اقتصاد
مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: متاسفانه سرعت تولید گواهیهای اسقاط بسیار پایین است و لازم است مراکز اسقاط با جدیت و تلاش مضاعف نسبت به اسقاط و تولید گواهی اسقاط اقدام کنند.محمد حیدری پاشاکی افزود: پس از ابلاغ اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو ، از تاریخ ۲۳ اسفند ماه سال گذشته ، کلیه امور مرتبط با نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو و اخذ اولین مجوز شماره گذاری خودروهای تولید داخل و وارداتی از ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور به وزارت صمت واگذار شد.وی تصریح کرد : در اولین گام ایجاد بستر نرم افزاری و سخت افزاری جهت اجرای مفاد بند ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو آغاز شد.مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تصریح کرد: با توجه به این که سامانه نرمافزاری اسقاط خودرو بر پایه تولید و استفاده از گواهی اسقاط فعالیت میکند و به دلیل ارزش مالی گواهیهای اسقاط، این سامانه نیازمند نظارت دقیق است.