روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۲ مرداد - شماره 3944

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

عدم اختصاص اعتبارات مورد نیاز عامل اصلی کندی اجرای پروژه سامانه فاضلاب شهر ماکو است

 به گزارش کائنات، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی عدم اختصاص اعتبارات مورد نیاز را عامل اصلی کندی اجرای پروژه سامانه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر ماکو عنوان کرد.
لطیف خوش سیرت اظهار داشت : عملیات اجرایی پروژه سامانه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر ماکو علی رغم قدمت زیاد به کندی پیش می رود که علت اصلی آن هم عدم تخصیص منابع و اعتبارات مورد نیاز است.
وی گفت : علی رغم همه محدودیت ها، تاکنون 26 درصد از شبکه جمع آوری و 47 درصد از تصفیه خانه فاضلاب اجرا شده است.
وی اعتبار مورد نیاز برای اتمام و بهره برداری کامل از این پروژه را191 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد : با هماهنگی های انجام شده با فرمانداری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، ظرفیت‌های خوبی از محل تبصره 56 فراهم شده و مقرر گردیده امسال و سال آینده 70 میلیارد تومان از محل منابع بانکی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه اسناد مناقصه پروژه آماده شده است، اظهار امیدواری کرد؛ به محض حصول توافق اولیه، مناقصه مربوطه برگزار و با مشخص شدن پیمانکاران، عملیات احداث تصفیه خانه و خط انتقال فاضلاب شهر ماکو با سرعت بالا دنبال شود.
 
نقاط حادثه‌خیز جاده قدیم جایزان-امیدیه توسط شركت نفت و گاز آغاجاری ایمن‌سازی شد
 رئیس مهندسی ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از اجرای عملیات ایمن‌سازی و آسفالت بخش حادثه‌خیز جاده قدیم امیدیه -جایزان خبر داد.
به گزارش کائنات، مهندس جواد نصیراوی گفت: این جاده  محل تردد و مورد استفاده روستاها و مناطق پیرامونی شهرستان‌امیدیه بوده که اخیرا نقاطی از آن به محل‌های حادثه خیز مبدل شده بود و با دستور مدیر عامل شرکت، عملیات ایمن‌سازی ۴۰۰ متر از جاده در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: در فاز نخست، عملیات سنگ کاری، بتن ریزی و اجرای پل کالورتی انجام شد و فاز دوم‌ آن شامل عملیات روکش آسفالت است که هم اکنون در دست اجرا می‌باشد.
نصیراوی در ادامه به آسفالت جاده ورودی روستای ارمش اشاره کرد وگفت: روستای ارمش در مجاورت تاسیسات کرنج واقع شده است که عملیات آسفالت جاده ورودی آن توسط این امور صورت گرفت‌.
وی، مجموع هزینه های صرف شده جهت عملیات فوق را بیش از ۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت برق گلستان:
برق مزارع ماینر گلستان تا شهریور قطع است
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: سه مزرعه ماینر مجوزدار در گلستان فعال بوده که هم اکنون خاموش هستند.علی اکبر نصیری در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: از نیمه سال گذشته تاکنون هزار و ۴۰۰ دستگاه ماینر در استان کشف شده است.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزود: در سال جاری تاکنون ۶ مانور مبارزه با جمع آوری انشعاب های غیرمجاز و ماینرها برگزار شده است.وی بیان کرد: سه مزرعه ماینر مجوزدار در گلستان داریم که در شهرستان های علی آبادکتول، بندرگز و مینودشت با میزان ۲۶۰ مگاوات برق مصرفی هستند و این مزارع تا شهریورماه خاموش هستند.نصیری اضافه کرد: برق تولیدی کشور ۶۶ هزار مگاوات بوده که با توجه به در مدار قرارنگرفتن نیروگاه های برق آبی به دلیل خشکسالی دچار مشکل شده ایم و در برهه ای مجبور به خاموشی هستیم.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: با همکاری صنایع، بخش کشاورزی و ادارات خاموشی ها کمتر شده ولی باید به سمت صرفه جویی پیش برویم زیرا صنایع از این امر آسیب می بینند.وی ادامه داد: هر استان باید ۱۰ درصد در میزان مصرف خود صرفه جویی کند که در گلستان با توجه به هزار و ۵۰۰ مگاوات نیاز مصرفی، باید حدود ۲۰۰ مگاوات صرفه جویی انجام شود.نصیری افزود: باید لوازم پرمصرف در اوج بار یعنی ساعت ۱۲ الی ۱۸ و ۲۱ الی ۲۳ از مدار خارج شده و با توجه به گرمای هوا در هفته جاری با مدیریت مصرف می توان از خاموشی جلوگیری کرد.

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور؛
جلسه مشورتی کشوری حوزه شبه خانواده برگزار شد
 به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ جلسه مشورتی کشوری حوزه شبه خانواده با حضور دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ، دکتر فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ، دکتر بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ، دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران ، حسین زاده معاون امور اجتماعی و کارشناسان ستادی و شهرستانی دفتر شبه خانواده و نمایندگان فرزندان مراکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی استان مازندران بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.
* به مناسبت هفته بهزیستی؛ ساختمان مرکزی صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت افتتاح شد
ساختمان مرکزی صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت با حضور شریعتمداری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کشور و وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ، دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران و مدیران کل بهزیستی سراسر کشور بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

هشدار قطع برق به مشترکان پرمصرف در استان گلستان
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان این که اخطارها و هشدارهای لازم به مشترکان پرمصرف داده شده است، گفت: در صورتی که این مشترکان مصرف برق را کاهش ندهند برق آنان قطع می‌شود.علی اکبر نصیری در نشست خبری با تأکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه برق اظهار داشت: اگر هر مشترک فقط 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی داشته باشد، یکهزار و 500 مگاوات برق صرفه جویی خواهد شد و می‌توان امیدوار بود تا اتفاقات خوبی رخ دهد.وی گفت: راهکارهای مدیریت مصرف بسیار ساده است و مشترکان می‌توانند با خاموش کردن یک لامپ اضافی و تنظیم درجه کولر بر روی 26 درجه، کمک زیادی به شبکه تولید و توزیع برق خواهند کرد.مدیرعامل شرکت برق استان با اشاره به شناسایی مشترکان پرمصرف در استان بیان داشت: در استان 23 هزار مشترک پرمصرف داریم که اخطارها و هشدارهای لازم به آنها داده شده و در صورتی که نتوانند مدیریت مصرف داشته باشند، حتما برق این مشترکان قطع می‌شود.وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین مصرف استان 950 مگاوات است و در برخی روزها مانند روز گذشته 735 مگاوات مصرف داشتیم. در صورت همراهی مردم امیدواریم با گرم شدن هوا در روزهای آینده دچار خاموشی نشویم.نصیری گفت: قطعی‌های خارج از نوبت‌های اعلام شده در دست ما نیست بلکه به جهت فشار های وارد شده فنی به نیروگاه‌ها است که به صورت هوشمند باعث قطعی برق می‌شود اما سعی می‌کنیم این موضوع کمتر شود.وی با بیان اینکه بخشی از افزایش مصرف برق ناشی از فعالیت دستگاه‌های استخراج رمزارز است، افزود: در ماه‌های اخیر یکهزار و 400 دستگاه استخراج رمز ارز کشف شده است. همچنین سه مزرعه استخراج رمز ارز مجوزدار در شهرهای علی آباد، بندرگز و مینودشت قرار گرفته که برق آن‌ها تا آخر شهریور قطع است و نمی‌توانند استفاده‌ای داشته باشند. ضمن اینکه فعالیت سایر ماینرها نیز غیرقانونی و جرم است.نصیری گفت: سعی داشتیم با ایجاد نیروگاه خصوصی و اصلاح و تعمیر شبکه نسبت به تامین برق استان تمام تلاش خود را داشته باشیم هر چند با همین میزان مصرف نیز شبکه توزیع میزان هزار و 546 مگاوات را تحمل کرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه