روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ يکشنبه ۶ آذر - شماره 4258

کریستین بوبن درگذشت

 «کریستین بوبن» نویسنده فرانسوی که بیش از ۳۰ اثرش به زبان فارسی نیز ترجمه شده بود، در سن ۷۱ سالگی درگذشت.
سایت رسمی انتشارات گالیمار ناشر اختصاصی آثار کریستین بوبن به زبان فرانسوی از درگذشت کریستین بوبن روز جمعه ۲۵ نوامبر در سن ۷۱ سالگی خبر داد اما به جزئیات دلیل مرگ این چهره ادبی اشاره نکرد. بوبن نویسنده فرانسوی در آثارش می‌دانست چگونه با کلمات ساده، عبارات شعرگونه و فرمول های ظریف درخشان، نکته های شگفت‌انگیز را از اتفاقات کوچک بیرون بکشد. نوشته‌های کریستین بوبن آهنگین و شاعرانه است، به همین علت گاهی نمی‌توان دریافت که او شعر سروده یا به صورت نثر نوشته است. مضامین اصلی کتاب‌های این نویسنده درباره‌ی عشق، ایمان، طبیعت و کودکی است. کریستین بوبن در سال ۱۹۵۱ در شهرب کروزو، در شرق فرانسه به دنیا آمد و پس از تحصیل در رشته فلسفه، اولین متن‌های او در دهه ۱۹۸۰ منتشر شد اما در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی بود که با انتشار کتاب لباس مهمانی و پست‌ترین به شهرت رسید و توانست جایزه مهم ادبی Deux Magots را از آن خود کند. این نویسنده فرانسوی نگارش بیش از ۶۰ کتاب را در کارنامه دارد و بیش از ۳۰ اثر وی نیز در ایران به زبان فارسی ترجمه شده است که از آن جمله می‌توان به ستایش هیچ، چهره دیگر، رفیق اعلی، ژه و دی‍وان‍ه‌وار اشاره کرد.

مرگ خواننده‌ای که بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» شد
 «ویلکو جانسون» نوازنده گیتاریست گروه بلوز-راک بریتانیایی دکتر فیلگود که پس از ابتلا به سرطان، تغییر شغلی غیرمنتظره‌ای داشت، در سن ۷۵ سالگی درگذشت.
به گزارش هالیوود ریپورتر، «جانسون» که در سال ۱۹۴۷ متولد شد و پس از تحصیل در رشته ادبیات آنگلوساکسون در دانشگاه نیوکاسل و تشکیل گروه موسیقی دکتر فیلگود، به عنوان معلم مدرسه کار کرد. «ویلکو جانسون» با سبک گیتار پرشو و بی‌امان خود به متمایز بودن گروه موسیقی دکتر فیلگود کمک کرد در سبک بلوز و R&B کمک کرد و نگاهش به اندازه‌ای ترسناک بود که تا بعدها بتواند نقشی شخصیت سر ایلین پین را به عنوان یک جلاد ساکت در سریال «بازی تاج و تخت» بازی کند. او در سال ۲۰۱۲ به سرطان لوزالمعده مبتلا و گفته شد که این سرطان کشنده است اما چشم‌انداز مرگ به طور غیرمنتظره‌ای انرژی‌های خلاق او را زنده کرد. او از انجام شیمی درمانی امتناع کرد و تصمیم گرفت به آخرین تور خود برود و یک آلبوم نهایی با عنوان «بازگشت به خانه» را با همکاری «راجر دالتری» منتشر کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه