روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ آبان - شماره 3784

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

آغاز اجرای آزمایشی G-NAF در تبریز

 آذربایجان شرقی - فلاح: استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه GNAFاستان گفت: آدرس‌دهی مشترک مکانی یکی از زیرساخت های ضروری توسعه است.
به گزارش خبرنگار ما در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی امکان اجرای زیر پروژه G-NAF (پایگاه نشانی ملی مکان مرجع) اظهار کرد: وجود یک نظام آدرس‌دهی مشترک مکانی از جمله نیازمندی‌های اصلی وامع امروزی به شمار می‌رود. وی ادامه داد: فقدان این سیستم و امکان در جامعه باعث برداشت‌های متعدد و یرهمسان از مکان شده و مشکلات و موازی‌کاری های مختلف در بین دستگاه‌های خدمات‌رسان را در پی داشته است.
وی عنوان کرد: دسترسی به نشانی منحصر به فرد، استاندارد و مکان مرجع نه تنها می‌تواند مدیریت و ارائه خدمات هری را از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بهبود بخشد، بلکه می‌تواند در انجام بهینه و کارآمد اموری چون مدیریت حمل و نقل و ترافیک، مدیریت بحران و خدمات اورژانسی، مدیریت مرسولات پستی و ... نیز موثر واقع شود. استاندار آذربایجان شرقی از اجرای آزمایشی این طرح در دو منطقه از شهرتبریز خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌های ذیربط، مکلف به همکاری ویژه برای اجرای هرچه بهتر و موفق تر این طرح هستند. در این جلسه، مسعود پزشکیان؛ نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران شهری و استانی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود پرداختند. پوربزرگ، مدیرکل پست استان آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به عملکرد پست استان در برگزاری جلسات کارگروه GNAF استان بر تعامل و همکاری بیشتر سازمانهای زیر مجموعه در ارائه اطلاعات شفاف و به روز جهت انطباق اطلاعاتی در این پروژه تاکید کرد و از آمادگی اداره کل پست استان در جهت اجرای این پروژه خبر داد. دولتی، مدیرکل جغرافیایی شرکت ملی پست مهمان ویژه این جلسه بود. وی با ارائه مطالبی در خصوص طرح ملی GNAF ارائه خدمات دولتی در بستر فناوری اطلاعات منوط به داده های استاندارد و سطح دسترسی مشخص و امنیت اطلاعاتی است که این طرح ملی با حضور اطلاعاتی بیش از ۲۰ دستگاه خدمت رسان دولتی بستری مناسب برای دست یابی سازمانها به داده های استاندارد شده می باشد.
دولتی با اشاره به ضرورت ارائه لایه های اطلاعاتی و تطابق آن لایه ها و استانداردسازی مناسب آنها، بانک اطلاعاتی ناشی از اجرای پروژه ملی GNAF را خصوصا در زمان ایجاد بحران جهت خدمات رسانی بسیار ضروری دانست. نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کرونا با استفاده از طرح ملی نشانی مکان محور ( GNAF ) و رصد بیماری از خانه قابل کنترل است.
مسعود پزشکیان خواستار تعیین یک تیمی از سوی استانداری آذربایجان شرقی برای اجرای برنامه جی نف به منظور کنترل کرونا در محلات این شهر شد. وی افزود: اگر شهرداری و اداره پست کد منطقه و حدنگار (کاداستر) را به ماارائه دهد اجازه نمی دهیم کار بیمار کرونایی به بیمارستان بکشد و در همان محلات درمان می کنیم. وی با تاکید بر رسیدگی به وضعیت بیماران، گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نظر گرفتیم یک قسمت از شهر تبریز شامل محلات آخمقیه و اندیشه را به عنوان پایلوت بدهند تا بیماری را کنترل کنیم. وی با انتقاد از دو دهه راکد ماندن طرح جی نف (پایگاه ملی نشانی مکان محور)، خاطرنشان کرد: پایگاه ملی نشانی مکان محور (GNAF) در واقع پروژه ای با هدف تدوین و پیاده سازی یک استاندارد ملی برای نشانی که هدف اصلی آن تولید نشانی استاندارد و یکتا برای تمامی مکان های مسکونی و تجاری در نقاط شهری و روستایی کشور می باشد. وی اضافه کرد: در این راستا، اطلاعات نشانی موجود در پایگاه نشانی و کدپستی کشور، پس از استانداردسازی به نقشه های رقومی و قسمت بندی شده متصل و پایگاه نشانی استاندارد مکان محور تشکیل می شود و با تشکیل پایگاه مذکور، سرویس های نشانی مکان محور تولید و به منظور خدمت رسانی در اختیار کاربران قرار می گیرد. پزشکیان با بیان اینکه اجرای هر کاری و اخذ تصمیم برای عملی منوط به داشتن اطلاعات و داده های صحیح است، افزود: علت حل نشدن مشکلات کشور تاکنون این است که اطلاعات درست نوشته نمی شود. وی، ایجاد پایگاه متمرکز و یکپارچه از نشانی های استاندارد کشور، ایجاد امکان اعتبارسنجی نشانی از طریق داده های قابل اطمینان موجود در پایگاه، افزایش دقت و سرعت در جستجوی نشانی، بهبود فضای کسب و کارهای نوین مبتنی بر اطلاعات مکانی و افزایش کارایی و اثربخشی سازمان های امدادرسان در حوزه مدیریت بحران را از جمله اجرای کامل جی نف در کشور اعلام کرد. پزشکیان با بیان اینکه فساد در کشور به خاطر نبود اطلاعات درست از افراد و مکان ها است، گفت: اگر جی نف اجرا شود، خیلی از مسائل از جمله فرار از مالیات، زمین خواری و پولشویی و فساد نیز حل می شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه