روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ شنبه ۸ بهمن - شماره 4301

معاون گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خبر داد؛

راه‌اندازی پتروشیمی گچساران در آینده نزدیک

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: امیدواریم با رفع هرچه سریع‌تر موانع موجود و با شتاب حداکثری، شاهد راه‌اندازی این پروژه بزرگ در آینده نزدیک باشیم.
به گزارش شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسن نشان‌زاده‌مقدم در بازدید از مجتمع پتروشیمی گچساران اظهار کرد: مدیران و کارشناسان متخصص این طرح در کنار دیگر عوامل، با عزم راسخ و طبق برنامه‌ریزی‌ها همه تلاش خود را به‌منظور تحقق اهداف کشور به‌کار می‌گیرند.
مجتمع پتروشیمی گچساران از طرح‌های نیمه‌تمام بود که عملیات اجرایی آن در یک سال اخیر، سرعت بیشتری گرفت؛ طرحی که عملیات اجرایی آن از سال ١٣٨٣ آغار شد و تکمیل آن همواره از دغدغه‌های مدیران هلدینگ خلیج فارس بوده است.
در این طرح که قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید خواهد شد. بابهره‌برداری از این طرح، برای ۲ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
به‌منظور رعایت استانداردهای زیست محیطی، در ساخت مجتمع پتروشیمی گچساران از فناوری روزآمد دنیا (ZDL) استفاده شده که از ورود پساب‌های مایع به عرصه‌های طبیعی جلوگیری می‌کند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد؛
صادرات ۱۸ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در ۱۴۰۱
 مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از صادرات ۱۸ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی تا پایان سال خبر داد و گفت: انتظار داریم در سال ۲۰۲۳ حجم مبادلات و صادرات مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها از سوی ایران به بازار روسیه افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حسن عباس‌زاده در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی پلاستیک و لاستیک در مسکو اظهار کرد: ایران در سال‌های گذشته ظرفیت‌های بسیار خوبی در صنعت پتروشیمی ایجاد کرده و یکی از کشورهای برتر این حوزه در آسیاست.
وی با بیان اینکه ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ایران در سال گذشته میلادی ۱۵ میلیار دلار بوده است، از پیش‌بینی صادرات ۱۸ میلیارد دلاری این صنعت در سال جاری خبر داد.
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره روند ادامه همکاری و مشارکت‌های ایران و روسیه در صنعت پتروشیمی با بیان اینکه یک قرارداد فروش محصول از طریق آموزش و تبادل نیروهای آموزشی میان دو کشور انجام شده است، افزود: انتظار داریم در سال نو میلادی حجم مبادلات و صادرات مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها از سوی ایران به بازار روسیه افزایش یابد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد؛
آماده‌باش ۱۸ هزار نفر برای تولید پایدار گاز در کشور
 مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ۱۳ پالایشگاه، بالغ بر ۲۲ فاز و تلاش شبانه‌روزی ۱۸ هزار نفر از فرزندان و سربازان ایران اسلامی در مجتمع گاز پارس جنوبی جهت تامین پایدار گاز مورد نیاز هموطنان در روزهای سرد سال در آماده‌باش کامل هستند.
احمد باهوش با اشاره به نقش بسیار مهم مجتمع گاز پارس جنوبی در سبد انرژی کشور و تامین گاز مورد نیاز هموطنان اظهار کرد: پالایشگاه‌های سیزده گانه مجتمع با بهره‌مندی از توان ۱۸ هزار نیروی کارآمد، نوآور در سخت‌ترین شرایط عملیاتی در تلاش هستند تا گاز مورد نیاز کشور را به صورت بسیار مطلوب تامین نمایند.
وی اضافه کرد: گاز تولیدی بیش از ۸۵۰ میلیون متر مکعب بوده که سهم مجتمع گاز پارس جنوبی از این رقم بیش از ۷۵ درصد است.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه تصریح کرد: مصرف کشور ۶۵۵ میلیون متر مکعب بوده که بیش از ۸۰ درصد گاز تولیدی در بخش خانگی و تجاری را به خود اختصاص داده است و نسبت به سال گذشته بیش از ۷ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم. باهوش تصریح کرد: با عنایت به افزایش بسیار چشمگیر سهم گاز در سبد انرژی کشور و همچنین روند صعودی و رو به رشد مصرف در حوزه‌های خانگی، تجاری و صنعتی، فرزندان و سربازان ملت عزیز ایران در مجتمع گاز پارس جنوبی انتظار دارند که مردم عزیز کشورمان با مصرف بهینه و با صرفه‌جویی در مصرف گاز فرزندان خود را همراهی و حمایت نمایند و در هدر رفت این نعمت خدادادی جلوگیری کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه