توضیحات تازه پژمان بازغی درباره «کودک شو»؛
چند پیشنهاد اجرا دارم
پژمان بازغی در توضیح حضورش به عنوان مشاور در کنار تیم جدید «کودک شو» بیان کرد که یک جلسه معارفه با تیم جدید داشته و بعد از آن دیگر صحبتی درباره مشاوره برنامه با او نشده است.
پژمان بازغی درباره حضورش به عنوان مشاور در کنار تیم جدید «کودک شو» و همچنین اینکه در فصل جدید حضور خواهد داشت یا خیر گفت: یک جلسه معارفه بین من و تهیه کننده جدید برنامه برگزار شد که گفتوگویی با یکدیگر داشتیم و بعد از آن جلسه من در خبرها خواندم که شخص دیگری جایگزین من شده است که البته این هم از اختیارات شبکه است که مجری جدید انتخاب کند. وی اضافه کرد: با این حال درباره حضور من به عنوان مشاور تولید نه گفتوگویی داشتیم نه از طرف تهیه کننده تماس دوبارهای گرفته شده است. ضمن اینکه این روزها مشغول همکاری با سریال «غریبه» به کارگردانی سروش محمدزاده هستم. تمام و کمال درگیر این مجموعه هستم و طبیعتا تیم جدید هم همه فکر خود را کرده است.
بازغی در سخنانی کوتاه درباره همکاری با دیگر برنامه های شبکه نسیم به عنوان مجری نیز تصریح کرد: چند پیشنهاد هم از طرف شبکه نسیم و هم دیگر شبکه های تلویزیون مطرح شده است، پیشنهادهایی هم از طرف پلتفرم ها برای اجرا بوده است که فعلا برای هیچ یک به توافق نرسیده ایم. وی در پایان بیان کرد که روز گذشته از طرف مدیر برنامههایش و اخبار رسانهها متوجه شده که از برنامه کناره گیری کرده است.
با وجود نقدهای متفاوت؛
«ناپلئون» گیشههای جهان را گرفت
«ناپلئون» حماسه تاریخی ریدلی اسکات گرچه رتبه اول فروش در آمریکای شمالی را در افتتاحیه خود فتح نکرد، اما گیشههای جهانی را به تصرف خود درآورد.
به گزارش ورایتی، «ناپلئون» با بازی خواکین فینیکس در نقش فرمانروای فرانسوی به فروش ۷۸.۸ میلیون دلاری در روزهای افتتاحیه خود دست یافت. ۴۶.۳ میلیون دلار از این مبلغ از فروش در بازارهای بینالمللی به دست آمد. این فیلم در پنج روز اول اکرانش ۳۳.۱ میلیون دلار هم در آمریکا فروخت و پس از پیشدرآمد «بازیهای گرسنگی» یعنی «تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» جایگاه دوم را از آن خود کرد.
«تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» ۲۶.۲ میلیون دلار در باکس آفیس بینالمللی فروش کرد و مجموع فروش آخر هفتهاش را به ۶۸.۸ میلیون دلار رساند. این فیلم که با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری با بازی ریچل زگلر و تام بلیت ساخته شده و در مجموع ۱۹۷.۲ میلیون دلار در سطح جهان فروخته است. «ناپلئون» که نقدهای متفاوتی از تماشاگران دریافت کرده با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و با وجود فتح گیشههای جهان در روزهای افتتاحیه، هنوز برای اینکه بتواند از نظر مالی به عنوان یک فیلم برنده شناخته شود، فاصله دارد. اما اپل که از این فیلم حمایت کرد و سونی پیکچرز را برای پخش آن در سینما استخدام کرد، چندان نگران سود و زیان فیلمهایش نیست. اولین فیلم بزرگ این کمپانی، حماسه ۲۰۰ میلیون دلاری مارتین اسکورسیزی یعنی «قاتلان ماه کامل» است که این شرکت امیدوار است وقت عرضه نهایی آن در اپل تیویپلاس بتواند از نظر مالی هم موفق شود. فعلاً این فیلمها در فصل جوایز سینمایی میتوانند با کسب جوایز، سروصدای لازم را ایجاد کنند. اپل این استراتژی را سال ۲۰۲۴ با «آرژیل» متیو وان بار دیگر به محک آزمایش میگذارد. بر مبنای آمار سونی، «ناپلئون» در گیشههای بینالمللی، ۲ برابر افتتاحیه «قاتلان ماه کامل» و فیلم قبلی اسکات «خانه گوچی» فروخته است. بزرگترین بازار این فیلم بریتانیا بود که تماشاگران ۶.۶ میلیون دلار در طول ۵ روز برای آن پرداخت کردند و پس از آن فرانسه با وجود نقدهای تند منتقدان این کشور، با فروش ۵.۶ میلیون دلاری از آن استقبال کرد. آلمان با فروش ۳.۴ میلیون دلاری، ایتالیا با ۳.۱ میلیون دلار و مکزیک با ۲.۹ میلیون دلار دیگر بازارهای بزرگ بینالمللی این فیلم بودند. این فیلم هنوز در چین، ژاپن و کره جنوبی روی پرده نرفته است.
بازیگری با جاهطلبی هنری وسیع؛
مایکل مان، آدام درایور را با دنیرو و پاچینو
دهه ۷۰ مقایسه کرد
کارگردان سرشناس هالیوودی ضمن تایید علاقهاش به حضور آدام درایور در «مخمصه ۲»، او را در حد رابرت دنیرو و آل پاچینو در دهه ۱۹۷۰ دانست.
به گزارش ورلد آف ریل، فیلم «فراری» ساخته مایکل مان تابستان امسال در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و نقدهای مثبتی دریافت کرد تا نشان دهنده بازگشت بزرگ «مان»، سازنده فیلمهایی چون «مخمصه»، «نفوذی» و «آخرین موهیکان» باشد.
«فراری» با بازی آدام درایور در نقش انزو فراری، بنیانگذار تیم معتبر فرمول یک ساخته شده است. اکنون مایکل مان در مصاحبهای با انترتینمنت ویکلی درباره دوستیاش با درایور از او به عنوان بازیگری با «قدرت و یکپارچگی هنری، همراه با جاهطلبی هنری بسیار شدید» یاد کرد و او را ستود. وی درایور را در حد بازیگران هالیوود جدید در دهه ۱۹۷۰ خواند و گفت: فکر میکنم مقایسه کردن او با دنیرو و پاچینو مناسب باشد … فکر میکنم این موضوع در مورد رویکرد و تعهد به لحظه است، بدون تردید یا ابایی در مورد دستیابی به لحظهای خاص برای راه رفتن روی طناب بدون توری در زیر آن ... این کاری است که پاچینو انجام میدهد. این جاهطلبی هنری است که با جاهطلبی شغلی متفاوت است. نوعی جاهطلبی هنری است که فرد را به تلاش برای رسیدن به چیزی خاص سوق میدهد و بر تردید و ترس غلبه میکند. بنابراین، هیچ ترسی وجود ندارد. سال ۲۰۱۹ هم مارتین اسکورسیزی، درایور را بزرگترین بازیگر نسل خود خوانده و حضور او را بر صفحه نمایش چشمگیر توصیف کرده بود. از زمانی که درایور در هالیوود به عنوان یکی از شخصیتهای سریال موفق «دختران» لنا دانهام در شبکه اچبیاو شناخته شد، بی شک او مسیری را با رشد چشمگیر طی کرده است. پس از موفقیت در این سریال که پس از ۵ سال، سال ۲۰۱۷ پایان یافت، درایور تمایل داشت که پروژههای سینمایی خود را بر اساس کارگردان انتخاب کند؛ او با مارتین اسکورسیزی، جوئل کوئن، نوآ بامباخ، جیم جارموش، کلینت ایستوود، اسپایک لی، استیون اسپیلبرگ، استیون سودربرگ، مایکل مان، لئوس کاراکس، کار کرده است. به این فهرست باید فرانسیس فورد کاپولا، ریدلی اسکات و تری گیلیام هم افزوده شود. چگونه این اتفاق افتاد؟ درایور نسبت به بازیگری بیتفاوت نیست؛ او از جولیارد، یکی از معتبرترین مدرسههای بازیگری در جهان فارغالتحصیل شده است. با این حال، با وجود بسیاری از بازیهای قوی او در ۱۰ سال اخیر، آیا بازیای وجود دارد که بگوییم شایسته نهاده شدن در کپسول زمان است؟ درایور بازیگری ستودنی است اما هنوز باید منتظر ماند تا حضور او در فیلمی چون «گاو خشمگین» یا «خون به پا شد» هم محقق شود. گفته شده درایور در «مخمصه ۲» به کارگردانی مان بازی میکند و مایکل مان هم در همین مصاحبه خود تایید کرده که در حال مذاکره با درایور برای ایفای نقش در قسمت دوم این فیلم به یادماندنی است.
داریوش فرهنگ مطرح کرد؛
از بازی در نقش منفورترین شخصیت اسلام میترسیدم!
داریوش فرهنگ بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون همزمان با زادروز خود به طرح نکاتی درباره کارنامهاش در سینما پرداخت.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما، در ادامه انتشار سلسله برنامههای تاریخ شفاهی، موزه سینما به مناسبت زادروز داریوش فرهنگ کارگردان و بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون بخشهایی از گفتوگوی این هنرمند را منتشر کرده است که در زیر میخوانید.
داریوش فرهنگ با اشاره به حضورش در فیلم سینمایی «محمد رسولالله (ص)» در نقش ابوسفیان گفت: با اینکه نقشم در این فیلم کم بود اما آن را خیلی دوست دارم زیرا بسیار متفاوت بود و به خوبی دیده میشد. این نقش از شخصیت اصلی خودم دور بود اما نقشی بود که بازیگر را با چالش مواجه میکرد و همانطور که میدانید نقشهای منفی جذابتر از نقشهای مثبت هستند زیرا درام بیشتری دارند. وی ادامه داد: جالب اینجاست که من نقش منفورترین شخصیت اسلام شیعی؛ ابنزیاد را بازی کردم. در ابتدا میترسیدم که این نقش را بازی کنم زیرا این شخصیت در تاریخ بسیار منفور است و تصورم این بود که شاید در خیابان با چوب و سنگ من را بزنند اما درست برعکس شد و از بازی من در این نقش استقبال زیادی کردند.
فرهنگ درباره همکاری خود با حسین فرحبخش نیز عنوان کرد: یک روز در منزل بودم که فرحبخش به من زنگ زد و از من برای ساخت یک فیلم به صورت مشترک دعوت کرد تا به دفتر او بروم. من و فرحبخش از نظر فکری دنیای بسیار متفاوتی داشتیم به همین دلیل با دوستانم مشورت کردم و آنها هم گفتند او از جهان دیگری صحبت میکند و من از جهانی دیگر اما وقتی با او صحبت کردم بسیار از شخصیتش خوشم آمد زیرا بسیار آدم باهوش و بهروزی بود و مهمتر از همه اینکه سینمای تجاری و پرفروش را به خوبی میشناخت. فرهنگ بیان کرد: فرحبخش به من فیلمنامه تلخ «تکیه بر باد» را داد که من تصور نمیکردم در سینمای تجاری پرفروش شود. بعد از خواندن فیلمنامه به او گفتم سوالم این است که چرا برای ساخت این فیلم از من دعوت کردید و اینکه این فیلمنامه بسیار تلخ است و او در پاسخ به من گفت اتفاقاً فکر میکنم زمان آن رسیده که فیلم تلخ بسازی و از آنجا که فرحبخش در سینمای تجاری حرفهای بود، شروع کردیم و خوشبختانه با اینکه فیلم بسیار تلخی بود اما فروش بسیار خوبی داشت زیرا فیلم خوشساختِ تجاری شده بود. وی ادامه داد: در فیلم «تکیه بر باد» بازیگرانی همچون زنده یاد داوود رشیدی، امین حیایی، مریلا زارعی، لعیا زنگنه و … حضور داشتند که همگی عالی بودند. فرهنگ در پایان بیان کرد: در حال حاضر دورخیزی داشتهام تا یک بار دیگر آن چیزی را که خودم هستم، به آن میاندیشم، سلیقه من است و با آن رشد کرده و شکل گرفتهام، یکبار دیگر از لابهلای این مشاهدات و تجربیات تبدیل به یک فیلم کنم.