روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲ مهر - شماره 3749

سخنگوی دولت:

خرابکاری در سایت نطنز قطعی است

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری و سخنگوی دولت گفت: مدتهاست عده‌ای نشسته‌اند ببینند آقای روحانی چه می‌گوید و با جعل و برداشت دلخواه مطالب ناامیدکننده و منفی استخراج و تولید می‌کنند.
علی ربیعی در پنجاه و چهارمین نشست خبری سخنگوی دولت با رسانه های ارتباط جمعی سیستان و بلوچستان، در پاسخ به سوالی درباره خبر خوش رییس جمهوری برای روزهای شنبه و یکشنبه این هفته که برخی از آن برداشت های دیگری داشتند، اظهار داشت: اول اینکه آقای روحانی اصلا نگفت «خبر خوش» در حالی که از بعد سیاسی و بین الملل و به عقب راندن تحریم در دل خود یک خبر خوش نیز است. وی ادامه داد: افراد مطلع و کارشناسان دلسوز ایران زمین امروز به خوبی درک می‌کنند این اتفاق از اجماع بحران ساز غربی‌ها جلوگیری کرده و از همه جانبگی فشارهای سیاسی نیز کاسته است و در آینده هم قضاوت خواهد شد که اتفاقی مهم بوده است. ما وظیفه داریم در مقابل تحریم در همه ابعاد آن مبارزه کنیم.
سخنگوی دولت بیان کرد: با نگاهی راهبردی به تحولات این را یک پیروزی برای جمهوری اسلامی می‌دانیم.
وی تصریح کرد: آثار تنهایی آمریکا در موضوع ایران در نظام بین الملل و روابط بین الملل در آینده مشخص می‌شود؛ آنانی که می‌گفتند برجام مرده، برجام هنوز زنده است و نیز می‌توان روی آن مانور مقاومت داد.ربیعی اظهار داشت: چه کسی باور می کرد تا همین چند وقت پیش آمریکا در شورای امنیت در جایی که چند دهه بر آن سیطره داشت، تنهای تنها بماند. وی ادامه داد: آمریکا از روز اول می‌خواست ما را تحریم کند تا خودمان از برجام خارج شویم و دنیا را به همراه خود کرده و تحریم را با جهان همراه بر مردم تحمیل کند حالا با تلاش شکست خورده ناچار است به تنهایی اقدام کند. سخنگوی دولت گفت: ما از تکنیک‌های ماجراجویانه روسای جمهور آمریکا در روزهایی که فکر می کنند منتهی به شکست تبلیغاتی است استفاده کنند، آگاهیم. وی ادامه داد: زمانی که جامعه بین المللی با این صدای رسا به اقدامات آمریکا نه می گوید این می تواند به معنای فروپاشی حقوقی رژیم تحریم ها باشد. ربیعی تصریح کرد: البته نمی دانم چرا عده ای نمی خواهند و قائل به مقابله حقوقی و سیاسی در عرصه بین المللی نیستند و نمی خواهند درک کنند عقب راندن تحریم اصلی ترین کار امروز همه ما باید باشند. سخنگوی دولت در ادامه به پرسش خبرنگاران استان سیستان و بلوچستان پاسخ داد و درباره خرابکاری در سایت نطنز اظهار داشت: خرابکاری قطعی است اما فرضیه‌های گوناگونی در خصوص حادثه نطنز وجود دارد در یکی از فرضیه ها برخی از عناصر داخلی مورد ظن قوی قرار گرفته اند و تحت نظارت پیگیری جدی دستگاه‌های امنیتی کشور هستند. وی با اشاره به ادعای آمریکا در رابطه با بازگشت تحریم‌ها گفت: ایالات متحده در ادعای خودش بسیار منزوی است امروز همه اعضای شورای امنیت و همه ملت های جهان اذعان دارند که هیچ پایه حقوقی برای بازگشت تحریم های شورای امنیت وجود ندارد. ربیعی ادامه داد: از نگاه ما و جامعه بین المللی، ادعای یکجانبه آمریکا متضمن هیچ پیامد حقوقی نیست و کمترین اهمیتی برای اعضای سازمان ملل متحد ندارد.
وی تصریح کرد: این رژیم وقتی نتوانست در فضای سیاسی و از روندها و آیین های حقوقی به آنچه خودش می‌خواست برسد دوباره به سیاست قلدری خودش برگشته اما ایالات متحده پیش از هر چیز باید پیام دنیا گرفته باشد که دنیا در حال تغییر است.
سخنگوی دولت گفت: به دلیل سیاست‌های کوتاه بینانه ترامپ و شرکا، اولین قربانی این تغییر در نظام بین الملل خود ایالات متحده است سه کشور اروپایی که متحدین اصلی ایالات متحده هستند بار دیگر نامه‌ای نوشتند و اظهار داشتند که ایالات متحده نه تنها هیچ حقی ندارد بلکه این تحریم‌ها هیچ اثری ندارند.
وی بیان کرد: میراث شوم سالها حضور ایالات متحده در مناطق مختلف دنیا به ویژه منطقه غرب آسیا از افغانستان مظلوم تا فلسطین مظلوم چیزی جز این میراث شکست خورده و در عین حال خانمان برانداز برای مردم و ملل منطقه نبوده است.
ربیعی افزود: آنچه که ایالات متحده مجدداً در پی آن است، یک گردن کشی دیگر است اگر آقای ترامپ منتظر بود که کارآمدی قلدری را در پیشبرد دستور کار یکجانبه آمریکا راستی آزمایی کند امروز اوج نقطه شکست این سیاست و مرحله پایانی آن است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه