روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ شنبه ۱ آذر - شماره 3786

مدیرکل انتقال خون مازندران:

تنها سه درصد اهدا کنندگان خون در مازندران بانوان هستند

 مدیرکل انتقال خون مازندران درصد مشارکت زنان مازندیانی در اهدای خون را سه درصد اعلام کرد و خواستار مشارکت بیشتر آنان در این کار داوطلبانه به منظور رفع کمبودها در دوران کرونایی شد.
به گزارش کائنات،  دکتر ذوالفقار تقوی گفت : اگر بانوان استان مشارکت حدود ۱۰ درصدی در اهدای خون داشته باشند ، به طور یقین کمبود گروه های خونی دوران کرونایی جبران می شود.
وی افزود : باورهای غلطی چون این ادعا که زنان ضعیف هستند ، خون کمی دارند و یا این که زنان به دلیل حساسیت  همواره در معرض خطر بیشتری قرار دارند ، سبب شد تا اهدا خون از سوی آنان بسیار کم باشد.
میانگین آماری اهدا کنندگان خون در مازندران ۳۹.۳۳ در هزار نفر اعلام شده است که بالاتر از میانگین کشوری با ۲۷ در هزار نفر است.
نوبت‌دهی اینترنتی
مدیرکل انتقال خون مازندران با اظهار این که اهدا کنندگان خون برای دریافت نوبت اینترنتی اهدای خون می توانند به آدرس
 .http://nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند، گفت : با توجه به افزایش میزان شیوع کرونا، هموطنان با گرفتن نوبت اینترنتی ، خون و پلاسما اهدا کنند.
وی همچنین از فعالیت واحدهای سیار خونگیری همزمان با راه اندازی  پویش اهدا خون در مناسبت های مختلف خبر داد و افزود : مثلا در هفته آتش نشانی و کتاب و کتابخوانی پویش اهدای خون اجرا شد.
تقوی با اظهار این که با اهدای یک واحد خون جان سه بیمار نیازمند از مرگ نجات می یابد ، گفت : تمامی پروتکل های بهداشتی در پایگاه های انتقال خون رعایت می شود و تجهیزات این واحدها کاملا استریل است و اهداکنندگان خون بدون نگران و دغدغه می توانند به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.
وی با اظهار این که مراکز انتقال خون در شهرستان های ساری، آمل و بابل در دو شیفت صبح و عصر از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸ عصر فعال هستند ، تصریح کرد: به اهدا کنندگان خون اطمینان داد می شود که طبق برنامه تمامی افراد در بدو ورود به واحد دریافت خون مورد تب سنجی قرار می گیرند و قبل از اهدای خون ، توسط پزشکان مستقر معاینه می شوند.
مدیر کل انتقال خون مازندران بیان داشت : با توجه به نیاز مستمر مراکز درمانی و بیمارستان های استان به خون و فرآورده های خون و کاهش ذخایر خون ، در حال حاضر استان به همه گروه های خونی نیاز مبرم دارد و بیماران نیازمند چشم انتظار مشارکت شهروندان نیکوکار برای اهدای خون هستند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه