روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ شنبه ۲ مرداد - شماره 3944

طی سال‌های 1399 و 1400 تاکنون:

مددجویان کمیته امداد قم بیش از 112 میلیارد و 261 میلیون ریال وام ودیعه و کمک‌هزینه اجاره گرفتند

 کمیته امداد استان قم از سال گذشته تاکنون 83 میلیارد و 380 میلیون ریال ودیعه مسکن به‌صورت تسهیلات بلندمدت و بیش از 28 میلیارد و 881 میلیون ریال کمک‌هزینه بلاعوض اجاره به مددجویان مستأجر پرداخت کرده است.
به گزارش کائنات به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، محمدابراهیم نعیمی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم، مسکن را از ضروریات هر خانواده برای زندگی عنوان و اظهار کرد: رویکرد این نهاد در گذشته ساخت مسکن برای مددجویان تحت حمایت بود ولی با توجه به افزایش چند برابری قیمت مسکن در سال‌های اخیر و کمبود اعتبارات دولتی، قدرت ساخت یا خرید مسکن وجود ندارد و این نهاد فعلاً" توان پرداخت بخشی از رهن و اجاره مددجویان مستأجر را دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 83 میلیارد و 380 میلیون ریال وام و کمک‌هزینه رهن و اجاره به دو هزار و 710 خانوار مستأجر تحت حمایت این نهاد در استان قم پرداخت‌شده است افزود: این رقم از ابتدای امسال تاکنون به بیش از 15 میلیارد و 598 میلیون ریال رسیده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم بابیان اینکه این نهاد بخشی از رهن و اجاره مددجویان مستأجر را به‌صورت ماهیانه و بلاعوض به خانوارهای تحت حمایت متقاضی پرداخت می‌کند افزود: 12 میلیارد و 585 میلیون ریال از این مقدار تسهیلات ودیعه مسکن و بیش از سه میلیارد ریال کمک‌هزینه پرداختی به مددجویان بابت اجاره منزلشان بوده است. نعیمی با اشاره به اینکه وام ودیعه مسکن،150 تا 150 میلیون ریال پیش‌بینی‌شده است تأکید کرد: این تسهیلات پس از بررسی و احراز صلاحیت و شرایط لازم فقط به مددجویان مستأجر تعلق می‌گیرد.

معاونت بهره برداری ودیسپاچینگ توزیع برق گلستان:
انجام چهاراقدام موثرباهدف کاهش پیک برق مصرفی درشبکه های برق استان،ازسوی این معاونت
 با هدف کاهش پیک برق مصرفی در شبکه های برق استان ، از سوی حوزه معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق استان چهار اقدام موثر انجام شد.مهندس بهرام قائمی معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق استان گلستان اظهار کرد:طی سال جاری ۶ مانور استانی در ۱۵ مدیریت اجرایی شهرستان ها با برنامه ریزی و راهبری ستاد شرکت توزیع برق استان برگزار شد.وی افزود: پیک سال ۹۹ با مقدار ۱۳۵۰ مگاوات طی ۳۱ تیرماه اتفاق افتاد . سال جاری با توجه به رشد ۱۴٪ مصرف ، تاکنون با ۱۵۴۶ مگاوات تجربه شد . پیش بینی میشود نیمه اول مردادماه ، در صورت افزایش دما شاهد افزایش رشد بار و مصرف باشیم . لذا از مشترکین گرامی سطح استان درخواست میشود با صرفه جویی ۱۰ درصدی و مدیریت مصرف ، شاهد کاهش خاموشی های احتمالی باشیم.قائمی همچنین از برگزاری سه مانور سراسری مقابله با رمز ارز دیجیتال در سطح استان با برنامه ریزی منسجم در ۱۵ مدیریت اجرایی برق شهرستان و با همراهی و کمک نیروی های انتظامی و دستگاه قضایی خبر داد واعلام کرد: هدف از انجام این مانور ، مقابله با مزارع غیرمجاز رمز ارز ، حذف اضافه بار تحمیلی به شبکه و کاهش خسارت به تاسیسات برق و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و مردم میباشد . نتیجه مانورهای سال جاری کشف ۴۹۰ دستگاه رمز ارز دیجیتال و نتیجه دوم سال گذشته ۹۸۵ دستگاه ، جمعا” ۱۴۷۵ دستگاه در قالب ۸۵ مزرعه و با توان ۲/۵ مگاوات بوده است . میزان برآورد ریالی محاسبه شده در این قسمت برای جبران خسارت ناشی از انرژی مصرفی برق ، ۵۹ میلیارد ریال بوده است .معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق استان گلستان تصریح کرد: در راستای مقابله با برق های غیرمجاز مشهود در سطح استان و کنترل بار مصرف برق در شبکه های عمومی در شرایط گذر از تابستان ، طی سال جاری ۶ مانور استانی در ۱۵ مدیریت اجرایی شهرستان ها با برنامه ریزی و راهبری ستاد شرکت توزیع برق استان برگزار شد . طی این مانورها که بصورت هماهنگ و همزمان انجام شد طی بازدید از ۳۰۵ منطقه ، ۳۴۸ مورد برق غیرمجاز با توان ۳۷۰ کیلووات کشف ، قطع و با متخلفین برخورد قانونی شد . نتیجه این اقدام موثر ، کنترل و کاهش بار مصرفی خروجی های ترانس های برق و جلوگیری از فیوزسوزی و تامین برق پایدار برای مشترکین برق استان میباشد ‌

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه