روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ دوشنبه ۲۱ مهر - شماره 3762

پزشک ترامپ:

رئیس‌جمهوری آمریکا دیگر عامل انتقال کرونا نیست

 شان کانلی، پزشک شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ دیگر منبع انتقال ویروس کرونا به دیگران نیست و می‌تواند به برنامه کاری عادی خود بازگردد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دوم اکتبر از ابتلای خود و همسرش به کووید-۱۹ خبر داد و پس از آن برای درمان راهی مرکز نظامی «والتر رید» شد. با گذشت چند روز، رئیس‌جمهوری آمریکا دوباره گفت حالش «فوق‌العاده» است و برای بازگشت به کمپین انتخابات و گردهمایی‌های مردمی اعلام آمادگی کرد.
در بیانیه پزشک ترامپ آمده است: با خوشحالی گزارش می‌دهم که رئیس‌جمهوری آمریکا علاوه بر رسیدن به معیار سی‌دی‌سی برای جدایی ایمن از انزوا، نمونه پی‌سی‌آر کووید صبح امروز نشان می‌دهد او دیگر خطر انتقال به دیگران را ندارد.
در این بیانیه همچنین آمده است: دیگر هیچ نشانه‌ای از تکثیر فعال ویروس وجود ندارد. با بازگشت رئیس‌جمهوری آمریکا به برنامه فعالش، من به نظارت بالینی ترامپ ادامه خواهم داد.
ترامپ در مرکز درمانی والتر رید از درمان تجربی با یک کوکتل آنتی‌بادی برخوردار شد که بعدا آن را مورد ستایش قرار داد و آن را عامل بهبودی سریع خود دانست. او بعدا وعده داد تا درمانی را که دریافت کرد برای کسانی که مبتلا به این ویروس هستند، فراهم کند.
اندکی پس از آنکه رئیس‌جمهوری آمریکا از ابتلای خود به کرونا خبر داد، برنامه مناظره‌های ریاست جمهوری مختل شد. در ابتدا کمیسیون مناظره‌های ریاست جمهوری گفت دومین مناظره در فرمت مجازی برگزار شود اما بعد از مخالفت ترامپ آن را لغو کرد. دومین مناظره انتخاباتی که گفته می‌شود آخرین مناظره خواهد بود، ۲۲ اکتبر برگزار می‌شود.
دونالد ترامپ شنبه برای هوادارانش که در محوطه روبروی کاخ‌ سفید حاضر شده بودند، سخنرانی کرد و گفت آماده بازگشت به سفرها و میتینگ‌های انتخاباتی است.
گرچه پزشک ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه شب گفت که ترامپ از مرحله سرایت‌دهندگی ویروس «خارج شده» و می‌تواند به برنامه عادی کاری خود بازگردد، اما این در حالیست که کاخ ‌سفید هنوز نتیجه تازه‌ترین تست کرونای ترامپ را منتشر نکرده است.  
با وجود اینکه این مراسم تحت عنوان مجوز «تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز» در واشنگتن دی.‌سی و محوطه روبروی کاخ ‌سفید برگزار شد، اما منتقدان ترامپ می‌گویند بیشتر شبیه میتینگ‌های انتخاباتی ترامپ بوده است.
رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی که از بالکن کاخ ‌سفید برای هوادارانش سخنرانی می‌کرد، گفت که دیگر دارویی استفاده نمی‌کند و «حالش خیلی خوب” است.
پزشک ویژه کاخ سفید در اطلاعیه‌ خود گفت ترامپ همچنین در بیش از ۲۴ ساعت گذشته تب و علایم کرونا بروز نداده است. با این حال در اطلاعیه دکتر کانلی درباره نتیجه آخرین تست کرونای ترامپ اطلاعاتی ارایه نشد.
ترامپ هم در مصاحبه روز جمعه با شبکه فاکس نیوز درباره نتیجه آخرین تست خود چیزی نگفت اما منتقدان او می‌گویند اگر نتیجه این تست منفی بود احتمالا این رئیس جمهوری تاکنون آن را توییت کرده بود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه