روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۶ بهمن - شماره 4306

در راستای تحقق عدالت فرهنگی ؛

تالار مرکزی فرهنگ و هنر در قلب ایران افتتاح شد

  سیدمحمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ گفت: تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان که طرح مطالعاتی آن از سال ۱۳۸۲ آغاز و ساخت آن از سال ۱۳۸۸ کلید خورده بود تا یک سال و نیم گذشته به عنوان پروژه ای نیمه تمام، بلاتکلیف مانده بود تا اینکه از زمان روی کار آمدن دولت مردمی با تکمیل مراحل ساخت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بطور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان در راستای رویکرد اصلی دولت مردمی مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و در مسیر تحقق عدالت فرهنگی مدنظر وزارت فرهنگ در دوره جدید همزمان با سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و ایام الله دهه فجر بطور رسمی افتتاح شد. اسلامی با بیان اینکه این مجموعه به عنوان سومین تالا بزرگ فرهنگی کشور است که در  دولت جدید به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مردادماه سال گذشته در سفر استانی خود به کرمان بر تکمیل این مجموعه تا پایان سال جاری تاکید کردند و به اهالی  فرهنگ، هنر و رسانه این استان وعده تکمیل آن تا پایان سال ۱۴۰۱ را داده بودند که خوشبختانه تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان تا پیش از پایان سال در اختیار اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان کرمان قرار خواهد گرفت.
وی این تالار را مجموعه‌ای خوش‌ساخت با داشتن پیشرفته ترین امکانات بروز دانست و گفت: تالار مرکزی کرمان طی یکسال و نیم اخیر بنا به تأکید وزیر محترم فرهنگ به دست نخبگان دانشگاه شریف، متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی احداث شده است و به همین خاطر این پروژه را می بایست یکی از مجموعه‌های فاخر نظام جمهوری اسلامی برشمرد. گفتنی است، تالار مرکزی فرهنگ و هنر در غرب شهر کرمان، در بلوار شهید صدوقی (جاده تهران) جنب ساختمان مرکزی فنی حرفه‌ای در زمینی به مساحت 37400 مترمربع احداث شده است. تالار مرکزی کرمان که در سه طبقه احداث شده، دارای سالن های اجرای تئاتر، موسیقی، نمایش، فیلم و همایش است و داشتن گالری‌های مختلف، کتابخانه، رستوران، کافی شاپ و غیره این تالار را با بیش از ۱۴ هزار متر زیربنا یه یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های فرهنگی کشور بدل کرده است.

آغاز به‌ کار بازار جدید ارز و طلا از امروز
ناخدا وارد می شود
  طبق وعده‌ای که رییس کل بانک مرکزی داده بود، فعالیت مرکز مبادلات ارز و طلای ایران از امروز به صورت رسمی در محل بازار متشکل ارز آغاز خواهد شد.
راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا وعده‌ای بود که رئیس کل بانک مرکزی دو هفته پیش در راستای ساماندهی و توسعه بازار در حوزه طلا و ارز که شامل اسکناس و حواله می‌شود داده بود که بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار به زودی شروع به کار خواهد کرد. محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه اخیر تلویزیونی خود در این خصوص گفت: بازار ارز و طلا تا دو هفته دیگر و در سامانه طراحی شده تحت عنوان کاپیتان راه اندازی می شود. بیماری خارج از کشور یا شرکت های هواپیمایی و آژانس های گردشگری نیاز به ارز دارند، در بازار ارز و طلا و البته تحت نظارت در قالب سیستم کاپیتان رضایت خواهند داشت. سامانه ناخدا در کنار مرکز مبادله ارز و طلا با عنوان سامانه نظام مدیریت خدمات ارز به ایران از امروز راه‌اندازی می‌شود و قرار است ارز خدماتی و غیربازرگانی را که مصارف ۳۸ گانه از جمله ارز درمانی، ارز ماموریت، امور دانشجویی، اعزام برای شرکت در مسابقات، زیارتی و سیاحتی و غیره دارد، تامین کند که البته هر یک از این مصارف نیازمند شرایط و ضوابطی است که متقاضیان آن باید داشته باشند که مشمول این نوع از ارز خدماتی شوند.

اولتیماتوم آتش‌نشانی به مراکز درمانی بحرانی در پایتخت؛
تا پایان سال ایمن‌سازی کنید
 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اعلام کرد که مراکز درمانی و بیمارستان‌های دارای وضعیت بحرانی ایمنی تا پایان سال فرصت دارند که از فهرست اماکن دارای وضعیت بحرانی ایمنی خارج شوند.
قدرت‌اله محمدی در نشست بررسی تمهیدات و تجهیزات ایمنی اماکن درمانی و بیمارستان های بحرانی که با حضور نمایندگان ۱۲ مرکز درمانی و بیمارستان دارای وضعیت بحرانی برگزار شد، گفت:‌ این مراکز برای اینکه از شرایط بحرانی ایمنی خارج شوند باید اقدامات لازم از لحاظ تمهیدات ایمنی، تجهیزات و آموزش به پرسنل را زیر نظر سازمان آتش نشانی تهران اجرا کنند. وی ادامه داد:‌ بر اساس توافق صورت گرفته، پرسنل تاسیسات و نگهبانی این مراکز، آموزش‌های اولیه آتش نشانی و اقدامات لازم و اطفا اولیه در هنگام بروز آتش سوزی را توسط مربیان آموزشی این سازمان فرا می‌گیرند تا با رعایت دستورالعمل‌های ارائه شده از لیست مراکز بحرانی خارج شوند. به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران این مراکز تا پایان سال ۱۴۰۱ مهلت دارند که با انجام اقدامات لازم از لیست اماکن بحرانی خارج شوند و پاسخ لازم را به قوه قضائیه اعلام کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه