روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۳ اسفند - شماره 4565

برای سومین سال متوالی؛

پویش نوروزی همراهان سفر ایمن در آذربایجان شرقی اجرا می شود


  آذربایجان شرقی- لیلا پاشائی  : پویش نوروزی همراهان سفر ایمن همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی اجرا می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: این پویش در راستای اهداف و برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در خصوص فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی در قالب مجموعه ای از برنامه های فرهنگی، رسانه ای و هنری در طول اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند سال جاری تا ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۳ در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی شقایق واقع در کیلومتر ۷  آزاد راه تبریز زنجان مسیر برگشت اجرا می شود.
اورجعلی علیزاده اضافه کرد: این پویش در قالب مجموعه ای از برنامه ها و اقدامات ترکیبی و بین رشته ای توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار می شود.
وی همچنین گفت: مخاطب اصلی این پویش همراهان راننده در حین سفر یعنی سرنشینان خودرو بوده و سایر مخاطبان نیز رانندگان و دیگر هموطنان می باشند.
علیزاده خاطرنشان کرد: محورهای اصلی این پویش نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای گروهی و خانوادگی، حواس پرتی آنی ناشی از استفاده از تلفن همراه و مواد خوراکی، خستگی و خواب آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی و رانندگی در شرایط خاص جوی است.
وی ادامه داد: کمک به افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای خودروهای استفاده کنندگان شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش های دینی و مذهبی در طول سفر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه های جاده ای از مهمترین اهداف این پویش است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین از حضور صداوسیما در ایستگاه پویش و تهیه گزارش و پخش روزانه در برنامه های پرمخاطب شبکه استانی سهند در راستای فرهنگ سازی ارتقای ایمنی تردد خبر داد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه