روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد - شماره 3921

تمام معاملات مشمول قانون در بستر سامانه ستاد انجام می شود

 رییس امور حقوقی و قرار داد های شرکت گاز استان از راه اندازی سامانه ستاد در این شرکت خبر داد.رییس امور حقوقی و قرارداد های این شرکت گفت: با اشاره به تاکیدات دولت و دستگاه های نظارتی در برگزاری فرآیند معاملات در سامانه ستاد در جهت شفاف سازی فرآیند برگزاری معاملات ، تمامی معاملات مشمول این قانون، در بستر سامانه ستاد انجام می شود. اسماعیلی افزود: برگزاری فرآیند این معاملات در سامانه ستاد باعث ایجاد رقابت سالم و پرداخت مالیات معاملات شده است . وی گفت: بر اساس تکالیف هیات مدیره که با استناد به قانون پنج ساله ششم توسعه و احکام دایمی برنامه توسعه کشور ونیزتصویب نامه هیات وزیران مبنی برالزامی بودن معاملات از طریق سامانه ستاد مورد تاکید قرار گرفته است این فرآیند درحال انجام می باشد.وی تصریح کرد: این شرکت از سال 98 با تدوین فرآیند و تعیین نفرات مرتبط با موضوع و به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در میان شرکت های تابعه وزارت نفت نسبت به اجرای فرآیند تمامی معاملات موضوع این قانون، در سامانه ستاد اقدام نموده است.   وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و شفاف سازی معاملات و تاکید دستگاه های نظارتی جهت اجرایی نمودن این فرایند واحد حقوقی و قرارداد های شرکت گاز استان بوشهراز سال99 تا کنون تمامی معاملات مشمول خود را از جمله 30 مناقصه / مزایده و چندین استعلام معامله متوسط را در بستر این سامانه برگزار کرده است.

۷۷ طرح کشاورزی در همدان آماده بهره‌برداری است
 رییس جهاد کشاورزی استان همدان گفت که اجرای ۷۷ طرح و پروژه بخش کشاورزی در این استان به پایان رسیده و به زودی بهره برداری از آنها آغاز می شود.
"منصور رضوانی جلال" با بیان اینکه بنا بود این طرح ها همزمان با هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری برسند، افزود: به دلیل همزمانی با انتخابات، بهره برداری از طرح ها به زمان دیگری موکول شده است. وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این تعداد طرح کشاورزی زمینه اشتغال بکار  ۴۷۵ نفر به صورت مستقیم فراهم می شود. وی با اشاره به توسعه کشت نشائی در استان همدان، اظهار داشت:  توسعه کشت‌های نشائی در استان باعث کاهش ۲ مرحله ای آبیاری محصولات و همچنین افزایش بهره وری شده و در مقابل میزان مصرف آب نیز کاهش یافته است. رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: ۲۹۳ هزار هکتار از اراضی استان آیش است و سالانه نزدیک به ۹.۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود. وی بر جایگاه مهم همدان در تولید محصولات اساسی زراعی، باغی و دام و طیـــور در سطح کشور تاکید کرد و گفت: همدان دارای تولید سالانه حدود ۴۰۶ هزار تن انگور، ۵۴ هزار تن گردو، ۹۲۰ هزار تن سیب زمینی، ۵۰ هزار تن سیر، ۳۴۰ هزار تن جو و ۱۵ هزار تن گیاهان دارویی است.

طی 88 روز ابتدای سال ثبت شد ؛
مصرف 86 میلیون متر مکعب CNG گاز طبیعی فشرده در گیلان
 کورش بالادست ، از مصرف 86 میلیون متر مکعب CNG طی 88 روز ابتدای سال جاری درگیلان خبر داد . مصرف 86 میلیون متر مکعب CNG  از فروردین ماه سالجاری تاکنون در مقایسه با همین مدت در سال گذشته گویای رشد 18درصدی مصرف این فرآورده در استان است .  وی اظهار کرد :  با جایگزینی سوخت CNG  به جاری بنزین طی سه ماهه ابتدای سال 80 میلیون لیتر در مصرف بنزین در سطح استان صرفه جوئی شد . مدیر منطقه ضمن اشاره به اینکه ارتقای کمی و کیفی جایگاهها از مهمترین اهداف این شرکت است افزود : در گیلان یکصد باب جایگاه عرضه فرآورده CNG فعال است که با توجه به پایش مستمر وضعیت عملکرد و تجهیزات فنی این جایگاه‌ها ، سوخت رسانی وضعیت مطلوبی دارد .

امضای تفاهم‌نامه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی گرگان
 مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان از امضا تفاهم نامه همکاری این شرکت با دانشگاه آزاد اسلامی گرگان خبر داد.عیسی افتخاری گفت: این تفاهم نامه باهدف تقویت و ارتقا طرحهای تحقیقاتی مورد نیاز، ایجاد زمینه جهت بهره گیری از توانمندی و خدمات پژوهشی و برگزاری نشستهای دوره ای کارگاهی و آموزشی و دسترسی و بکارگیری دانش و فناوری روز بر اساس مفاد مرتبط با نیازهای متقابل امضا شده است.وی انجام طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری‌های مورد نیاز شرکت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با موضوعات مرتبط با شرکت ملی پخش فراورده های نفتی را از موضوعات این تفاهم‌نامه برشمرد.مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان افزود:پژوهش محوری بایستی در کنار گفتمان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در منظر تمامی دانشجویان و دانشگاهیان در جهت رفع دغدغه ها و مشکلات جاری با نگاه عالمانه به مسایل فرهنگی برای رفع موانع و پشتیبانی از صنعت  به منظور عدم وابستگی به کشورهای خارجی، باشد.

طرح رایگان گاز سوز کردن خودروهای حمل‌و‌نقل عمومی در گلستان ادامه دارد
 رییس واحد سی ان جی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان گفت: حدود 3 هزار و 150 خودرو حمل و نقل عمومی در این منطقه رایگان گازسوز شدند و این روند همچنان ادامه دارد.محمود حقانی افزود: هشت کارگاه تخصصی و دارای مجوزهای لازم در سطح منطقه عملیات دوگانه سوز کردن خودروها را برعهده دارند.وی بیان کرد: طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی که با دوگانه‌سوز کردن تاکسی‌های اینترنتی از اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود، اکنون برای خودروهای آژانس(تاکسی تلفنی) اجرا می‌شود.رییس واحد سی ان جی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان با اشاره به اینکه اولویت برای ماشین‌های مسافربر شخصی پرمصرف است، افزود: لیست این ماشین‌ها از جانب وزارت کشور به وزارت نفت اعلام شده و ماشین‌های اعلام شده می‌توانند از یارانه دولتی این طرح که حدود ۷۵ درصد از هزینه‌های تبدیل است، استفاده کنند.حقانی افزود: برای ماشین‌های شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال خواهد شد و مالکان این خودروها می‌توانند تنها با مراجعه به سایت GCR.NIOPDC.IR اقدام به ثبت‌نام و نوبت‌گیری در کارگاه‌های تبدیل نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان در جمع خبرنگاران خبر داد :
حذف دفترچه های کاغذی بیمه سلامت از تیرماه سال جاری
 با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت از خطاهای ناشی ازنسخه پیچی وتداخلات دارویی جلوگیری خواهد شد.  مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی درنشست مطبوعاتی باخبرنگاران استان ازحذف دفترچه های کاغذی درتیرماه سالجاری خبرداد.محمدرضا جیریایی گفت: تاکنون دفاترکاغذی صندوق بیمه سلامت همگانی وصندوق روستاییان وعشایر از چرخه درمان حذف شده وازاول تیرماه نیزدفاترکاغذی کارکنان دولت ازچرخه خارج خواهد شد و از آن پس ازطریق نسخه نویسی الکترونیکی وبا ارائه کدملی وشناسه رهگیری به بیمه شدگان درمانی خدمت رسانی می شود. وی گفت: بیش از ۶۰۹ هزارنفردراستان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت هستندکه ازاین تعداد ۱۵۰ هزارنفرآن درصندوق بیمه سلامت همگانی و321 هزارنفرهم درصندوق بیمه روستاییان وعشایرقراردارند.
کاهش 25 درصدی بارمراجعه به مراکزدرمانی دردوران شیوع کرونا
وی با اشاره به کاهش 25 درصدی بار مراجعه به مراکز درمانی در دوران شیوع کرونا افزود:بیمه سلامت درسال گذشته حدود ۱۷۲ میلیاردتومان درسطح(2)برای بیمه شدگان هزینه شده، با وجود اینکه خدمات افزایش پیدا کرده باشیوع بیماری کروناهزینه ها رشد قابل توجهی نداشته ایم.مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اهداف سازمان درسالجاری بخصوص برنامه ششم توسعه گفت: اهداف سازمان،اجرای دولت الکترونیک ونسخه نویسی ونسخه پیچی الکترونیک است،اجرای نسخه نویسی الکترونیکی ازسال ۹۷ درسازمان بیمه سلامت به طورسراسری در ۳ شهرستان از هر استان کشور آغاز شد. این طرح در استان مرکزی از شهرستانهای خمین،محلات و شازندشروع شد و درحال اجرا در سراسر استان می باشد.
استفاده از سرویس شهروندی برای بیمه شدگان
وی اظهار کرد: آدرس http://eservices.ihio.gov.ir/escبرای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک سرویس شهروندی برای بیمه شدگان تنظیم شده است.دراین سیستم بیمه شده میتواند به تمام اطلاعات درمانی خوددسترسی پیدا کندوتمامی خدماتی که اززمان اجرایی شدن نسخه الکترونیکی دریافت کرده رامشاهده نموده و درصورت لزوم تغییراتی درخصوص عکس وآدرس راهم انجام دهد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه