روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ شنبه ۲۶ اسفند - شماره 4566

مدیر کل استاندارد مازندران مطرح کرد:

افزایش سطح کیفیت خدمات با طرح بازرسی ویژه رمضان و عیدانه استاندارد مازندران


 مدیر کل استاندارد مازندران به طرح ویژه استاندارد برای نظارت بر نحوه ارائه خدمات به شهروندان مازندران به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام نوروز تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده به مدت یک ماه اشاره کرد و گفت:‌ این طرح در ۱۲گروه خدمات با هدف ارزیابی انطباق خدمات از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی عملیاتی شده است.
محمد ملاعلی‌پور  در نشست با خبرنگاران افزود: نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات در مراکزی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار، مراکز اقامتی، میادین میوه و تره‌بار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی و آجیل در حال اجرا است.
وی با توضیح این نکته که میزان تقاضا در ایام پایانی سال افزایش چشمگیری دارد و به همین دلیل امکان شکل‌گیری تقلب‌ و تخلف‌ها نیز بیشتر می‌شود، ادامه داد:‌ استاندارد مازندران همسو با رویکرد صیانت از حقوق شهروندان، این طرح را با اهتمام ویژه‌ای اجرا در دست کار قرار داده است.
وی تصریح کرد: بازرسان استاندارد به صورت ویژه و در قالب چند تیم کارشناسی، در سطح بازار نظارت‌های مستمر و دقیق دارند و از این طریق، کالاهای غیراستاندارد از بازار شناسایی و جمع‌آوری می‌شود.
مدیر کل استاندارد مازندران یکی از ماموریت های مهم را اجرای طرح پایش کمییت محصولات تولیدی پیش از بسته بندی شدن عنوان کرد و گفت:‌ امسال ۱۰ محصول تولیدی استان شامل پروتئین، برنج، حبوبات، انواع مواد غذایی، شوینده و بهداشتی ها و لبنیات مورد رصد قرار گرفت که در بررسی های انجام شده ۳.۵ درصد کمبود وزن مواد پروتئینی در بسته بندی وجود داشته است.
وی کم فروشی را اجحاف در حق مصرف کنندگان دانست و ادامه داد:‌ تخلف کمبود وزن در شوینده های واحدهای تولیدی مازندران نیز ۲.۳ درصد بود، طبق برسی های صورت گرفته سال جاری در عرضه شیرینی ها نیز حدود چهار درصد کمبود وزن وجود داشته است که این امر نارضایتی مردم را بوجود آورده است.
وی گفت: طبق مقررات استاندارد، وزن جعبه شیرینی نباید با محتویات آن محاسبه شود ولی هم اکنون این تخلف در بیشتر قنادی ها با حساب وزن جعبه انجام می شود.
ملا علی پور به نظارت استاندارد بر واردات و صادرات کالاهای اساسی در سه بندر مازندران اشاره کرد و گفت: در صادرات محصولات اساسی اگر نشان استاندارد داشته باشند نیاز به مراجعه جدید نیست، اما همه کالاهای اساسی وارداتی طبق مقررات استاندارد بررسی می شوند.
وی با بیان این که واردات کالاهای اساسی کشور از طریق بنادر مازندران امسال نسبت به سال قبل ۲ برابر بیشتر شده است، گفت: در این مدت بیش از سه میلیون ۵۰۰ هزار تن واردات کالا اساسی از طریق سه بندر استان انجام شد.
وی از ایجاد آزمایشگاه غلات در بندر امیرآباد مازندران خبر داد و گفت: این آزمایشگاه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال ساخت است که برای تکمیل تجهیزات به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیر کل استاندارد مازندران به اهمیت ایمن سازی آسانسورها و تولید مصالح ساختمانی استاندارد در استان اشاره کرد و گفت: اگر چه تمامی برنامه های استاندارد استان در حل مشکلات و چالش های اساسی در این ۲ بخش است، اما مردم در این ۲ مورد ناراضی هستند.
وی فرایند و زمان تاییدیه نصب آسانسور در مازندران را طولانی دانست و گفت: اکنون علاوه بر این که مالک هزینه زیادی را به دلیل فرایند پیچیده تاییده آسانسور متقبل می شود زمان تاییدیه آن نیز باید از ۸۰ روز فعلی کاهش بیابد.
وی با بیان این که ادار کل استاندارد مازندران نظارت های ویژه ای را بر فعالیت پیمانکاران ناظر طرف قرارداد با استاندارد را دستور کار قرار داده است، گفت: هر گونه بی توجهی مطابق مقررات، با افراد متخلف برخورد می شود و تعارفی با کسی نداریم. تاکید می کنم محدودیتی در تعلیق و ابطال فعالیت شرکت‌های غیر استاندارد در استان وجود ندارد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه