روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد - شماره 3921

اتصال مجدد واحد305 مگاواتی شماره 4 نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور

 تلاشگران نیروگاه رامین اهواز در شرایط سخت و رطوبت 80 درجه ای محیط بویلر و در جدال با تجهیزات داغ بویلر موفق شدند طی 5 ساعت اقدام به رفع نشتی ها و بازگشت دوباره این واحد 305 مگاواتی به شبکه سراسری برق کشور شوند
خلیل محمدی مدیرعامل این نیروگاه گفت: واحد 305 مگاواتی شماره 4 این نیروگاه بدلیل نشتی در لوله های بویلر از مدار خارج شده بود و با عزم و اراده کارکنان این نیروگاه و در شرایط سخت و طاقت فرسا اقدام به تعویض لوله های معیوب و رفع نشتی بخار طی یک عملیات نفسگیر 5 ساعته نمودیم.
وی با اشاره به کاهش کیفیت آب رودخانه کارون و افزایش سطح رسوبات در لوله های بویلر و سایر تجهیزات نیروگاه اظهار داشت :  قدمت بالای تجهیزات نیروگاه و بروز این رسوبات در لوله های بویلر یکی از عوامل اصلی خروج واحدهای تولیدی از مدار وکاهش سطح تولید انرژی برق است .
محمدی تلاش جهادگونه کارکنان نیروگاه در رطوبت 80 درجه ای محیط بویلر و تجهیزات داغ را مورد تقدیر قرار داد و  اظهار امیدواری نمود مردم شریف نیز با صرفه جویی در مصرف این انرژی حیاتی ما را در تولید مستمر و بموقع برق یاری نمایند .
لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و مجموع 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری ایران است و نقش مهمی در تامین برق استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه برق کشور ایفا می نماید.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه