روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت - شماره 3895

محموله جدید واکسن خارجی پنجشنبه این هفته وارد می‌شود؛

۱۰میلیون تا نیمه خرداد

  آرزو مدنی- روند واردات واکسن کرونا به شکلی پیش می رود که تا نیمه خرداد 10میلیون واکسن وارد کشور می شود. در همین زمینه رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: محموله جدید واکسن خارجی پنجشنبه این هفته یا حداکثر اوایل هفته آینده به میزان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز وارد ایران می‌شود. به گزارش کائنات، صادق تبریزی افزود: اگر تامین واکسن کرونا طبق برنامه به خوبی پیش برود، پیش بینی این است که تا نیمه خرداد حدود ۱۰ میلیون واکسن کرونا به دست ما برسد.وی ادامه داد: تا آخر خرداد واکسن کرونای تولید داخل نیز در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد و واکسن پاستور که با مشارکت کوبا تولید می شود و واکسن کوایران برکت تا پایان خرداد تایید و تولید می شود و به دست وزارت بهداشت می رسد.رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت گفت: پیش بینی این است که تا پایان خرداد حداقل دو واکسن ایرانی تولید داخل را در اختیار داشته باشیم، شاید هم زودتر به دست ما برسد و بعد از آن علاوه بر واکسن خارجی که تعداد آن زیاد نخواهد بود، با واکسن داخلی کار را جلو می بریم و به این ترتیب سرعت واکسیناسیون بیشتر می شود.
به گزارش کائنات، بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، تاکنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن خارجی از چهار نوع واکسن اسپوتنیک روسیه، واکسن چینی، کوواکسین هند و آسترازنکا کره جنوبی وارد شده است.وزارت بهداشت اعلام کرده، تاکنون یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۷۴۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۷۶ هزار و ۶۶۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۱۱ دوز رسید.
۸۵ درصد ایثارگران واکسن کرونا دریافت کرده‌اند
همچنین معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اجرای دومین مرحله از واکسیناسیون جامعه ایثارگری در برابر بیماری کرونا گفت: تاکنون ۸۵ درصد ایثارگران مشمول این مرحله واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. عبدالرضا عباسپور با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح واکسیناسیون ایثارگران در مقابل بیماری کرونا افزود: جامعه هدف این مرحله جانبازان گرامی ۵۰ تا ۷۰ درصد هستند که عددی بالغ بر ۳۴ هزار نفر را شامل می‌شود.وی ادامه داد: تعدادی از این عزیزان به‌ صورت داوطلبانه از دریافت واکسن انصراف داده‌اند و مقرر شد واکسن سهمیه آنان به جانبازان زیر ۵۰ درصد و ایثارگران دارای بیماری‌های صعب‌العلاج اختصاص پیدا کند. به‌ طور کلی در اجرای دومین مرحله واکسیناسیون ایثارگران در برابر کرونا تاکنون ۸۵ درصد از ایثارگران واکسینه شده‌اند.معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مرحله نخست این طرح نیز توضیح داد: در این مرحله ۹ هزار نفر جانبازان نخاعی، جانبازان شدید شیمیایی، جانبازان دو عضو قطع و بالاتر و والدین دو شهید به بالا واکسن کرونا را دریافت کردند. ۵۰ درصد از این عزیزان تاکنون دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند و تزریق دومین دوز برای سایر ایثارگران مشمول این مرحله در حال انجام است.عباسپور با اشاره به انجام رایزنی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌منظور اجرای مراحل بعدی این طرح گفت: در مرحله بعدی انجام واکسیناسیون برای ۲۰۰ هزار نفر از جانبازان زیر ۵۰ درصد مدنظر است که امیدواریم به‌زودی شاهد اجرای آن باشیم.وی گفت: والدین یک شهید نیز بر اساس سند ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال دریافت واکسن کرونا هستند و تاکنون افراد بالای ۸۰ سال واکسینه شده‌اند. در همین راستا نیز مذاکراتی با وزارت بهداشت در حال انجام است تا در هر مرحله اجرای این طرح، والدین معظم شهدا در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه