روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت - شماره 4588

هانی زاده در گفت و گو با کائنات

حمله به رفح پایان نتانیاهوست


  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل گفت: در صورتی که رفح نیز به بحران های قبلی اضافه شود قطع به یقین منجر به ایجاد مشکلات فراوانی برای رژیم صهیونیستی می شود به همین  دلیل شرایط پیچیده است و شخض جوبایدن به شدت نگران حمله نتانیاهو به رفح است به این خاطر است که آمریکایی های واکنش تندی به نتانیاهو داشته اند.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با کائنات در خصوص حمله احتمالی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح و تبعات این موضوع برای دولت نتانیاهو گفت: حمله احتمالی رژیم سفاک صهیونیستی به رفح را می توان اقدامی خطرناک برای دولت کودک کش اسرائیل عنوان کرد ضمن اینکه این موضوع جهان را با چالش بزرگ امنیتی و نظامی رو به رو می کند.
وی در این باره افزود: با توجه به اینکه رفح خط قرمز بسیاری از بازیگران بحران غزه به شمار می رود و بارها سران امریکا و کشورهای اروپایی بنیامین نتانیاهو را نسبت به حمله به شهر رفح متذکر شده اند و به وی هشدار داده اند که ارتش این رژیم نباید به هیچ وجه به رفح  نزدیک شوند چرا که رفح منطقه بسیار حساسی است در صورت حمله اسرائیل به رفح تبعات بسیار خطرناکی بر اسرائیل و نتانیاهو وارد می شود.
وی در ادامه بحث یادآور شد: به این دلیل کشورهای اروپایی و آمریکا بر این موضوع تاکید دارند که اسرائیل نباید به رفح حمله کند چرا که رفح در نزدیکی مصر است و جنگ در رفح منجر به آوارگی صدها هزار نفر و حرکت آنها به سمت مصر می شود، موضوعی که می تواند مصر را ناخواسته وارد تقابل و درگیری نظامی با اسرائیل کند.
حسن هانی زاده کارشناس روابط بین الملل افزود: سران کشورهای غربی به خوبی می دانند کنترل جنگ غزه بسیار سخت است بنابراین به نظر می رسد نتانیاهو به مهره سوخته ای برای آمریکا و دنیای غرب تبدیل شده است به اعتبار اینکه نتانیاهو برای نجات خود نه نجات اسرائیل به دنبال تداوم و گسترش آتش جنگ در منطقه است.
وی خاطر نشان کرد: در صورت حمله اسرائیل به رفح شاهد فروپاشی درون کابینه نتانیاهو خواهیم بود. امروز اختلاف نظر بین فرماندهان نظامی و شخص نتانیاهو و کابینه او به شدت بالا گرفته چرا که با گذشت نزدیک به هفت ماه از جنگ در غزه همچنان وضعیت جنگ و مسائل پیش رو مشخص نیست.در صورتی که رفح نیز به بحران های قبلی اضافه شود قطع به یقین منجر به ایجاد مشکلات فراوانی برای رژیم صهیونیستی می شود به همین  دلیل شرایط پیچیده است و شخض جوبایدن به شدت نگران حمله نتانیاهو به رفح است به این خاطر است که آمریکایی های واکنش تندی به نتانیاهو داشته اند.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه یادآور شد: در این موضوع تردیدی نیست که آمریکا و اتحادیه اروپا از شخص نتانیاهو عبور کرده اند تا در شرایط حساس کنونی بتوانند اسرائیل را در منطقه حفظ کنند بنابراین روزهای اینده حساس خواهد بود؛ چرا که در صورت لجبازی نتانیاهو برای حمله به رفح، نتانیاهو تمام پشتوانه خود را حتی در میان کشورهای پیرامونی اراضی اشغالی از دست می دهد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه