روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۷ آذر - شماره 4259

رشد 70 درصدی عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان غربی

 مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از واریز بیش از 2 هزار و 890 میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده در آذربایجان غربی تا پایان مهر ماه سال 1401 خبر داد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد دارد.
جعفر پورمختار با بیان اینکه تا پایان مهر ماه امسال از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ 2 هزار و 890 میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها و فرمانداری های استان واریز شده است گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 1 هزار و 793 میلیارد ریال بود، 70 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه 48 شهرداری و 1 هزار و 975 دهیاری در  آذربایجان غربی از مزایای عوارض پرداختی ارزش افزوده برخوردار می شوند، اظهار داشت: این عوارض با هدف استفاده در امور عمرانی و توسعه خدمات عمومی و زیرساخت های عمران شهری و روستایی بر اساس جمعیت شهرها و روستاها به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می‌شود.
پورمختار در ادامه، عوارض مالیات بر ارزش افزوده را یک منبع درآمدی پایدار برای امور عمرانی وتوسعه شهرها و روستاها عنوان کرد و افزود: این منبع درآمدی یکی از بسترهای بازگشت مستقیم آثار مثبت مالیات بر ارزش افزوده پرداختی توسط مردم به خودشان است.
وی ادامه داد: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از مهر ماه 1387 در استان، شهرداری ها و دهیاریهای استان آذربایجان غربی از بالغ بر 19 هزار و 640 میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده برخوردار شده‌اند.

در راستای اهمیت و توجه به نیازهای خانواده کارکنان ساکن:
رستوران شهرک مسکونی کارکنان
مجتمع گاز پارس جنوبی افتتاح شد
 در راستای اهمیت و ضرورت توجه به نیازهای رفاهی خانواده کارکنان ساکن شهرک مسکونی مجتمع گاز پارس جنوبی، رستوران شهرک با حضور مدیرعامل، مدیران ستادی، کارکنان و خانواده آنان افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به همراه مدیران ستادی عصر روز سه شنبه  با حضور خانواده کارکنان ساکن در شهرک مسکونی پارس جنوبی رستوران شهرک مسکونی مجتمع را افتتاح نمود.
باهوش در ابتدای مراسم افتتاح رستوران شهرک مسکونی بیان کرد: گام‌های مثبت به سوی افزایش سطح رضایتمندی خانواده کارکنان فاخر مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شده و امید داریم این مسیر در سایه همدلی و کار تیمی شتاب بگیرد و شاهد بهبود شرایط در حوزه‌های مختلف شهرک مسکونی باشیم .
وی گفت: حجم گسترده‌ای از پروژه‌های مهم در ارتباط با ارتقای سطح رفاه و رضایتمندی خانواده کارکنان در حال حاضر در شهرک مسکونی در حال انجام است و پیشرفت‌های نسبی خوبی تاکنون به همراه داشته و با نشست‌های تخصصی با مدیران پروژه‌های در دست اجرا و برای تسریع در انجام عملیات‌ها تصمیمات مهمی اتحاذ شده است.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: پروژه نصب کابینت، عملیات اجرا و نصب 64 دستگاه آسانسور، عملیات پیمان سپاری طراحی و ساخت و نصب 175 دستگاه اسانسور برای واحدهای باقیمانده، کتابخانه تندگویان، نصب درب و پنجره دوجداره ، اصلاح نرده‌های ناحیه 17، نصب کاغذ دیواری و رنگ امیزی به صورت ترکیبی 550 واحد مسکونی، تعویض درب‌های ورودی واحدها و درب‌های سرویس بهداشتی .... از مهمترین اقدامات در دست اجرا در شهرک مسکونی می‌باشد.

توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت جندی ‌شاپور
و ۲ پست GIS در دزفول
 توسعه و بهینه ‌سازی ۳ پست برق فوق توزیع در دزفول با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد.
در نشستی که با حضور محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل این شرکت، سید احمد آوایی نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و مسئولان محلی در فرمانداری دزفول برگزار شد، مسائل و موانع توسعه ۳ پست برق در این شهر بررسی شد.
در این نشست مقرر شد ضمن توسعه پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت جندی‌شاپور، پست قدیمی ۱۳۲ به ۱۱ کیلوولت فرعی دزفول بهینه‌سازی و در قالب یک پست GIS بازسازی و پست موقت ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت رودبند نیز به صورت GIS دائم احداث شود.
از جمله موانعی که مانع از انجام این اقدامات شده موضوع تملک زمین در دزفول است و نشست مربوطه نیز برای برطرف کردن این مشکل و واگذاری زمین به شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بوده برگزار و مقرر شد که زمین‌های مورد نیاز برای توسعه و بهینه‌سازی پست‌های مذکور به برق منطقه‌ای خوزستان تحویل داده شود.
تعامل و همکاری میان سازمان‌ها و پیگیری رفع این مشکلات از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفته است.
بازدید از ۳ پست مذکور و بررسی وضعیت آنها از دیگر برنامه‌های محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در دزفول بوده است.

برگزاري دوره هاي آموزشي ورزشي
 براي كاركنان شركت آب منطقه اي گلستان
 مدیر منابع انسانی مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با عنايت به نقش خارق العاده و منحصر به فرد ورزش، حركات منظم بدني و تربيت بدني در سلامت و شادابي جسم و مهمتر از آن بالندگي روح و روان انسان، دو دوره آموزشي ورزشي «تربيت بدني و آمادگي جسماني» و «اصول تغذيه»، از سري دوره هاي آموزشي ورزشي مصوب ابلاغي از سوي دفتر آموزش، تحقيقات و فن آوري وزارت نيرو در پاييز 1401 براي كاركنان شركت آب منطقه اي گلستان برگزار شد.مهندس حکیمی اظهار کرد: این دوره ها كه مجموعاً به ميزان 1070 نفرساعت آموزش براي كاركنان بوده است، به منظور آگاهي بخشي از خطرات ناشي از اضافه وزن، فشار خون، ديابت، پيشگيري از بيماري هاي ناشي از كار، كاهش اضطراب و افسردگي و افزايش روحيه، انرژي و شادابي كاركنان اجرا گرديد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه