روزنامه کائنات
1

صفحه اول

1402 يکشنبه 8 بهمن - شماره 4536

تاکید نماینده مجلس بر استفاده از فیلیمومدرسه در مدارس کشور

یک گام مناسب در توسعه عدالت آموزشی و مهارتی


 رضا تقی‌پور، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از فناوری‌های نوین در جهت توسعه عدالت آموزشی در آغاز اجرای برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره استفاده از فناوری‌های نوین در جهت توسعه عدالت آموزشی در برنامه هفتم توسعه، گفت: «حدود سال ۷۹ بازدیدی از کشور هند داشتیم. به دلیل آن که کشور هند فناوری‌های فضایی را خوب توسعه داده و خودش سازنده ماهواره بود، حتی در روستا‌های این کشور که نه ارتباط زمینی (امکان سیم‌کشی و کابل‌کشی) وجو دارد و نه امکان اعزام معلم، از طریق ماهواره و صرفا با یک گیرنده، مدارس ابتدایی تا سطوح بالا را در روستا‌ها به این شیوه توسعه داده اند آن هم با وجود فقری که در آن زمان در این کشور وجود داشت.»
وزیر اسبق ارتباطات عنوان کرد: «این اتفاق می‌تواند در هرجای دیگر مصداق داشته باشد بخصوص اکنون که فناوری‌های نوین آموزشی بسیار پیشرفت کرده و شکل‌های جدیدتری از طریق پلتفرم‌های مبتنی بر اینترنت و فضای مجازی به خود گرفته و ابزار و امکانات تازه و متنوعی به آن اضافه شده است. البته باید توجه داشت که قدم برداشتن در مسیر آموزش عمومی و تولید محتوای آموزشی نیازمند تخصص و دانش ویژه است و مجموعه‌های غیرتخصصی قادر به فعالیت در این عرصه نیستند.»
وزیر اسبق ارتباطات با اشاره به گسترش استفاده از اینترنت در سراسر کشور گفت: «وزارت ارتباطات در سال‌های اخیر تلاش‌های قابل توجه و تقدیری در راستای گسترش سطح پوشش اینترنت در کشور انجام داده؛ چه در مصارف شخصی و چه اماکن عمومی حتی در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق محروم و کم‌برخودار؛ اما در کنار این فعالیت‌ها، ما نیازمند یک هوشمندی از جانب وزارت آموزش و پرورش هستیم تا در راستای جذب ظرفیت مجموعه‌های بخش خصوصی که توان ارائه محتوای آموزشی با کیفیت را دارند، نسبت به ارائه این محتوا در این مناطق نیز اقدام کند.»
تقی‌پور با اشاره به اینکه طبیعتا استفاده از بخش خصوصی فعال، تاثیر قابل توجهی در ارتقای کیفیت آموزش دانش آموزان خواهد داشت، ادامه داد: «برای مثال در موضوع پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، در فیلیمومدرسه اتفاق بسیار خوبی رقم خورده و عامل گسترش پوشش آموزش آنلاین در شهر‌های دور و کم‌جمعیت یا مناطق محروم که شاید دسترسی به برخی محتوا‌های آموزشی نداشته باشند، از طریق شبکه اینترنت شده است. حتی در زمان نیاز و ضرورت برخی گروه‌های جهادی با ایجاد امکانات استفاده در مدارس یا مساجد، محتوای آموزشی مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم قرار می‌دهند.»
نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: «فکر می‌کنم استفاده از تجربه‌های این چنینی با حمایت مجموعه‌های دولتی که در این حوزه ماموریت خاص دارند؛ با هدف توسعه عدالت آموزشی و مهارتی می‌تواند زمینه‌ساز یک ارتقا و جهش در آموزش عمومی سطح کشور باشد.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه