سال آینده است.
این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر از معلمانی که با علاقه و عشق در سخت ترین شرایط به تربیت نسل آینده اهتمام می ورزند خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان وظیفه هایی داریم و باید نسبت به معلمان ادای دین کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه