روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر - شماره 3761

کرونا ترمز «دنیای ژوراسیک» را هم کشید


 فیلمبرداری قسمت جدید فیلم «دنیای ژوراسیک» به دلیل مثبت اعلام شدن تست کرونای برخی عوامل تولید، متوقف شد.
به گزارش آسوشیتدپرس، کالین ترورو کارگردان «دنیای ژوراسیک: قلمرو» در توییتی از مثبت شدن تست کرونای چند نفر از عوامل تولید این فیلم خبر داد. وی افزود: اگرچه نتایج تست‌های بعدی منفی بودند اما به منظور رعایت شیوه‌نامه‌ها، مراحل ساخت و فیلمبرداری این فیلم در استودیو فیلمسازی پاین‌وود انگلیس به مدت دو هفته متوقف می‌شود.
یکی از سخنگویان استودیوی یونیورسال نیز در بیانیه‌ای گفت: اواخر دیشب به ما اطلاع‌رسانی شد که در مراحل تهیه فیلم چند مورد تست مثبت کووید -۱۹ ثبت شده است. حتی با وجود اینکه تست‌های بعدی امروز صبح منفی بود، به خاطر پروتکل‌های سفت‌ و سخت و برای اطمینان حاصل کردن از ایمنی و سلامت کل بازیگران و دست‌اندرکاران، فیلمبرداری به طور موقت معلق شده و در پیروی از رهنمودهای ایمنی ادامه پیدا خواهد کرد.
استودیو فیلمسازی یونیورسال سه‌شنبه گذشته اعلام کرد فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» با یک سال تاخیر، ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد- تیر ۱۴۰۱) اکران می‌شود.   کار فیلمبرداری این فیلم که ششمین فیلم از این مجموعه ۲۷ ساله است، تازه در مه مارس در بریتانیا شروع شده بود که کروناویروس در سراسر اروپا گسترش یافت. حالا هم بعد از وقفه‌ای چند ماهه، این یکی از نخستین فیلم‌های بزرگی بود که کار فیلمبرداری‌اش را دوباره ادامه داده بود. استودیو تدابیر سفت‌ و سخت و پرهزینه‌ای اعمال کرد تا مطمئن شود کسی به ویروس مبتلا نخواهد شد؛ این‌ها شامل تست کردن مداوم و قرنطینه کردن بازیگران و دست‌اندرکاران در هتل می‌شد. هنوز حدود سه هفته دیگر از فیلمبرداری «قلمرو» باقی مانده است. این نخستین فیلمی نیست که فیلمبرداری دوباره‌اش متوقف شده است. تنها چند روز پس از اینکه فیلمبرداری «بتمن» جدید آغاز شد، استودیوی برادران وارنر اعلام کرد دوباره فیلمبرداری متوقف شده چون بازیگر اصلی یعنی رابرت پتینسون مبتلا به ویروس شده است. این فیلم سینمایی یکی از پروژه‌های سینمایی است که در دوران کرونا دچار تأخیر در اکران شده است. این فیلم حدود سه هفته تا پایان فیلمبرداری فاصله دارد. «دنیای ژوراسیک: قلمرو» جزو اولین فیلم‌هایی بود که تولید خود را از اواخر تابستان آغاز کرد. منابع خبری داخل استودیو  می‌گویند که این فیلم یک اولویت بزرگ برای کمپانی سینمایی NBC Universal است. فیلم «پارک ژوراسیک» دارای پارک‌هایی با تم‌های مربوط به این فیلم و دیگر اقلام تجاری است. «دنیای ژوراسیک: قلمرو» یک فیلم اکشن و مهیج به کارگردانی کالین ترورو و بازی کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، سم نیل، لورا درن، جف گلدبلوم، دنیلا پیندا، جاستیس اسمیت و جیک جانسون است. این فیلم یکی از اولین پروژه‌های بزرگ هالیوودی بود که پس از تعطیلات ناشی از شیوع کرونا، از سرگرفته شد و حالا پس از بتمن دومین فیلم موردانتظاری است که به دلیل نفوذ ویروس کرونا در بین اعضای تیمش، تولید را متوقف می‌کند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه