روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۲۹ آبان - شماره 4021

استاندار مرکزی:

هیچ واردکننده‌ای حق واردات محصول تولیدی در استان مرکزی را ندارد

استاندار مرکزی با بیان اینکه "اطلس جامع اقتصادی استان مرکزی باید تدوین و تهیه شود" گفت: هیچ وارد کننده‌ای در کشور حق ندارد محصول تولیدی در استان مرکزی را وارد کنند.
به گزارش کائنات، فرزاد مخلص‌الائمه در آیین تکریم و معارفه استاندار مرکزی که با حضور وزیر کشور برگزار شد با اشاره به برنامه‌های استانداری مرکزی اظهار داشت: برنامه درنظر گرفته شده توسط هیئت دولت برای خدمت در مجموعه استانداری مرکزی، سند راهبردی حکمرانی در این استان در افق و در مسیر گام دوم انقلاب است که این سند به صورت دقیق و با جزئیات کامل منتشر می‌شود تا مدیران استان و نخبگان آن با اطلاع کامل از این سند بتوانند در اجرای هر چه بهتر آن کمک کنند.
وی افزود:  این سند که نگاهی مسئله‌محور دارد در قالب 7 محور اصلی و 75 محور فرعی تدوین و جمع‌آوری شده و از همه شما درخواست دارم که در راستای تقویت و تغییر نگاه به حوزه ماموریتی در مسیر اجرای این سند همکاری داشته باشید.
استاندار مرکزی تصریح کرد: مسئله همان مانعی است که نمی‌گذارد از وضع موجود به وضعیت مطلوب برسیم که خوشبختانه نسبت به وضع موجود و مطلوب تا حدی شناخت پیدا کرده‌ایم و مانع رسیدن به وضع مطلوب از وضع موجود که همان مسئله است را نیز مشخص کرده‌ایم.
مخلص‌الائمه بیان کرد: اکنون در شرایط مطلوبی قرار نداریم و آنچه سبب قرار گرفتن در چنین وضعیتی شده فهرستی از مسائل بوده که طبق پژوهشی که در سازمان بازرسی کشور انجام شده یک‌هزار و 980 مسئله خرد، 82 میان‌مسئله و 10 ابر مسئله شناسایی شده و براساس آن برش استانی هم مشخص شده است.
وی ادامه داد: بنابراین آنچه که مانع از رسیدن به نقطه مطلوب شده همین مسائل، آسیب‌ها و پیامدهای ناشی از آنهاست، از این رو تهیه فهرستی از مسائل ضروری است و باید از فهرست کردن این مسائل، نظام‌وار کردن آنها را هم اعمال کرد تا ارتباط علت و معلولی را پیدا کنیم و مسائل اولویت‌دار را تشخیص دهیم.
استاندار مرکزی عنوان کرد: حمایت و پیشنهادات نخبگان استان را در این مسیر با کمال میل می‌پذیریم و باید توجه داشته باشیم که تمامی ماموریت‌ها ذیل سند راهبردی استان انجام شود.
مخلص‌الائمه افزود: اقتصاد مقاومتی چاره و علاج رفع مشکلات کشور است و اگر بخواهیم تعریفی از آن ارائه کنیم باید گفت رشد شکوفایی در عین فشار و تحریم همان تعریف اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد: این تعریف شامل 2 رکن اقتصاد مردمی و دانش‌بنیان می‌شود و تمامی اجزای یک جامعه و اجتماع باید نقش خود را در این 2 رکن تعریف کنند که توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید هم از موارد اولویت‌دار در حکمرانی استان است.
استاندار مرکزی بیان کرد: گزارشی از وضعیت استان دریافت کرده‌ایم اما مشکلات بخش تولید را می‌شنویم زیرا از آنجا که استان مرکزی یک استان صنعتی است، ابعاد صنایع آن و همچنین اشتغال این صنایع در اقتصاد کشور تکرار نخواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه