روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت - شماره 4583

بازدید مدیرعامل و كاركنان سدمسجدسلیمان از موزه نفت


  مدیر عامل شرکت مدیریت تولید سد و نیروگاه مسجدسلیمان به همراه جمعی از مدیران و کارکنان آن شرکت از بخش های مختلف موزه نفت مسجدسلیمان از قبیل نخستین کارخانه تولید برق کشور،نخستین پالایشگاه و نخستین کارخانه گوگرد سازی کشور بازدید بعمل آوردند.
مهندس افشین قلی پور در این بازدیدخطاب به همراهان خویش،صنعت نفت را به عنوان  منشاء بسیاری از تحولات اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و سیاسی در کشور دانست و وجود تأسیسات قدیمی این صنعت در مسجدسلیمان را میراثی گرانبها برای انتقال دانش به علاقمندان به صنعت عنوان کرد.
گروه بازدید کننده شرکت سد و نیروگاه 2000 مگاواتی مسجدسلیمان در بازدید از موزه برق تمبی بعنوان نخستین کارخانه تولید برق کشور با گاز، با توضیحات حمید احمدی کارشناس موزه نفت مسجدسلیمان در جریان تاریخچه احداث ،فعالیت و نقش این کارخانه در تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز صنعت نفت مسجدسلیمان قرار گرفتند.

شمارش معکوس برای افزایش
 ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در شرکت آغاجاری
  با انجام دو اصلاحیه در تاسیسات مارون ۲ و بهره برداری رامشیر ظرفیت تولید  شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اعلام این خبر بیان کرد: در راستای انجام تعهدات تولید شرکت در سال جاری با تلاش همکاران فنی و عملیاتی با انجام دو اصلاحیه  بر روی خطوط لوله نفت نمکی در واحد های بهره برداری مارون ۲ و رامشیر ۲۰ هزار بشکه به تولید این شرکت افزوده خواهد شد. مهندس جواد تقی زاده بیان کرد: در راستای دستیابی به حداکثر توان تولید نفت با پیشنهاد کارشناسان شرکت بخشی از نفت نمکی میدان رامشیر به صورت موقت تا احداث واحد فرآورش جدید با انجام اصلاحیه به واحد بهره برداری مارون ۲ ارسال خواهد شد.
مهندس تقی زاده افزود با انجام این اصلاحیه که در حال حاضر به صورت شبانه روزی در حال انجام است به میزان ۲۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت  تولید این شرکت افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران عنوان کرد؛
‎نقش و جایگاه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت بسیار تعیین کننده است
 ‎مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: توسعه پایدار و امنیت مکمل یکدیگر بوده و هر کدام زمینه ساز دیگری تلقی می شوند و امنیت را می توان شرط لازم برای توسعه پایدار دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس غریبی توسعه پایدار را  زمینه ساز گسترش، تقویت و ارتقای امنیت عنوان کرد.
وی در نشستی که به مناسبت دوم اردیبهشت ماه،  سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرماندهان ناوتیپ ذوالفقار و سپاه ثارالله خارگ تشکیل شده بود اظهار داشت: امنیت پایداری که در کشور اسلامی ما وجود دارد به راحتی به دست نیامده و این مهم با تلاش همه نیروهای مسلح ایجاد شده است.
غریبی با بیان این که صادرات نفت ایران با امنیت کامل صورت می گیرد، ابراز داشت: با حضور نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیج سرافراز با شتاب بالا در حال انجام فعالیت ها به ویژه صادرات نفت هستیم.
 وی به عملیات تنبیهی سپاه علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و افزود: غرور ایرانی فرزندان سپاه در عملیات پیروزمندانه و اقدام تنبیهی رژیم غاصب صهیونیستی باعث وحدت بین مردم ایران شد؛ اگر چه دشمنان در حال کوچک نشان دادن این اقدام  مهم هستند.
غریبی با بیان این که در شرکت پایانه های نفتی ایران، قدردان این عملیات قاطع و غرورآفرین هستیم، دستاورد بزرگ در عملیات وعده صادق را گامی بلند برای عملیات نهایی دفع غده سرطانی رژیم صهیونیستی از جغرافیای جهان اسلام دانست.

رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا
توسط ناوگان حمل و نقل استان کرمانشاه
  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان جابه‌جا شده است که نسبت به سال قبل افزایش ۲۵ درصدی دارد.
  سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا از استان کرمانشاه به اقصی‌نقاط کشور جابه‌جا شده است که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل با رشدی ۲۵ درصدی روبه‌رو است.
وی افزود: استان کرمانشاه موفق شده است در سال گذشته با رشد ۷۰ درصدی سرفصل درآمدی عوارض جابه‌جایی کالا مقام سوم کشوری رو به خود اختصاص دهد.  
کهریزی درباره تعداد بارنامه صادره گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۶۲ هزار بارنامه برای جا به جایی کالا صادر شده است که نسبت به سال گذشته صدور بارنامه افزایش ۱۱ درصدی دارد.
وی در ادامه عنوان کرد: ۶۶۵ هزار حوله حمل و نقلی نیز در سال گذشته صادر شده است که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۱۰ کالای اصلی جابه‌جا شده استان کرمانشاه مازوت، سیمان کیسه‌ای، سیمان فله‌ای، کلینگر، چغندر، کنجاله، سنگ سنگبری، گازوئیل، پلی‌اتیلن، خاک معدنی است.
کهریزی در پایان افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۱۱ هزار راننده فعال حوزه حمل و نقل کالا، ۲۲ هزار ناوگان وانت باری فعال و ۱۵ هزار کامیون حمل و نقل کالای برون شهری است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه