روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت - شماره 3895

۴۶ پروژه بزرگ عمرانی در تهران در دست اجرا است

 معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ۲۱ پروژه مقابله با سیلاب در تهران به پایان رسید و اکنون ۴۶ پروژه بزرگ عمرانی در سطح معاونت فنی و عمرانی در دست اجرا است.
صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری که با حضور شهردار تهران و معاون شهرسازی و معماری برگزار شد گفت: از سال ۹۶ حوزه فنی و عمرانی همه توان خود را برای حل مشکلات قدیمی و اتمام پروژه های نیمه تمام گذلشته است.
او ادامه داد: تقریبا تمام پروژه‌های نیمه کاره تمام شد. بیش از ۳۰پل، تونل و بزرگراه و عملیات بزرگ سیویل در این ۴ سال به پایان رسیده است.
او ادامه داد: ۱۱ مورد احداث و بازسازی ساختمان و محوطه تاریخی انجام شده است.
او با اشاره به ایمنی شهر در برابر سیلاب گفت: ۲۱ پروژه مقابله با سیلاب در تهران به پایان رسید و اکنون ۴۶ پروژه بزرگ عمرانی در سطح معاونت فنی و عمرانی در دست اجرا است.
صبوری دیلمی گفت: پروژه‌های ساختمانی ۲۱ مورد و ایمنی شهر در مقابل سیلاب ۹ مورد بوده است.
او با بیان اینکه در ۴ سال اخیر به رغم بارندگی‌های بسیار شدید در تهران، خوشبختانه آبگرفتگی در شهر نداشته‌ایم اظهار کرد: چرا که بودجه رسیدگی به امور ایمنی شهر در مقابل سیلاب به شدت افزایش یافته و این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و بیش از ۳۰۰ درصد رشد بودجه در این قسمت داشتیم.
معاون فنی و عمرانی ادامه داد: در شهر تهران بر اساس طرح جامع شهر ۵۶۰ کیلومتر بزرگراه جدی داریم که باید ساخته شود و مقدار زیادی از آن باقی نمانده است و اکثر بزرگراه های اصلی تهران به پایان رسیده است.
صبوری دیلمی افزود: در ۴ سال گذشته علاوه بر اینکه بودجه‌های ایمنی در مقابل سیلاب را به شدت افزایش دادیم، اما از برنامه ۵ ساله شهرداری تهران جلو افتادیم.
او با بیان اینکه در حوزه فنی و عمرانی یک تغییر رویکرد دیگر داشتیم که شهر را از ماشین محور به انسان محور تبدیل کنیم گفت: در گذشته حجم بزرگی از خیابان را به ماشین‌ها اختصاص می‌دادیم و بخش نامرغوبی را به مردم اختصاص می‌دادیم، اما اقدام بسیار بزرگی در حال انجام است و پرداختن به این مساله است که همه بتوانند از شهر استفاده کنند.
او با بیان اینکه باید ۱۲ هزار کیلومتر مسیر پیاده داشته باشیم که بخش موجودی از آن نیز ناقص است، گفت: اما باید کار را از جایی شروع کنیم‌. در سال گذشته ۱۴۰۰ کیلومتر از مسیرهای اصلی پیاده رو شهر تهران را طراحی کردیم و عملیات شروع شد، بیش از ۳۵۰ کیلومتر از پیاده‌روهای طراحی شده به اتمام رسیده و در حال اتمام است. امیدواریم طی ۳ سال آینده شهری داشته باشیم که قسمت اعظم آن‌ را بتوان به صورت پیاده طی مسیر کرد.

اهتمام ویژه مسئولان به تقویت مرزها
 فرمانده مرزبانی ناجا گفت: بی شک همه ما یقین داریم که مرزها باید تقویت شوند از این رو مسئولان باید به مرزهای ایران اسلامی اهتمام ویژه ای داشته باشند.
سردار «احمد علی گودرزی» در نشست با معاونان ستاد مرزبانی ناجا ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان و مرزبانان غیور نیروی انتظامی در سراسر مرزهای ایران اسلامی، پیشاپیش عید سعید فطر را به خانواده بزرگ مرزبانی ناجا تبریک گفت و اظهار داشت: قدر ماه پر برکت رمضان را بدانیم و به پاس این همه نعمتی که خدا در این ماه به ما داده باید شکرگذار نعمت ها باشیم.
 وی با اشاره به بازدید فرمانده نیروی انتظامی از مجموعه ستاد مرزبانی ناجا و اظهار رضایتمندی ایشان از عملکرد مرزبانان مجاهد در پاسداری از حدود و ثغور کشور افزود: مرزبانان نیروی انتظامی با استعانت از خداوند متعال و پیروی از منویات فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز «مدظله العالی» در سنگر دفاعی کشور از سرحدات ایران اسلامی با اقتدار پاسداری و حراست می کنند.
سردار گودرزی تصریح کرد: الحمدلله هم افزایی و تعامل در نیروی انتظامی و مرزبانی زبانزد است و بایستی این همکاری ها در حوزه های مختلف تقویت شود.
این مقام ارشد مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه آموزش در مرزبانی ناجا یکی از عناصر اساسی در تقویت مرزبانی است، بیان داشت: آموزش مهمترین رکن  در اجرای ماموریت های مرزی است و بدون شک هرچه آموزش تخصصی تر باشد موفقیت در ماموریت ها بیشتر می شود.
وی با اشاره به رشادت شهید لیالی قدر ستواندوم مرزبان «حسین نامور» که در شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) براثر درگیری با اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد، افزود: مرزبانان نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی در حفظ و حراست از مرزهای ایران اسلامی، به دشمنان و بیگانگان اجازه تعدی به مرزهای کشور را نخواهند داد چراکه فرزندان ایران عزیز تمام قد در مقابل آنان ایستاده اند.
سردار گودرزی گفت: بی شک همه ما یقین داریم که مرزها باید تقویت شوند و مسئولان باید به مرزهای ایران اسلامی توجه ویژه ای داشته باشند.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به هفته معلم و پاسداشت مقام معلم خاطرنشان کرد: استاد بزرگوار شهید آیت الله «مرتضی مطهری» شاگرد شایسته حضرت امام خمینی (ره) و از افراد کم نظیر در زمان خود بود و همواره صهیونیسم را اندیشه سلطه جویانه مبتنی بر تجاوز و زورگویی می دانست و در این راستا از پیشتازان مبارزه با تفکر صهیونیسم بود و ملت مسلمان فلسطین را مظلوم ترین ملت‌ها می دانست.
به گزارش پایگاه گفتنی است، فرمانده مرزبانی ناجا در پایان از برترین های آموزش در مرزبانی نیروی انتظامی تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه