اقتصاد
در پی اعلام برخی مشترکان مبنی بر ثبت بدهی پیشین پس از پرداخت هزینه تلفن ثابت، معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران گفت: ممکن است مشترکانی که از طریق اپلیکیشنها و روشهای غیرمستقیم نسبت به پرداخت قبوض اقدام میکنند، با توجه به سیاست بانکها، پرداختی آنها ۲۴ تا ۷۲ ساعت بعد برای وصول به مخابرات اعلام شود. به گزارش کائنات، برخی مشترکان اعلام کردهاند که با وجود پرداخت هزینه تلفن ثابت، برایشان بدهی پیشین لحاظ شده و پرداختهای ماه قبل نیز محاسبه نشده است. در این راستا، داوود زارعیان، معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران درباره چرایی این موضوع اظهار کرد: پرداخت قبض از کانالهای مختلفی امکانپذیر است که بعضی از آنها از طریق روشهای مستقیم انجام میشود، بنابراین وقتی مشترک از این روشها پرداخت میکند، بلافاصله سیستم ثبت و صورت حساب وی صفر میشود که بخش زیادی از مشترکین از این طریق قبض خود را پرداخت میکنند. وی افزود: دسته دوم کسانی هستند که از طریق سایر اپلیکیشنها یا روشهای پرداخت مانند اپلیکیشن سایر بانکها یا آپ، قبض خود را پرداخت میکنند. معمولاً در این روشها ممکن است سیاست بانکها متفاوت باشد و برخی تا ۲۴ ساعت و برخی دیگر تا ۷۲ ساعت بعد به مخابرات اعلام کنند؛ اما آنچه مسلم است این بوده که روشهای پرداخت از دو روش دیگر خارج نیست و در دیرترین زمان ممکن ۷۲ ساعت و در بهترین حالت ممکن کمتر از یک دقیقه در سیستم، صورتحساب مخابرات اعمال میشود. معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران گفت: البته گاهی اوقات ممکن است تعداد محدودی کمتر از یک درصد مواردی هم وجود داشته باشد که به دلیل اختلال در سیستم بانکی یا یک اپلیکیشن این وصولی چند روز بیشتر از ۷۲ ساعت طول بکشد اما درنهایت وصولی به مخابرات اعلام میشود. همچنین قبضهای صادره در دوره بعد بر اساس همین اعلام وصولی است که از طریق بانکها به طرف مخابرات ارسال میشود.