روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۰ سه شنبه ۱ تير - شماره 3923

رئیسی در نخستین نشست خبری پس از انتخابات:

دولت مربوط به یک جریان خاص و جناح خاص نخواهد بود

  حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رییسی»امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: دهه کرامت را به ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت دارم. از خبرنگاران، مدیران مطبوعات و رسانه‌های داخلی و خارجی تشکر می‌کنم. حماسه بزرگ ۲۸ خرداد امسال جلوه‌ای از حضور با اراده مردم شکل گرفت که پیام مهمی برای همه جهانیان داشت.
رییس‌جمهور منتخب در تشریح پیام حضور مردم در انتخابات تصریح کرد: این حضور پیام‌های مختلفی داشت. یک پیام وحدت و انسجام ملی بود. پیام ملت ایران پیام ضرورت تغییر در وضعیت و شرایط اقتصادی و زندگی آنها بود. پیام ملت ایران پیام مبارزه با فساد، فقر، تبعیض و در یک کلمه اجرای عدالت در تمام شئون زندگی مردم بود.
بسترهای فسادزا را اصلاح می‌کنم
وی افزود: در برخی از حوزه‌ها به خاطر سوءمدیریت‌ها، کم‌توجهی و عدم توجه به داشته‌های داخلی و نیروی کارامد جوان که می‌تواند منشاء تحولات شود، از جمله در جهت اجرای عدالت مشکلاتی داریم.
رییس جمهوری منتخب همچنین در خصوص مشکلات معیشتی و اصلی‌ترین برنامه دولت در این زمینه گفت: در روز آغاز کار دولت اعلام خواهیم کرد باید به تمام بسترهای فسادزا و بسترهایی که ایجاد رانت می‌کند، خاتمه داده و این سازوکارها توسط دولت اصلاح شود اولین اقدام توجه به مساله اشتغال و مسکن مردم است که دست اندرکاران باید حضوری فعال با مشارکت مردم داشته باشند.
 دولت مربوط به یک جریان و جناح خاص نخواهد بود
رییسی خاطرنشان کرد: دولت مربوط به یک جریان خاص و جناح خاص نخواهد بود، دولت و مدیران همکار با دولت در سراسر کشور کسانی هستند که وطن‌دوست هستند و دغدغه مردم و انقلاب را دارند و دغدغه آنها رفع مشکلات و معیشت مردم است. آنها در سراسر کشور و جای جای کشور همکاران ما خواهند بود. هر کسی دلش برای مردم و انقلاب بتپد او همکار ما در جای جای کشور خواهد بود.
سیاست خارجی ما به برجام محدود نخواهد شد
رییس‌جمهوری منتخب درباره سیاست خارجی گفت: در بعد سیاست خارجی، باید دنیا بداند که وضعیت با این حضور حماسه‌ساز مردم عزیز تغییر کرده و این وضعیت و شرایط جدید پیش‌روی دنیاست و باید در سیاست خارجی و وضعیت و شرایط بدانند که تا امروز فشار حداکثری بر مردم کارساز نشده است بنابر این باید تجدیدنظر کنند و برگردند.
وی با اشاره به مذاکرات وین برای احیای برجام گفت: هر مذاکره‌ای که منافع ملی در آن تضمین شود این مذاکره حتما مورد حمایت خواهد بود اما ما وضعیت اقتصادی و شرایط مردم را به این مذاکرات گره نخواهیم زد و اجازه نخواهیم داد به نحوی مذاکره برای مذاکره باشد. رییسی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا برای اینکه برجام موثر واقع شود کل تحریم‌ها باید نقض شود؟ و آیا این تیم مذاکره کننده را نگه می‌دارید؟ گفت: تیم مذاکره کننده کار را دنبال می‌کند و تیم سیاست خارجی من مشغول بررسی اقدامات آنان است. با رییس جمهور آمریکا دیدار نمی‌کنم
رییسی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا موافق به دیدار با رییس جمهوری آمریکا هستید، گفت: خیر.
رییس جمهور منتخب در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با دولت آقای بایدن مذاکره می‌کنید، گفت: سوال قبلی را تکرار می‌کنم چرا آقای بایدن به تعهدات دولت قبل متعهد نیست. من پیشنهاد جدی‌ام به دولت آمریکا آن است که سریعا به تعهدات خود عمل کنند و تحریم ها را رفع کنند. ملت ایران از برجام خاطره خوشی ندارند دلیلش عهدشکنی آمریکایی ها بود ما تاکید می‌کنیم دولت آمریکا نسبت به تعهدات خود صداقت داشته باشد  ضمن اینکه مسائل منطقه ای و موشکی قابل مذاکره نیست.
محور برنامه دولت مردمی، شایسته سالاری خواهد بود
رییسی در پاسخ به سوالی مبنی بر ملاک انتخاب اعضای کابینه، گفت: من از همه گروهها، تشکل‌ها، احزاب و شخصیت‌ها صمیمانه تشکر می‌کنم اما برای تشکیل دولت خود را در مقابل خداوند مسوول می‌دانم و فقط وامدار ملت هستم. رییسی به رسانه توصیه کرد که گمانه زنی نکنند و در ادامه افزود: سامانه ای ایجاد خواهیم کرد که نخبگان و مردم، افرادی که مدنظر دارند از هر کوی و برزن که فکر می‌کنند به عنوان یک مدیر در دولت آتی می‌تواند حضور داشته باشد، معرفی کنند و در این قضیه از نگاه مردم و نخبگان استقبال می کنم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه