روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر - شماره 3753

با تلاش متخصصان نیروگاه شهید رجایی انجام شد؛

بازسازی کامل یک دستگاه اره نواری

 یک دستگاه اره نواری مستعمل در نیروگاه شهید رجایی، با تلاش کارکنان تعمیرات این  نیروگاه، به طور کامل تعمیر و بازسازی شد.
به گزارش کائنات، حمید رضا صفایی زاده مدیر امور تعمیرات الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی، در تشریح خبر بازسازی دستگاه اره نواری گفت: با اعلام وجود یک دستگاه اره نواری متعلق به دوران طرح احداث نیروگاه که به طور کامل در اثر مرور زمان و کارکرد طولانی مدت از بین رفته بود، کارکنان امور تعمیرات الکتریک و کارگاه مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی، اقدام به بازسازی و تعمیرات اساسی آن نمودند.
صفایی زاده افزود: اجرای طرح بازسازی این دستگاه در حالی صورت گرفت که برای انجام تعمیرات آن، مدارک و مستندات فنی این تجهیز وجود نداشت و متخصصان امور الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی با تکیه بر تخصص و تجربه خود و با استفاده از روش مهندسی معکوس توانستند این تجهیز را بازسازی و آماده کار نمایند.
مدیر امور تعمیرات الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی ادامه داد: برای تعمیر اساسی دستگاه اره نواری، در ابتدا نحوه عملکرد این تجهیز و قطعات تابلوی الکتریک آن مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه، قطعات مورد نیاز، درخواست و تامین شد و با تهیه نقشه مدار فرمان و قدرت آن، این دستگاه تعمیر و راه اندازی گردید.
صفایی زاده در تکمیل این خبر گفت: برای انجام این بازسازی به دلیل عدم وجود نقشه و مستندات فنی، 20 مورد اتصال مجهول وجود داشت که یک به یک از سوی متخصصان این امور رفع  شد. تعمیر کامل سیستم هیدرولیک، سرویس کاری کامل پمپ های دستگاه و تعمیر کامل «فک»های آن، از مهم ترین اقدامات مکانیکی بود که از سوی متخصصان کارگاه امور تعمیرات مکانیک سیکل ترکیبی انجام شد.
انجام تعمیرات اساسی این دستگاه در داخل شرکت، علاوه بر افزایش توانمندی و باورمندی کارکنان نیروگاه، صرفه جویی ریالی قابل ملاحظه ای هم به دنبال داشته است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه