روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت - شماره 4582

نخستین کاروان عمره پس از ۹ سال وقفه راهی مدینه شد

نمایش مجدد اقتدار ایران

  صبح دیروز  نخستین کاروان عمره پس از ۹ سال وقفه راهی مدینه شد. در مراسمی با حضور مدیران بعثه رهبری ، سازمان حج و سفیر عربستان زائران عمره‌گزار ایرانی راهی سرزمین وحی شدند. به روایتی بعد از عملیات وعده صادق شاهد نمایش مجدد اقتدار جمهوری اسلامی ایران بودیم.
کاروان زائران عمره‌گزار ایرانی با بدرقه مسئولان از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم مدینه منوره شد.
در مراسم بدرقه نخستین کاروان عمره‌گزار ایرانی که صبح دیروز، ۳ اردیبهشت، در ترمینال «سلام» شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در سخنانی توصیه‌هایی به عمره‌گزاران عازم سرزمین وحی برای بهره‌برداری هرچه بهتر از این سفر معنوی بیان کرد.
سرپرست حجاج ایرانی خطاب به زائران خانه خدا که در قالب نخستین کاروان عمره‌گزار بعد از یک وقفه ۹ساله عازم مدینه منوره شدند، گفت: «اخلاص در کار بسیار مهم است و کاری که مبتنی بر اخلاص باشد ماندگار خواهد بود. امام راحل  (ره) هر کاری که می‌کردند برای خدا بود و برای همین هیچگاه از مسیری که طی کردند، پشیمان نشدند. تلاش کنید شناخت و اطلاعات خود را از اهداف و برنامه‌های  سفرهای حج و عمره بیشتر کنید و از فرصت‌ حضور در جلساتی که در سرزمین وحی برگزار می‌شود بیشترین استفاده را ببرید.»
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه در این سفر معنوی باید قدر فرصت‌ها را دانست، از حاضران خواست حال که عازم این سفر هستند از لحظه‌لحظه آن بهره ببرند و  قدرشناس فرصت‌ها باشند.
وی گفت: شما عزیزان ۹ سال انتظار کشیده‌اید و کلی هزینه کرده‌اید تا عازم این سفر معنوی شوید. افردا بسیاری برای حضور در سفرعمره ثبت‌نام کردند، اما قبل از آنکه عازم سرزمین وحی شوند، از دنیا رفتند.
وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و بی‌تفاوتی حامیان این رژیم اشغالگر نسبت به نسل‌کشی در غزه گفت: در کنار کعبه برای فرزندانمان دعا کنید و به یاد تمام مسلمانان، به‌ویژه مسلمانان فلسطینی، باشید که هر روز به‌دست نظامیان دشمن اشغالگر شهید می‌شوند.
همکاری ۱۸ نهاد، دستگاه و وزارتخانه در اعزام زائران
در ادامه، سید عباس حسینی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از عمره‌گزاران ایرانی که پس از ۹ سال انتظار عازم سرزمین وحی هستند، خواست که برای رهایی مردم مظلوم غزه از شرایط سخت جنگی که این روزها هدف حملات و آتش رژیم صهیونیستی قرار دارند، دعا کنند.
حسینی افزود: «۱۸ نهاد، دستگاه و وزارتخانه، سازمان حج و زیارت را در سازماندهی و اعزام زائران به سرزمین وحی یاری می‌دهند که باید از آنها تشکر کرد.»
رئیس سازمان حج زیارت همچنین از سفیر عربستان سعودی در تهران به خاطر مساعدت‌هایی که برای ازسرگیری سفر عمره داشت، تقدیر کرد.
 نخستین گروه عمره گزاران ایرانی وارد مدینه النبی شدند
    پس از گذشت ٩ سال وقفه، صبح دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ، نخستين گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤلان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.  علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.
سفیر کشورمان با اشاره به اشتياق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع عليهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش های مستمر نهادهای ذیربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش های سازمان های ذی ربط ادامه خواهد یافت.
۴۴ پرواز رفت‌وبرگشت
از ۱۱ فرودگاه کشور
شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، نیزمشارکت در عملیات اعزام زائران عمره به سرزمین وحی را توفیق الهی دانست و افزود: «خدا را شاکریم که توفیق خدمتگزاری به زائران خانه خدا را داریم و نخستین کاروان‌ها از زائران دو استان کرمانشاه و کردستان هستند. عملیات عمره در ماه شوال با انجام ۴۴ پرواز رفت‌وبرگشت از ۱۱ فرودگاه کشور انجام خواهد شد و بیش از پنج‌هزار زائر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. این عملیات در ۲۳ اردیبهشت پایان خواهد یافت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه